Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

bshagen skrev (På 29.10.2023 den 12:13 AM):

Æsj, jeg har greit å knekke mekanismen inne i armlene som holder den i lås. Ikke spør hvordan, jeg er litt usikker på det selv, men det var min egen feil i alle fall. Noen som veit om det er noen mulighet for å få den åpnet opp? PRøver å se på noen tegninger her, men det ser ut som plastikken er støpt i et helt stykke

Det var noe skit rett og slett :S 

EDIT: Hvis det ikke går så lurer jeg på om jeg skal lime på noen magneter eller noe, slik at det lukkes fint og åpnes lett. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med det, men tror det kan gå

Ikke helt det samme men den lille hendelen for å justere seteryggen ble revet av(den sitter på utsiden av setet), plastikken sprutet.. 😮 

Ble ikke så dyrt, endte på tusenlappen, 165,- i deler, resten i arbeid. Jeg kikket grundig på plastdelene selv og var bekymret for at det kunne bli omfattende men der hadde noen heldigvis tenkt gjennom hva som kunne gå galt og hva som burde være enkelt å reparere da setet ble designet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Randeboy skrev (8 minutter siden):

Mye god PR for Tesla i det siste. 🤣

Herregud altså... Håper for guds skyld folk fortsetter å gå til media når sånne ting skjer. Jeg tipper voksesmertene kommer til å fortsette en stund til for Tesla. De har nylig solgt haugevis av Model Y.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (3 minutter siden):

Hehe, det er garantert ikke siste klagen som kommer til å komme, dessverre. Fordelen til oss Tesla eiere i Norge, er at det er så mange av oss. Jo flere klager/dårlig kundeservice som kommer fram, jo verre blir det jo for Tesla..Selv om mange nordmenn elsker Tesla, så kan det fort hende at mange endrer mening om ikke kundebehandlingen blir bedre. Jeg har bare gode ord å si om kundebehandlingen enn så lenge, men nå er bilen min fortsatt under 2 år da. Har hatt bilen innom verksted en gang av eget initiativ for service på bremser, og da var servicen helt topp. Fikk et eget kontor å sitte på, fikk servert muffins og fikk jobba i fred mens de styra på med bilen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
22 hours ago, 3l33t3 said:

Flere som gruer seg til de skal bytte sin Tesla?

Kjøpte en Model 3 LR 2019 i septemer i fjor for 420.000 som nå er verdt under 300.000.

Ser ikke frem til få realisert verditapet 😓

Hvorfor betalte du 420 for en 3 år gammel Model 3? 

Samme bilen kostet 449 ny i 2019. 
En ny 2022 modell kostet 469. 

Endret av Marzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruktpriser på tesla er jo delusional, spesielt på 3. Så en som skulle selge 2019 dual motor med 80 tusen km og sliten lakk for 350 tusen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Noen må tro at det finnes mye idioter der ute.

Her er en bil som har gått 30 km og vært avregistrert i over ett år. Er det tesla som har registrert den på seg selv for å booste salgsnumrene, og så bare satt den på lager? Ser mye lignende med folk som kjøper biler, har dem ett år og kjører bare sånn 500 km med dem på den tiden. Virker snodig. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Herregud altså... Håper for guds skyld folk fortsetter å gå til media når sånne ting skjer. Jeg tipper voksesmertene kommer til å fortsette en stund til for Tesla. De har nylig solgt haugevis av Model Y.

Ideologien bak heile selskapet er kanskje ikkje noko dei vil vokse av seg. Det er ganske tydeleg at den amerikanske tankegangen ligg i grunn for heile selskapet, og dei får sikkert føringar frå USA om korleis dei skal operere. Alle selskap vil ha størst inntekt og minst utgifter, men Tesla er kanskje i ein situasjon der dei kan drite i omdøme pga. høge salgstal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, kremt said:

Bruktpriser på tesla er jo delusional, spesielt på 3. Så en som skulle selge 2019 dual motor med 80 tusen km og sliten lakk for 350 tusen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Noen må tro at det finnes mye idioter der ute.

Her er en bil som har gått 30 km og vært avregistrert i over ett år. Er det tesla som har registrert den på seg selv for å booste salgsnumrene, og så bare satt den på lager? Ser mye lignende med folk som kjøper biler, har dem ett år og kjører bare sånn 500 km med dem på den tiden. Virker snodig. 

Bilen selges av EB Autoshop, som har flere tilsvarende biler til salgs.
Alle avregistrert rett etter de ble hentet ut i fjor. 

Model 3 P: 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=326011192 

Model Y LR: 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=324831048 

Model X Plaid: 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=309897629 

Hongqi E-HS9
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=318672051 

Det viser hvordan markedet har vært når man kan hente en ny bil hos forhandler og sett den inn i butikken og selge med fortjeneste. Sannsynligvis en taktikk som har fungert lenge, men viser at denne tiden er forbi og kunder har begynt å ta til fornuft. 

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

På tide å slutte å hylle dette firmaet :nei:
https://www.motor.no/aktuelt/tesla-streik-i-sverige-fra-fredag/258687

Den som äger en Tesla går mot en besvärlig period när bilen varken kan servas eller repareras. Efter 3 november kommer inga nya Tesla-bilar att levereras i Sverige. Jag skulle inte bli förvånad om det går så långt att Tesla försvinner från Sverige när facket stoppar dem från att ha verksamhet. Varken Veli-Pekka Säikkälä eller Elon Musk kommer att ge upp sina principer. 
https://carup.se/darfor-kan-strejken-fa-tesla-att-lamna-sverige-helt/#google_vignette

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/norge/teslas-regler-overproves-av-norske-forbrukerlover-1.16607920

Sitat

Forbrukerklageutvalget slo fast at såpe som brukes i bilvaskehall ikke er sterk nok til å ødelegge lykteglass. Dermed vant bileieren såpe-feiden mot Tesla.

Det er neppe enden på visa, så me får sjå kva Tesla gjer vidare.

Sitat

Tesla har ikke anket vedtaket fra Forbrukerklageutvalget. Dermed risikerer Tesla flere krav om å erstatte lykter fra bileiere med samme erfaring som Hytten.

– Så lenge det ikke finnes avgjørelse høyere opp i rettssystemet vil avgjørelse i lavere instanser ha vekt, sier jurist i Forbrukerrådet Thomas Iversen, som følger med og noterer seg avgjørelsene som kommer. Om såpe-vedtaket fra Forbrukerklageutvalget sier juristen:

– Vanlig bruk av en bil inkluderer vask – enten i maskin eller for hånd. Det er åpenbart at bileiere må kunne vaske bilene sine i vaskehall uten å risikere at lyktene sprekker.

NRK har i to måneder forespurt Tesla om kommentar, men vi har ikke fått svar.

 

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

På tide å slutte å hylle dette firmaet :nei:
https://www.motor.no/aktuelt/tesla-streik-i-sverige-fra-fredag/258687

Den som äger en Tesla går mot en besvärlig period när bilen varken kan servas eller repareras. Efter 3 november kommer inga nya Tesla-bilar att levereras i Sverige. Jag skulle inte bli förvånad om det går så långt att Tesla försvinner från Sverige när facket stoppar dem från att ha verksamhet. Varken Veli-Pekka Säikkälä eller Elon Musk kommer att ge upp sina principer. 
https://carup.se/darfor-kan-strejken-fa-tesla-att-lamna-sverige-helt/#google_vignette

 

 

Dette var jo ganske ille, i kombinasjon med lav lønn, så er det ikke rart de sliter med å få tak i fagfolk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Zeph skrev (14 timer siden):

Ideologien bak heile selskapet er kanskje ikkje noko dei vil vokse av seg. Det er ganske tydeleg at den amerikanske tankegangen ligg i grunn for heile selskapet, og dei får sikkert føringar frå USA om korleis dei skal operere. Alle selskap vil ha størst inntekt og minst utgifter, men Tesla er kanskje i ein situasjon der dei kan drite i omdøme pga. høge salgstal.

Minner veldig mye om Apple. De har jo også hatt utallige forsøk på å omgå norske og europeiske lover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (22 timer siden):

Ideologien bak heile selskapet er kanskje ikkje noko dei vil vokse av seg. Det er ganske tydeleg at den amerikanske tankegangen ligg i grunn for heile selskapet, og dei får sikkert føringar frå USA om korleis dei skal operere.

Men det er ikke nødvendigvis ideologien at de skal saksøke kundene sine til helvete for hver minste ting. Når de er sånn noenlunde oppe og går kan jeg godta mindre QA på biler levert ut, men da må de faen meg ordne opp når det er issues. Jeg ser det mer ideologien som at de dytter (den individuelle) QA-en over på kundene som er "greit nok", men når det da er problemer får de fikse opp.

Zeph skrev (22 timer siden):

Alle selskap vil ha størst inntekt og minst utgifter, men Tesla er kanskje i ein situasjon der dei kan drite i omdøme pga. høge salgstal.

Det er mye dyrere å skaffe nye kunder enn å beholde gamle. Sånn som de holder på nå går ikke lengden, selv om du heter Tesla.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (35 minutter siden):

For å ta noe positivt. En kollega som kjører over solliehøgda kan ikke få skrytt nok av 'terrengmodusen' til TM3. Snøværet i går plaget ham knapt nok. :D 

'Slip start' modusen tenker du på? :D Den er kjekk innimellom når/hvis man setter seg fast i dyp snø f.eks. Men ser det er egen "terrengassistent" modus på model Y og model 3 AWD i tillegg ja, den har ikke jeg på min bil dessverre. Ser det står at den modusen lar hjulene spinne(som slip start også gjør), men i tillegg balanserer den momentet mellom motoren foran og bak, slik at veigrepet optimaliseres. Den forbedrer også veigrepet på ujevne og myke underlag, der en side av bilen kan miste grepet, mens den andre fortsatt har det. 

 

Endret av Iterion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...