Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Fysen på en TM3 som ikke ser ut som en TM3? :thumbs:

Denne kunne jeg virkelig tenkt meg, dog i litt andre farger. Og så selvsagt riktig symbol (Tesla-T'en i sirkelen) i fronten:

https://www.tv2.no/broom/jo-dette-er-faktisk-en-tesla-na-skal-den-selges/16947085/

16947115.jpg?imageId=16947115&panox=3.57&panoy=21.77&panow=94.40&panoh=67.54&heightx=27.54&heighty=2.03&heightw=39.23&heighth=95.02&width=646&height=420&format=webp

Ja så den en eller annen plass, kul men litt for spenstig for meg😅

Men jeg har alltid hatt lyst på en klassisk Mercedes til å farge rundt i på mine gamle dager, og om den kan driftes på el. Så er jeg enda mer happy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja så den en eller annen plass, kul men litt for spenstig for meg😅

Men jeg har alltid hatt lyst på en klassisk Mercedes til å farge rundt i på mine gamle dager, og om den kan driftes på el. Så er jeg enda mer happy!

Ja, en 300 SL er en av de få MB'ene jeg kunne tenkt meg, men og fysen på en med eldrift! Eller en annen elektrisk cabriolet i litt mer klassisk sportsbil-cab-drakt!

Men med Eurojackpot'en i boks, blir det nok en ombygget (reddet karrosseri, men defekt motor) Jaguar XJS V12 Convertible, gjerne med bakakselen fra en Tesla. Alternativt og en XJS V12 med originalmotoren intakt! Jeg har alltid vært litt anglofil! 😎

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (2 timer siden):

Ja, en 300 SL er en av de få MB'ene jeg kunne tenkt meg, men og fysen på en med eldrift! Eller en annen elektrisk cabriolet i litt mer klassisk sportsbil-cab-drakt!

Men med Eurojackpot'en i boks, blir det nok en ombygget (reddet karrosseri, men defekt motor) Jaguar XJS V12 Convertible, gjerne med bakakselen fra en Tesla. Alternativt og en XJS V12 med originalmotoren intakt! Jeg har alltid vært litt anglofil! 😎

xjsSkjønnerr at du ikke er redd for å kjøpe biler med problemer. Tror det har utrolig dårlig ledningsnett/el system på xjs

Lenke til kommentar
Trestein skrev (4 minutter siden):

xjsSkjønnerr at du ikke er redd for å kjøpe biler med problemer. Tror det har utrolig dårlig ledningsnett/el system på xjs

Med Euro-Jackpot'en i boks, så har man vel råd til å få godt over bilen fra innerst til ytterst. Altså sjeke og fikse alt fra rust, slitte deler og ev. dårlig ledningsnett! Den ville altså fremstått som minst like bra som den var fabrikkny!

Men, nå er jo dette drømmerier. Intet av dette skjer så lenge en feit pengepremie uteblir. Men heller drømme om en slik, fremfor en Lambo eller Ferrari. Fine og flotte biler, men ikke helt min interesse. Men skulle absolutt prøvekjørt! :thumbup:

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (21 timer siden):

...det beste hadde vært om bilen bare stoler på det den ser, og legger mindre vekt på kartdata.

Det har alltid vært litt plagsomt at bilen ikke "leser" det sær-norske(?) "oppheving av fartsgrense"!
Der har bilen min helt åpenbart kun brukt kartdata, fordi fartsøkningen kan komme før, etter, eller ikke i det hele tatt.

Men nå etter siste oppdatering opplevde jeg at bilen leste en slik oppheving som ny fartsgrense!
Bilen hadde ikke fått med seg 60-grensen i begynnelsen av den undersjøiske tunellen (det kommer en avkjøring til høyre rett etter innløpet) og holdt 80 der, men når opphevingen kom med et grått 60 skilt med streker over så ble det 60 resten av den 3,5 km lange tunellen🙄

Det er jo akkurat slike lange, rette og godt oppmerkede veier jeg setter på selvstyring. Men bilen nekter å kjøre fortere enn 10 over det den tror er grensen.
Ja, det går an å gasse på manuelt og likevel beholde autostyringen, men da er poenget borte for min del.

Tesla og de fleste andre bør legge mye mer energi i skiltlesing og kartdata! For det er en mye større del av den totale kjøreopplevelsen for kundene deres enn det de tydeligvis tror. Akkurat nå virker det mer som en kul gimmick som bare trenger å imponere deg på prøveturen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, ozone said:

Det har alltid vært litt plagsomt at bilen ikke "leser" det sær-norske(?) "oppheving av fartsgrense"!

Oppheving av fartsgrense er i bruk mer eller mindre i hele Europa, i hvert fall. Kanskje ikke i Storbritannia, kan ikke huske å ha sett det der, men på kontinentet er det helt vanlig.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (20 timer siden):

Fysen på en TM3 som ikke ser ut som en TM3? :thumbs:

Denne kunne jeg virkelig tenkt meg, dog i litt andre farger. Og så selvsagt riktig symbol (Tesla-T'en i sirkelen) i fronten:

https://www.tv2.no/broom/jo-dette-er-faktisk-en-tesla-na-skal-den-selges/16947085/

16947115.jpg?imageId=16947115&panox=3.57&panoy=21.77&panow=94.40&panoh=67.54&heightx=27.54&heighty=2.03&heightw=39.23&heighth=95.02&width=646&height=420&format=webp

 

Så litt for "plastikk" ut med de felgene, og bakenden var langt fra like lekker som originalen. Men kult konsept! 😄

Lenke til kommentar

Så en random FSD video i dag, og kom over en ting jeg aldri har tenkt på før. Bremser. De er mer eller mindre redundante og trenger ikke å skiftes i selvkjørende biler da bilen er så mye bedre enn oss til å bremse i tide på motor slik at en nesten aldri bruker de. Sjåføren i videoen hadde snart 175k miles og stock bremser 😛 Majoriteten er kjørt på FSD. 

Lenke til kommentar
Duriello skrev (På 27.8.2024 den 6:13 PM):

 

Så litt for "plastikk" ut med de felgene, og bakenden var langt fra like lekker som originalen. Men kult konsept! 😄

Sikkert fordi den er plastikk. Blodharry Mercedeskopi av plast. Originalen koster fort 10-15 mill, så ingen ville nok funnet på å bygge om den.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Trestein said:

Hyundai klarer vel litt mere? Tror de har bedre termisk styring/kjøling av batteri og motorer

En M3 kan man vel kjøre med klampen i bunn til tanken er tom. Fylle den opp på 2min og fortsette 500km til 

Hyundai 5N du tenker på? Den har 800V som hjelper på det termiske litt.

Også har den jo litt dårlig rekkevidde (448km WLTP med 84kwt batteri) så mulig de har måtte ofre litt for å gjøre den god på banen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...