Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, CaZpeR said:

Ser ut som at Model Y Juniper kopierer litt av leksene til Porsche. LED-stripe bak med Tesla inni lyset. 

Huff. Jeg har vel sagt at jeg aldri skal ha bil med "tversoverstripe". Men den kan gjerne kobles ut, uten at det blir ulovlig. Det er vel enda en stund før disse stripene blir påbudt (selv om de nå faktisk er blitt tillatt)

Quote

Kjøretøyforskriften § 28-3.8.

...

En enkelt lysende flate i form av et bånd skal anses å være to eller et like antall av lykter hvis det er plassert symmetrisk om kjøretøyets lengdeakse og det strekker seg så langt ut mot hver side av kjøretøyet at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra kjøretøyets ytterste kant og båndet har en lengde på minst 80 cm. Belysningen av slik flate skal skje fra minst 2 lyskilder plassert så nær som mulig mot ytterkantene. Den lysende flate kan bestå av flere elementer dersom betingelsene som er nevnt i første ledd er oppfylt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
J-Å skrev (3 timer siden):

Huff. Jeg har vel sagt at jeg aldri skal ha bil med "tversoverstripe". Men den kan gjerne kobles ut, uten at det blir ulovlig. Det er vel enda en stund før disse stripene blir påbudt (selv om de nå faktisk er blitt tillatt)

 

Trenger jo ikke å være endelig design. Men er vel ikke helt utenkelig at det blir på den endelige modellen. Men litt motsatt retning av hva de gjorde med M3 Refresh, der ble jo baklyktene fysisk mindre enn forgjengeren. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 timer siden):

Tviler på dette stemmer, det i kompliserer ting og Tesla pleier å gjenbruke det meste av design mellom modellene. I tillegg synes jeg den ser latterlig stygg ut sånn:p 

Kan godt hende. De delte og et bilde fra interiøret. Og der var det copy paste fra Model 3 Refresh ut fra det lille man ser. Legger ved hele bildet som ble delt på nett, forrige var bare en screenshot fra telefonen. Selv om LED-bar ikke er i tråd med Model 3 så er det kanskje en nudge til Cybertruck som har rød LED-bar bak. 

Ser og at The Verge har fanget opp bildene. Her kan du og se interiørbildet:
The redesigned Tesla Model Y ‘Juniper’ might have a new rear light bar - The Verge

agvsjme39sfd1.jpeg

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Kan godt hende. De delte og et bilde fra interiøret. Og der var det copy paste fra Model 3 Refresh ut fra det lille man ser. Legger ved hele bildet som ble delt på nett, forrige var bare en screenshot fra telefonen. Selv om LED-bar ikke er i tråd med Model 3 så er det kanskje en nudge til Cybertruck som har rød LED-bar bak. 

Ser og at The Verge har fanget opp bildene. Her kan du og se interiørbildet:
The redesigned Tesla Model Y ‘Juniper’ might have a new rear light bar - The Verge

Takk for link!

Må si meg litt uenig med @Salvesen. om hvor "fælt" dette var. Lysstripe bake kan gjøres "tacky. weird and ugly", men kan og gjøres langt mer smakfullt. Dette, dog ut fra bilder det er vanskelig å være bastant på, virker å være langt mer diskrét utført og dermed langt mer smakfullt.

Og ja, jeg er vokst opp med biler som hadde den breie påklistra typen som vel bl.a. MR2 hadde, der hele "lysplata"  var mange cm tykk/høy, og hadde logo eller modellnavn på, og ikke alltid var lys bak men bare reflektorplast som grånet med alderen, så jeg har sett det gjort veldig smakløst også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett ett par Model Y som har striper over mellom de 2 baklyktene i området her, antar det er noe aftermarket greier. Har ellers ikke så mange formeninger om de lysstripene, syns det kan gjøres både bra og dårlig. Liker eksempelvis veldig godt hvordan de har gjort det med Kia EV6 hvor den følger linjene til bilen som et ekstremt smooth design element. Men liker ikke like godt de løsningene som VAG og Mercedes eksempelvis har hvor de bare har en rett linje over hele bakenden just because uten at den er der for å fremheve noen former.  Men syns heller ikke det er så stygt. 

Lenke til kommentar

Det virker feil for meg å ha unødvendige lysstriper både utenpå og inni elbiler. Jeg vet jo at strømforbruket er lavt, men jeg synes det er prinsipielt feil å sløse med strøm. Det gir jo også et høyere miljøavtrykk pga materialbruken.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Eg var ferdig med lysshow-entusiasmen i tenåra etter mange år med neonlys og alt det der i stasjonær-PC-en. Lyktene treng ikkje sjå ut som ein dass, men dei er der av praktiske grunnar og for omsyn til tryggleiken. Når lyset går langs heile bilen blir det berre eit forstyrrande element.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, J-Å said:

Det virker feil for meg å ha unødvendige lysstriper både utenpå og inni elbiler. Jeg vet jo at strømforbruket er lavt, men jeg synes det er prinsipielt feil å sløse med strøm. Det gir jo også et høyere miljøavtrykk pga materialbruken.

Strømforbruket er nok knapt målbart så det ville jeg ikke vært bekymret for. Vil man ikke sløse med strøm så skrur man ned varmen en grad eller to. Da vil man spare litt.

Lenke til kommentar
21 hours ago, Complexity said:

Strømforbruket er nok knapt målbart så det ville jeg ikke vært bekymret for. Vil man ikke sløse med strøm så skrur man ned varmen en grad eller to. Da vil man spare litt.

Jeg er ikke bekymret, det er mer det prinsipielle med slikt unødvendig bling. Jeg har ikke Wunderbaum hengende i speilet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, J-Å said:

Jeg er ikke bekymret, det er mer det prinsipielle med slikt unødvendig bling. Jeg har ikke Wunderbaum hengende i speilet heller.

Tesla har jo null bling fra før av da. Meget minimalistisk. Kan sikkert deaktivere det interne lyset om ønskelig.

Lyslenken bak vil sikkert blinke og slikt om man nødbremser så den må man kansje ha på.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Nimrad said:

LED-striper både her og der skal de ha, men å ha et par spaker på rattet, nei det blir for dyrt. Forstå det dem som kan, men  fjerner de spakene så er jeg på min siste Tesla.

Ja de skulle heller bare latt være å endre noe på bilen som ikke selger så godt lenger :p

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (3 timer siden):

Jeg ser et perforert sete på bildet der!

Det er det eneste jeg bryr meg om. #VåtPåRyggenFraMai-September #Skai-Seter 

Viktiste oppdateringen for meg også! Så og si den eneste funksjonen jeg virkelig "savner".

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 timer siden):

LED-striper både her og der skal de ha, men å ha et par spaker på rattet, nei det blir for dyrt. Forstå det dem som kan, men  fjerner de spakene så er jeg på min siste Tesla.

Spakene er jo fjernet, ville vært veldig rart om de skulle fortsatt med dette på en modell(Y) mens uten på resten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...