Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kremt skrev (8 minutter siden):

Rart at BMW fortsatt er i business da......

Det er ikke på grunn av M3... De har vell hatt god vekst på EV samt "upper premium segment" som de er utrolig gode på! 

Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre. Kanskje de lar de ultra rike fortsette å kjøpe de til en latterlig pris, håndlaget eller noe slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Latterlig å kaste bort penger på en bmw når du har tesla model 3.

Hadde eg hatt råd, eller god nok økonomi til å ville bruke meir enn ~500k på bil så ville eg lett valgt BMW eller andre merker i den prisklassen over Tesla.

Alle har ulik økonomi, behov, ynskjer og prioriteringar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 minutter siden):
Sitat

As the brand's first all-electric performance model, the BMW i4 M50 continued its successful course in the second full year of sales after its debut and once again became BMW M GmbH's bestseller. 

...

Lenke til kommentar
Trestein skrev (8 minutter siden):

Fant bare tall for samlet M salg. De virker fornøyd med salget. Selv om endel er el M modeller. Tror de tjener penger på bilene de selger. Vanskelig å finne fakta i farta

 

https://thesun.my/motoring-news/bmw-global-sales-sky-high-in-q1-m3-touring-still-popular-FP10864023

Ja jeg tror ikke BMW M kommer til å slite, de har mange fans og de lager gode biler! Jeg tror bare modeller som BMW M3 kommer til å bli overkjørt. Men igjen har de en base av elskere som gjør at jeg tror de kommer til å levere den håndlagt til de som har MYE penger. Det er liksom ett ikon. 

Det er vanskelig å sette opp produksjonslinjer for fremtiden, men jeg tror ikke M3 får en linje de neste årene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre.

Du har som vanlig gode poeng! Og hvem vet om noen av Tesla sine modeller er her om noen år...

Jeg har som dere vet, en modell 3 (sen 2022), og er veldig fornøyd. Men er det én ting jeg synes er "for dårlig", så er det hjulstøy og vindstøy i kupéen.

Men dette er jo i stor grad "fikset" i Highland, ser jeg, så jeg har jo lyst på den...
Men den er jo like fullt en modell 3.

Er det mulig at Elon Musk allerede har laget de 6 bilene han hadde planer om?

Og at det fremover nå bare blir utvikling og oppgradering på disse (nå fem) modellene? (kanskje til og med Roadster dukker opp igjen...)

For det har jo faktisk skjedd med modell 3 allerede, og Y skal etter alle solemerker også oppgraderes snart.
og både hardware og software oppgraderes hele tiden på alle modellene.

(Toyota har jo hatt "Corolla" i en mannsalder, så det er jo ikke noe nytt å bare kalle segmentet det samme, men å oppgradere hardware underveis)

For jeg personlig driter i hva en bil heter, så lenge den har den nyeste hardware og software selskapet klarer å bygge.
 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Flere som drømmer om å utføre dette?

 

For de som ikke orker å se videoen så passer de nye Model 3 performance setene rett i de gamle bilene, og pluggen passer også. Alle setefunksjoner (untatt ventilering) fungerer også fint.
Man får dog noen feilkoder. Det de ikke testet i videoen (som de virkelig burde prøvd) er å installere softwaren på nytt i service menyen. Bilen er nok litt forvirret av at setet har ny canbus kode.
Nevnes og av noen at de nye seten mangler occupancy sensor og det er derfor man får feilmelding. Det er nok isåfall en enkel fiks på det som noen finner på snart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...