Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fikk jeg endelig bilen min.
Paneler virker å være pent montert, og den har lakk så å si over alt.

Fikk med alt (untatt USB kabler til telefon, men antar det er ekstrautstyr nå siden de selger det på teslashop? uansett ikke noe problem)

 

Bilen går som en kule og jeg er utrolig fornøyd!

xKngmEM.jpg

 

Hvilket program bruker dere for å se på dashcamvideo? Ville vært greit å få samlet de 3 kamerafilene samtidig.
Får ikke "TeslaCam" til å fungere. Finner ikke SSD disken min tydeligvis..

Ble forøvrig litt skremt når jeg så at videofilene mine er i H264, da jeg vet at HW3 bruker H265.
Men i nyeste update bruker vist HW3 H264 istedenfor. Noen annen lur måte å få bekreftet a man har HW3?

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar

@ Complexity, grattis!

 

Fikk telefon fra Tesla idag, kunne hente bilen i drammen på Lørdag om jeg ville, men siden jeg bor 20min unna Brumunddal, og det var der jeg i utgangspunktet hadde valgt utlevering så blir utlevering der i midten av Oktober i stedet, Tenker det er like greit, sikkert mye mindre folk og mas enn i drammen, så får jeg sikkert sett over bilen mer ordentlig.

 

Ang hjemmelader. Hva lønner det seg egentlig der? Jeg må legge opp ny kurs, å det blir enten 16A kurs i uteboden, eller så må jeg legge opp ny 25A kurs ved inngangspartiet.

 

Trenger jeg egentlig ladestasjon på bare 230V 25A? Eller holder det med bare utvendig kontakt på veggen og ladekabel? Usikker på hva jeg skal gjøre, og hva som fins av alternativer på kabler f.eks.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ikke så langt fra Brummundal til Drammen da? Ville uten tvil reist til Drammen å hentet den, om jeg var deg.
Ang. lader, så ville jeg lagt opp så stort jeg hadde mulighet for med en gang. Så slipper du det siden. Når det er sagt, så er ikke 16A noe å kimse av, jeg lader min på 16A (20A kurs) og det fungerer veldig bra til daglig bruk :)

Lenke til kommentar

Ang lader og sikring. Jeg har i alle mine år ladet på 10A sikring(begrenset av regler i borettslag). Dette fungerer veldig fint for meg. Ligger på 8A. Kjører rundt 20k i året. Bilen står mye i ro, så det er lite problemer. Tar jeg en tur til de større byene på Vestlandet og er litt lav når jeg kommer hjem stikker jeg innom nærmeste hurtiglader og får litt juice. Ikke noe stress. 

 

Har ladeboks fra Tesla, men installerte ikke før jeg fikk den gratis. Før dette hadde jeg UMC til lading som hang "fast" på vegg. 

Lenke til kommentar

Neida, ikke langt herfra til Drammen (ca 16mil) men tenker det blir mer "ro" rundt utleveringa i Brumunddal, det hadde sikkert gått helt fint i drammen å, men vil se over bilen skikkelig.

 

@ Salvesen, du lader "kun" med 8A 230V? vanlig 1 fase?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

@ Complexity, grattis!

 

Fikk telefon fra Tesla idag, kunne hente bilen i drammen på Lørdag om jeg ville, men siden jeg bor 20min unna Brumunddal, og det var der jeg i utgangspunktet hadde valgt utlevering så blir utlevering der i midten av Oktober i stedet, Tenker det er like greit, sikkert mye mindre folk og mas enn i drammen, så får jeg sikkert sett over bilen mer ordentlig.

 

Ang hjemmelader. Hva lønner det seg egentlig der? Jeg må legge opp ny kurs, å det blir enten 16A kurs i uteboden, eller så må jeg legge opp ny 25A kurs ved inngangspartiet.

 

Trenger jeg egentlig ladestasjon på bare 230V 25A? Eller holder det med bare utvendig kontakt på veggen og ladekabel? Usikker på hva jeg skal gjøre, og hva som fins av alternativer på kabler f.eks.

Kommer du til å skaffe en elbil til? I så fall blir det viktigere med kraftigere lader om 2 biler skal dele på laderen. Bedre å kjøpe kraftigere lader nå enn å kjøpe en lader nr2 om noen år..

 

Med bare 1 bil gir kraftigere lader deg litt ekstra sjelefred men er antagelig ikke strengt nødvendig med mindre du ofte kommer hjem med tomt batteri og trenger mye rekkevidde dagen etter.

Lenke til kommentar

Når en likevel må legge opp ny kurs ser jeg ingen grunn til å ikke bare bøse på litt først som sist. Lading via Schuko kontakt er ingen god måte å lade elbil på da kontakten i seg selv ikke er spesielt godt egnet for det, dessuten kan du ikke har større en 10 ampere vern forran om ladingen skal foregå lovlig og i tillegg må du inn med jordfeilvern type b i sikringsskapet. 

 

Bruker du et par tusenlapper ekstra på en skikkelig ladestasjon får du type B vern innebygd i storparten av de samt du har en mye mer fremtidsrettet og sikker ladeløsning. 

Lenke til kommentar

Neida, ikke langt herfra til Drammen (ca 16mil) men tenker det blir mer "ro" rundt utleveringa i Brumunddal, det hadde sikkert gått helt fint i drammen å, men vil se over bilen skikkelig.

 

@ Salvesen, du lader "kun" med 8A 230V? vanlig 1 fase?

Jeg bor i Drammen og skal tilfeldigvis innom Tesla i morgen. Skal jeg ta en kikk for deg? Showroomet er bare rett nedi gata i fra verkstedet. Ikke sikkert det er så *kaos* som du tror ;) Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ang lading, det blir ikke mer enn 1 elbil her jeg bor nå. Hovedsikring inn i leiligheta er på 32A 230V, så iflg elektriker er det 25A jeg kan dra ut med ny kurs. Jeg hadde sikkert klart meg med 10A også men, blir mer kronglete med uttak i bod.

 

@ bshagen. Ja, du kan ta en titt der :)

Lenke til kommentar

Ligger ann til utlevering på Lørdag i Brumunddal. Jeg gikk litt i angremodus og kontaktet de angående leveringsted, så viser det seg at bilen allerede er (planlagt) på vei nordover, kudos til Tesla. :)

 

Har vært inne på teslastats.no, ikke mange Performance i forhold til LR eller SR+. Litt rart når prisdiffereansen ikke er større spør du meg. Mulig mange vil ha hengerfeste kanskje.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nok futt for de fleste er det helt klart. Selv SR+ går jo bedre enn det meste på veien. Jeg har kjørt LR modellen og den gikk meget godt! Gikk faktisk litt bedre enn en P85. (Vi prøvde side om side)

 

Bare stusser litt på att det ikke er flere Performance. Man får jo tross alt 100Hk ekstra, større bremser, Track mode osv for "bare" 40k mer.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg skulle forsøke supercharger på min model 3 nå, men kabelen løser seg ikke ut fra superchargeren. Er det noe triks for å løse den ut?

 

På skjermen i bilen velg stop charging, trykk så på knappen på kontakten til kabelen.

 

Om dette mot formodning ikke skulle fungere kan du velge å avslutte i appen, under charging. Da vil du også kunne ta ut kabelen.

Lenke til kommentar

Nok futt for de fleste er det helt klart. Selv SR+ går jo bedre enn det meste på veien. Jeg har kjørt LR modellen og den gikk meget godt! Gikk faktisk litt bedre enn en P85. (Vi prøvde side om side)

 

Bare stusser litt på att det ikke er flere Performance. Man får jo tross alt 100Hk ekstra, større bremser, Track mode osv for "bare" 40k mer.

 

Større bremser, større hjul osv er ting som også betyr større kostnad den dagen du skal bytte de. Jeg hadde performance som prøvebil en helg fra Tesla, og angrer ikke og savner på ingen måte de ekstra 100 hk i min LR.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...