Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny update 2023.44.30.1 her idag:

Sitat

For maximum safety and accountability, use of Autopilot features will be suspended if improper usage is detected. Improper usage is when you, or another driver of your vehicle, receive five ‘Forced Autopilot Disengagements’. A disengagement is when the Autopilot system disengages for the remainder of a trip after the driver receives several audio and visual warnings for inattentiveness. Driver-initiated disengagements do not count as improper usage and are expected from the driver. Keep your hands on the wheel and remain attentive at all times. Use of any hand-held devices while using Autopilot is not allowed.

Autopilot features can only be removed per this suspension method and they will be unavailable for approximately one week.

Er nok pga denne "recall" greia...

Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Definitivt! Det ryktes jo, så lov å håpe på neste versjon 😃

Om ikke annet bare for å få inn valgfrie medie-apps. Jeg bruker Apple Podcast mye, men f.eks. Fabel og PodMe kommer jo aldri Tesla til å prioritere å få inn da de er veldig lokale.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 minutter siden):

Hadde vært bedre om de bare hadde lagt til en "App Store"

Det blir nok veldig sært å utvikle apps for Tesla biler, så jeg tviler på det hadde blitt en braksuksess. I så tilfelle tror jeg de måtte gått for ett standard rammeverk som Android/iOS/tizen og da blir det fort vanskeligere.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Det blir nok veldig sært å utvikle apps for Tesla biler, så jeg tviler på det hadde blitt en braksuksess. I så tilfelle tror jeg de måtte gått for ett standard rammeverk som Android/iOS/tizen og da blir det fort vanskeligere.

Ja, dessverre så nekter de jo å bruke standard rammeverk og skal heller lage dårligere inhouse-versjoner av alt.

Lenke til kommentar

Er jo ganske mye administrering å gå igjennom alle appene som blir laget også, i tilfelle malware som potensielt kan være farlig. Regner med at Tesla i så fall ønsker total kontroll på alt som kan installeres. Skal ikke se bort ifra at potensielle apper kan koste litt også så det må vel på plass endel før vi kan få en ordentlig app store. Bare synser litt høyt her, bare ser for meg at det er endel "greier" heh 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hørtes jo meget lovende ut nå Polestar 2 skulle få appstore. Tenkte det ble å komme mange gode dashcam\sentry mode apper osv.
Men det viser seg jo at apper ikke har tilgang til noe grunnet sikkerhet..
Mulig 3'e parts kart har fått tilgang til batteriprosent for å regne ut ruter nå nå, men i starten måtte man leve uten det og.

Men vært fint å få noen valg av apper iallefall, selv om alle kansje er av Tesla.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (53 minutter siden):

Er jo ganske mye administrering å gå igjennom alle appene som blir laget også, i tilfelle malware som potensielt kan være farlig. Regner med at Tesla i så fall ønsker total kontroll på alt som kan installeres. Skal ikke se bort ifra at potensielle apper kan koste litt også så det må vel på plass endel før vi kan få en ordentlig app store. Bare synser litt høyt her, bare ser for meg at det er endel "greier" heh 

Men hva skal de med en store om de skal lage alt selv? Hele poenget med en store er jo å gjøre det tilgjengelig for 3 parts utvikling 

• Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Klart det er en del greier. Det er derfor andre har innsett at CarPlay og Android Auto er en god løsning. Når Tesla nekter dette så må de nesten tåle "endel greier" hvis de skal klare å konkurrere.

Lenke til kommentar

Gode argumenter, jeg har ingen gode svar i grunn. Dette tror jeg dere har bedre peiling på enn meg :)  

EDIT: Jeg har dog hatt CarPlay og syns ikke det var noe særlig bra i grunn, foretrekker Tesla sitt OS over CarPlay egentlig. Så jeg vil heller ha en app store, som dere nevner

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...