OC-Freak Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Nimrad skrev (1 time siden): Ny Model Y ute. Long Range bakhjulsdrift med 600km WLTP til 470k. 502196 er reell pris for rimeligste utgave da Tesla ikke klarer å inkludere alle avgifter på fremsiden slik andre produsenter gjør. Så enda ett stykke over Renault Scenic. Nå er TMY er litt større bil også. Så er det smak og behag, men jeg syns jo interiøret i scenic er finere enn i TMY. Men ellers har jo TMY bedre ytelser og mer teknologi. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 24 minutes ago, OC-Freak said: 502196 er reell pris for rimeligste utgave da Tesla ikke klarer å inkludere alle avgifter på fremsiden slik andre produsenter gjør. Så enda ett stykke over Renault Scenic. Nå er TMY er litt større bil også. Så er det smak og behag, men jeg syns jo interiøret i scenic er finere enn i TMY. Men ellers har jo TMY bedre ytelser og mer teknologi. Hmm jeg havner på 505' på Scenic Når man legger på Glasstak, driver assistance og 360 kamera og hengerfeste Stort pluss at man kan velge og vrake litt på Scenic og betaler for det man selv ser som nødvendig, og jeg liker veldig godt interiøret på den. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 2 minutes ago, bzzlink said: Hmm jeg havner på 505' på Scenic Når man legger på Glasstak, driver assistance og 360 kamera og hengerfeste Stort pluss at man kan velge og vrake litt på Scenic og betaler for det man selv ser som nødvendig, og jeg liker veldig godt interiøret på den. Du trenger ikke begge parkerings pakkene, bare den til høyre, da går vel ned 10 000. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april (endret) 5 minutes ago, onkel_jon said: Du trenger ikke begge parkerings pakkene, bare den til høyre, da går vel ned 10 000. Men da har man ikke active driver assist (intelligent cruise-control og lane centering) Og hvis man ikke velger selvparkering, så mister man 360 kamera. Slik det ser ut for meg i hvertfall https://renault.no/konfigurator/scenic-e-tech-electric EDIT, ser det nå, man kan droppe den i midten ja Endret 11. april av bzzlink Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 1 minute ago, bzzlink said: Men da har man ikke active driver assist (intelligent cruise-control og lane centering) Og hvis man ikke velger selvparkering, så mister man 360 kamera. Slik det ser ut for meg i hvertfall Les litt bedre hva som er i pakkene. Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering er i den pakka til høyre. Pack parking, driving & safety assist - Digitalt innvendig bakspeil (Smart Rear View Mirror) - Parkeringsassistent - 360 parkeringskamera -"Occupant Safe Exit"-funksjon - Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering) - Blindsoneassistent - Varsling for kryssende trafikk og aktiv nødbremsing ved rygging Pack driving & safety assist -"Occupant Safe Exit"-funksjon - Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering) - Blindsoneassistent - Varsling for kryssende trafikk og aktiv nødbremsing ved rygging 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april (endret) 2 minutes ago, onkel_jon said: Les litt bedre hva som er i pakkene. Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering er i den pakka til høyre. Pack parking, driving & safety assist - Digitalt innvendig bakspeil (Smart Rear View Mirror) - Parkeringsassistent - 360 parkeringskamera -"Occupant Safe Exit"-funksjon - Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering) - Blindsoneassistent - Varsling for kryssende trafikk og aktiv nødbremsing ved rygging Pack driving & safety assist -"Occupant Safe Exit"-funksjon - Active Driver Assist + (intelligent adaptive cruise control 1 + lane centering) - Blindsoneassistent - Varsling for kryssende trafikk og aktiv nødbremsing ved rygging Jepp, leste ikke godt nok. her burde vært en "enten / eller" funksjon. Personlig setter jeg minne-funksjon på førersetet (og ratt / speil) veldig høyt, og måtte nok ha krysset av for stereopakka også. Så alt I alt blir Scenic og Tesla å sloss om de samme kundene tenker jeg Endret 11. april av bzzlink 1 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Forskjellen for scenic er jo at man kan velge en del utstyr selv, om dette er et pluss eller minus kan diskuteres. Selv syns jeg det er fint med 360 kamera, men ikke så veldig interessant mye av det andre i pakken. Tror nok at Tesla vinner noen kunder på kjappere akselerasjon også. Utvendig så syns jeg scenic er mye finere enn TMY også. 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april (endret) 90% av Model Y i Norge er solgt med firehjulsdrift. Det kan gjerne endres noe med den nye LR 2WD, men jeg tror Scenic trenger firehjulsdrift for å bli en reell konkurrent til Model Y og Enyaq/ID4 Endret 11. april av J-Å Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april Det stemmer, og jeg tror heller ikke TMY LR 2WD vil selge mye, da hoppet til AWD er så lite i pris. Det er så mange dager på vinteren da AWD kan være greit å ha for å komme opp bakkene. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april (endret) Det blir interessant å se hva VW ID7 4WD Stasjonsvogn havner på i pris. Den kan også bli en konkurrent til Model Y. Stasjonsvognen ID7 er forøvrig 1.536 cm høy. Høyere enn mange av bilene som er plassert i "SUV" klassen, https://www.volkswagen.no/no/alle-bilmodeller.html/__app/id7-stasjonsvogn-showroom.app Endret 11. april av J-Å Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april J-Å skrev (1 time siden): Stasjonsvognen ID7 er forøvrig 1.536 cm høy. Høyere enn mange av bilene som er plassert i "SUV" klassen, Det er vel ganske naturlig i o.m. at batteripakken "må" være i bunn. Tar for gitt at den er det i ID.7 også. Nissan Leaf er heller ingen SUV/Crossover, men den er vesentlig høyere enn tradisjonell sedan / stasjonsvogn / hatchback. 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. april Del Skrevet 11. april 1 hour ago, J-Å said: Det blir interessant å se hva VW ID7 4WD Stasjonsvogn havner på i pris. Den kan også bli en konkurrent til Model Y. Stasjonsvognen ID7 er forøvrig 1.536 cm høy. Høyere enn mange av bilene som er plassert i "SUV" klassen, https://www.volkswagen.no/no/alle-bilmodeller.html/__app/id7-stasjonsvogn-showroom.app Den vil vel lukte på 700.000 før du kjører ut av salgshallen? 2 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april On 11.4.2024 at 3:42 PM, bzzlink said: Den vil vel lukte på 700.000 før du kjører ut av salgshallen? Ja med hengerfeste og vinterdekk så havner en nok rundt der. Kanskje litt under hvis en dropper alle de andre pakkene. For ID4 legger de på ca. 90000 for firehjulstrekk, Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april 44 minutes ago, J-Å said: For ID4 legger de på ca. 90000 for firehjulstrekk, No way, dette er prisene jeg ser: For 2 like modeller er forskjellen 25 tusen. Mot den absolutte bunnmodellen med null utstyr og minste batteri er det litt over 80 tusen. Quote ID.4 Pure 52 kWh 170 hk fra 413.600 kr ID.4 Pro Highline 77 kWh 286 hk fra 472.200 kr ID.4 Pro 4MOTION Highline 77 kWh 286 hk fra 497.900 kr Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Tips til produkter som er bra for å patche opp? Vet ikke hvordan det har skjedd og sentry filmer jo ikke den veien. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april 7 hours ago, kremt said: No way, dette er prisene jeg ser: For 2 like modeller er forskjellen 25 tusen. Mot den absolutte bunnmodellen med null utstyr og minste batteri er det litt over 80 tusen. OK, jeg så bare på denne siden hos volkswagen.no. Ja det er jo et poeng med utstyrslisten. Men så spørs det om en får en "ribbet" ID7 4MOTION da, eller om en må ta med tilsvarende utstyr som ID4 GTX 4MOTION Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 14. april Del Skrevet 14. april Emsal skrev (9 timer siden): Tips til produkter som er bra for å patche opp? Vet ikke hvordan det har skjedd og sentry filmer jo ikke den veien. En kombinasjon av lakkstift/penn du handler hos Tesla(Om de selger slikt) eller hos et lakkversted og en grundig polering. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april 9 hours ago, Hansien said: En kombinasjon av lakkstift/penn du handler hos Tesla(Om de selger slikt) eller hos et lakkversted og en grundig polering. Ja tenker også det. Hadde håpt på om noen kunne komme med produkter de evnt. har brukt selv og har god erfaring med i forhold til lakkstift (har fått noe steinsprut på panseret også jeg tenker å gå over) og om ang. polering. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Emsal skrev (1 time siden): Ja tenker også det. Hadde håpt på om noen kunne komme med produkter de evnt. har brukt selv og har god erfaring med i forhold til lakkstift (har fått noe steinsprut på panseret også jeg tenker å gå over) og om ang. polering. Jeg har prøvd lakkstifter fra diverse leverandører, det som har fulgt med kjøretøy når de har blitt solgt og brukt farge fra spraybokser som har matchet fargen bra. Og ingenting har virket bedre enn de andre eller vært dårligere, så det viktigste er vel fargematch. Har du noe som fulgte med bilen burde det være spot-on, ellers så bør bilprodusentene greie å fiske opp en lakkstift med bra fargematch. Uavhengige lakkverksted med godt kalibrert utstyr greier å treffe ganske bra og. Hvordan du gjør dette vil jeg anbefale å titte litt på YouTube om du ikke har gjort det før. Der er det flere som tar deg grundig igjennom prosessen inkludert det å fjerne og forhindre rust om skaden er såpas dyp på panseret. Jeg er glad i produkter fra Zvizzer og Scholl da jeg føler disse har gitt mye for pengene. Men går man for anerkjente merker så er det sjeldent feil. Du bør nok belage deg på en 2-steg, kanskje til og med 3-steg, på de verste ripene og kanskje ta et-steg på hele bilen så du ikke har skille ved bakskjermen og et superblankt panser.. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. april Del Skrevet 15. april Sitat 15. april 2024 kl. 12:11 Elon Musk: Tesla kuttar «meir enn 10 prosent» av dei tilsette Det skriv Elon Musk i ein e-post til dei tilsette, ifølge bransjenettstaden Electrek. – Det er ikkje noko eg hatar å gjere meir enn dette, men det må gjerast, seier Musk. 10 prosent av dei tilsette utgjer minst 14.000 stillingar, skriv nettstaden Electrek. Den kraftige nedbemanninga er eit resultat av nedskjeringar i Tesla. https://www.nrk.no/nyheter/elon-musk_-tesla-kuttar-_meir-enn-10-prosent_-av-dei-tilsette-1.16844473 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå