Jotun Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Når eg bestilte gikk det et par dager så hvis du definerer påsken som skjærtorsdag og utover kan du rekke det. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Snowleopard skrev (2 timer siden): Rekker vel kun om det er noen Servicesentere som har de på lager! Men kan bety litt kjøring om du bare har delvis flaks. Hm, da må jeg ringe rundt. Bestillingsløsningen ser ikke ut til å være veldig detaljert på lagerbeholdning.. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars (endret) Ligger noen få på finn ser jeg. Både til kjøp og utleie Men da må du vinne i geografi lotteriet Endret 21. mars av bzzlink 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Kahuna skrev (13 timer siden): Begynner det å bli seint å bestille takstativ til min TMY nå? Rekker jeg påsken? Ligger mange på finn.no. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Makan. Vil ha oppdatering før langtur i morgen. Spent på matrix..... Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Jotun skrev (54 minutter siden): Makan. Vil ha oppdatering før langtur i morgen. Spent på matrix..... Ja skjønner ikke hvorfor 2024.8.x lar vente på seg så lenge... Mye bra i den!🤞 https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2024.8.4/release-notes 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Min har fått 2024.8.4 og er oppdatert. Akkurat i tide til årstida der eg kjører særs lite i mørke. 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Zeph skrev (3 minutter siden): Min har fått 2024.8.4 og er oppdatert. Akkurat i tide til årstida der eg kjører særs lite i mørke. Grattis, fortell oss gjerne hvordan lysa funker nær du har fått testa de litt! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. mars Del Skrevet 21. mars Jeg så på Porsche at de har tatt matrix LED et hakk videre. De blokker også ut trafikkskilt for å unngå at man blir blendet av disse når man kjører i mørke. Håper tesla kan stjele den ideen også. 1 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Takstativet skal strammes med 3Nm...hvor mye er det i syltetøylokk? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Kahuna skrev (49 minutter siden): Takstativet skal strammes med 3Nm...hvor mye er det i syltetøylokk? Mindre enn du tror 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars trikola skrev (36 minutter siden): Kahuna skrev (1 time siden): Takstativet skal strammes med 3Nm...hvor mye er det i syltetøylokk? Mindre enn du tror Momentnøkkel /-nøkler er GULL verdt! 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Hanhijnn skrev (32 minutter siden): Momentnøkkel /-nøkler er GULL verdt! Har en momentnøkkel allerede men den tror jeg starter på 20Nm.. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Kahuna skrev (11 minutter siden): Har en momentnøkkel allerede men den tror jeg starter på 20Nm.. Ja man må gjerne ha flere nøkler for diverse moment-områder. Har 3 stk. 🤔 Inkl. den som det var linket til. Handler litt på Biltema. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Moment nøkkel for å sette på et takstativ? Man skal høre mye før ørene faller av Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars kremt skrev (14 minutter siden): Moment nøkkel for å sette på et takstativ? Man skal høre mye før ørene faller av Noen som ikke skjønner det med moment, og skrur så hardt at det skader (bender metallet eller knuser glassruter) selv om også uvøren bruk (ikke treffer festepunktene) er en stor feilkilde her. Følgeproblem er fort at man ev. vil slite med å få løs i ettertid. Så for noen er det nok et poeng. Vet man at det ikke skal strammes mer enn "normal håndkraft", så klarer man som regel å holde seg innenfor, uten momentnøkkel. Ukyndige vil tro man må skru så hardt man bare klarer, og helst litt til... Ser det jo på folk som klarer å dra til så hardt at hjulboltene knekker, i forbindelse med dekk/hjulskifte bl.a. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Ser viktigheten av moment. Gamlingen løsner alltid mutrene hvis hjulene har vært av i forbindelse med verksted. Dette etter han stod på Haukeli i snøstorm og ikke klarte løsne mutrene på det punkterte dekket etter at mekanikeren nok hadde blåst på det han maktet med muttertrekker. 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars Jeg har et hjulkryss hjemme med en kledelig liten bøy. Den kom etter at jeg fjernet hjulene etter et verkstedbesøk. Og nei, jeg er ikke sterk nok til å bøye et hjulkryss på egen hånd, jeg brukte et stålrør på 1,5m som forlenger på hjulkrysset..utrolig at det ikke ble skader på felg eller bolter(stålfelg). 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. mars Del Skrevet 22. mars (endret) Tesla og de fleste andre bare mater på hjulboltene ja. Om mutterne sitter for stramt så gir det veldig mye press på hjulbolten og strekker dem. Da kan de plutselig smelle av. Tar kansje med seg flere når det skjer og plutselig mangler man ett hjul. Er kansje skumlere enn å kjøre med løse hjulbolter for da merker man gjerne at bilen oppfører seg merkelig før hjulet detter av. Endret 22. mars av Complexity 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 23. mars Del Skrevet 23. mars Iterion skrev (På 21.3.2024 den 10:52 AM): Grattis, fortell oss gjerne hvordan lysa funker nær du har fått testa de litt! Evt bare prøvekjør en annen bilmodel, nyere en 5 år, så får du se hvordan det virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå