Syar-2003 Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars (endret) Rart , kan ikke huske sist bil jeg hadde med hjulmuttere. Om man har problem med å holde hjul på plass ved bytte når de har bolter er det bare å kjøpe seg et hjulskiftespyd med rett dimensjon (som er det norske navnet de er blitt gitt). Koster en hundrelapp. Denne er M14x1.50 https://www.thansen.no/bil/bilverktoy/verktoy-til-hjulskifte/hjulskiftespyd-m14x1-50/n478/pn10591/?gad_source=1 Endret 25. mars av Syar-2003 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars Forfatter Del Skrevet 26. mars Jeg ville faktisk kjøpt to gjengestenger, så slipper man at hjulet vrir seg i tillegg. Ikke at det er noe stort behov, men det sparer 2-3 "faen i helvete" gloser per hjulskift. I Norge med vinter så er det opptil 6 gloser i året Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Ratt er plutselig en slitedel ifølge Tesla https://www.motor.no/aktuelt/tesla-avslo-ratt-reparasjon-slitedel/269162 Litt rart at min Mazda 6 GG som er godt kjent til å være svært utsatt for rust, 21 år gammel ikke har noe problemer med rattakselkrysset. 🤔 3 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars Fantomtegningen skrev (4 minutter siden): Ratt er plutselig en slitedel ifølge Tesla https://www.motor.no/aktuelt/tesla-avslo-ratt-reparasjon-slitedel/269162 Litt rart at min Mazda 6 GG som er godt kjent til å være svært utsatt for rust, 21 år gammel ikke har noe problemer med rattakselkrysset. 🤔 Høres ut som Tesla har gått for ett dårlig design, de sier jo selv at delen ligger utsatt til. Er dog en uting at de alltid prøver seg på amerikanske tilstander. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars Del Skrevet 26. mars (endret) Disse er kjent for å ruste så er litt kjipent av Tesla å ikke ta det på garanti. Nyere delenummer har jo en mansjett over for å beskytte den mot salt så de er fult klar over problematikken. Endret 26. mars av Complexity 2 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. mars Del Skrevet 28. mars Snowleopard skrev (På 25.3.2024 den 9:49 PM): Er selvsagt mye lettere å få hjulene på om det allerede er "pinner" å tre hjulene på, enn å prøve å treffe mot hullene, og putte inn bolter. Jeg har hatt biler med begge deler. På kompisens Audi A3 e-Tron fulgte det med en "styrepinne" i plast som man skrudde inn i ett av hullene (fortrinnsvis det som kom høyest), og så kunne man lettere få på en av boltene. Deretter en på motsatt ende av sirkelen, før man fikk på resten. Styrepinnen kunne man ta ut etter første bolten, men lettere med to bolter på plass, og så kunne en ev. buddy begynne med med det andre hjulet om man hadde hevet bil slik at man skiftet to og to hjul før man jekket ned bilen og jekket opp andre siden/enden. Den styrepinnen er nok en vw-greie, fulgte en med den gamle passaten min også. Brukte den omtrent en gang før jeg gikk tilbake til å holde hjulet på plass med en hånd mens jeg skrudde inn den første bolten med andre handa. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Noen som har montert spoiler på Teslaen sin her? Isåfall hvor bestilte du fra, hva kosta det og hvordan var den å "montere"? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars 2 hours ago, Iterion said: Noen som har montert spoiler på Teslaen sin her? Isåfall hvor bestilte du fra, hva kosta det og hvordan var den å "montere"? Mange å velge mellom. Skal du ha noe fancy så finner du deg en fra Kina. De er bare festet med dobbeltsidig teip. Vask godt å klask på. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Complexity skrev (På 26.3.2024 den 11:55 AM): Disse er kjent for å ruste så er litt kjipent av Tesla å ikke ta det på garanti. Nyere delenummer har jo en mansjett over for å beskytte den mot salt så de er fult klar over problematikken. Fikk dette dekket på min gamle Model X. Slik jeg forstod det da så var det en Mercedes-del. Men var ingen diskusjon fra Tesla den gangen, ordna det lynraskt. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 29. mars Del Skrevet 29. mars Complexity skrev (8 timer siden): Mange å velge mellom. Skal du ha noe fancy så finner du deg en fra Kina. De er bare festet med dobbeltsidig teip. Vask godt å klask på. Ight, skal se hva jeg finner. Takker Har du montert en på din eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars 13 hours ago, Iterion said: Ight, skal se hva jeg finner. Takker Har du montert en på din eller? Ja mange år siden. Sitter som støpt enda. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Complexity skrev (4 timer siden): Ja mange år siden. Sitter som støpt enda. Ser det er utrolig mange forskjellige spoilere der ute! Tenker ihvertfall jeg bør ha en i karbonfiber, har du noe forslag til hvilken som kan passe til midnight silver metallic lakken? Gjerne link hvis du har Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Nå er dette veldig opp til personlig smak, men på en Midnight Silver, ville jeg anbefalt helsvart. Gjerne om du finner en sortfarge som passer med lister etc. når det gjelder "blankhet". Med karbonfiber-look blir det i overkant med grått i grått, så heller sort som en kontrastfarge. IMO! 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars (endret) Snowleopard skrev (14 minutter siden): Nå er dette veldig opp til personlig smak, men på en Midnight Silver, ville jeg anbefalt helsvart. Gjerne om du finner en sortfarge som passer med lister etc. når det gjelder "blankhet". Med karbonfiber-look blir det i overkant med grått i grått, så heller sort som en kontrastfarge. IMO! Enig i det. Tror svart matcher både lakken og resten av de sorte detaljene på bilen perfekt. Kanskje glatt karbonfiber i svart farge? Synes ikke den matte ser så bra ut og karbonfiber er vel bedre enn de i plast? Syntes denne spoileren så ganske så grei ut. Vil ha en passer bilen bra og ikke en som er altfor stor. Endret 30. mars av Iterion Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars Autovisker på TM3 2019, før startet de ofte på tørr rute men nå starter de nesten ikke i det hele tatt når det regner? Ruta må være helt dekt av regndråper før viskeren går en gang. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mars Del Skrevet 30. mars 3l33t3 skrev (29 minutter siden): Autovisker på TM3 2019, før startet de ofte på tørr rute men nå starter de nesten ikke i det hele tatt når det regner? Ruta må være helt dekt av regndråper før viskeren går en gang. Jepp. Fantastisk dårleg til å vere ein bil i 2024. Spesielt ein som skor seg på å vere teknologisk frampå. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Har også slitt med dårlige viskere en stund men med siste oppdatering (.8.7) så synes jeg de er tilbake til ganske gode. De er kanskje litt kjappe til å viske og den visker tørt en og annen gang. Men alt dette er mye bedre enn treghet og viske tørt i lange strekk. Tesla har jo lovet forbedring, så kanskje det kom nå? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. mars Forfatter Del Skrevet 31. mars Matrix rulles ut med 2024.8.4! Noen som har fått den enda? https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2024.8.4/release-notes 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars Har hatt den ei veke, men ikkje drive med mørkekjøring. Nokon som har prøvd det på elbilforum seier det fungerer bra. 3 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 31. mars Del Skrevet 31. mars bshagen skrev (15 minutter siden): Matrix rulles ut med 2024.8.4! Noen som har fått den enda? https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2024.8.4/release-notes Ja installerte update i går var det vel Godt å endelig ha adaptive fjernlys! Tenkte å teste det ut i morra kveld. Har ledbar som jeg vanligvis bruker til fjernlys da så spørs hvor ofte de adaptive fjernlys blir brukt 😛 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå