Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (23 timer siden):

Ikke bra! Anbefaler å ringe Tesla Haugesund. De har vært veldig behjelpelig for meg iallefall. Selv om jeg ikke nødvendigvis har kjøpt bilen hos de, den jeg har nå kjøpte jeg av Tesla Bergen. 

Takk for tips. Dei eg har prata med hos Tesla har vore hyggelege og imøtekomande, men det skjer ingenting.

No ligg det sjølvsagt ute leveringsklare bilar lik den eg har bestilt på inventar, men ingen å få tak i på telefon eller chat på denne tida av døgnet.

Vurderer nesten å bestille ein og prøve å rydde opp i det med dei i morgon. Bilane som ligg ute no har ikkje prisavslaget som eg har, så eg veit ikkje om dei kan eller vil gje meg ein av dei bilane til min pris. I verste fall er det kanskje 2500,- tapt, men eg fekk refundert 2500,- sist eg avbestilte. Sist eg skulle vente til neste dag forsvann dei.

Dei burde vel kunne vise litt godvilje når det var dei som kansellerte feil bestilling.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Zeph skrev (1 minutt siden):

Takk for tips. Dei eg har prata med hos Tesla har vore hyggelege og imøtekomande, men det skjer ingenting.

No ligg det sjølvsagt ute leveringsklare bilar lik den eg har bestilt på inventar, men ingen å få tak i på denne tida av døgnet.

Vurderer nesten å bestille ein og prøve å rydde opp i det med dei i morgon. Bilane som ligg ute no har ikkje prisavslaget som eg har, så eg veit ikkje om dei kan eller vil gje meg ein av dei bilane til min pris. I verste fall er det kanskje 2500,- tapt, men eg fekk refundert 2500,- sist eg avbestilte.

Ring Tesla haugesund i morgen og forklar, tipper de ordner opp på dagen :) Jeg var så fornøyd i desember at det vanket Champagne til selgeren. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (33 minutter siden):

Det har jeg faktisk ikke tenkt på!
Hvis ikke den blir varm eller forsøkt ladet da, så er jo det nesten genialt🤭

Nesten genialt! ;)

Er jo en grei løsning på en "inkompatibilitet" med visse telefoner, fordi de treffer magnetspolene feil. Ser det finnes visse produkter for å løfte telefonen litt høyere, så den treffer bedre, og tilsvarende for at man skal kunne lade f.eks. Airpods-etuiet på ladeplata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjeldan eg har behov for å lade i bilen, og då føretrekk eg kabel. Trådlaust har vore ustabilt, enkelte fungerer ikkje med deksel, samt at telefonen blir veldig varm.

Salvesen. skrev (35 minutter siden):

Ring Tesla haugesund i morgen og forklar, tipper de ordner opp på dagen :) Jeg var så fornøyd i desember at det vanket Champagne til selgeren. 

Prøver det. 👍🏻 På det området er det greit med Tesla. Du må ikkje ha kontakt med butikken du bestilte av eller får den utlevert.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (Akkurat nå):

Prøver det. 👍🏻 På det området er det greit med Tesla. Du må ikkje ha kontakt med butikken du bestilte av eller får den utlevert.

Ja det er en god ting de ikke burde ha trengt, altså at en må velge ut rett plass for å få hjelp. Jeg vet at på østlandet er det store problemer. Men min erfaring her på Vestlandet har vært veldig god. Noe verre når det bare var Stavanger/Bergen, men i Haugesund har jeg alltid fått god hjelp. Stort sett iallefall. Og spessielt salg har vært gode, ringer inn og sier jeg skal ha XY og kort tid etter ringer de opp med akkurat det en ønsket seg. 

Lenke til kommentar
Zeph skrev (21 timer siden):

Har prøvd å ringe Drammen, men der tok dei aldri telefonen. Det er lurt å prøve dei mindre plassane med mindre trafikk.

Kjører forbi Tesla Drammen nesten hver dag og det er hundrevis av biler som står der til levering til enhver tid, og jeg ser det er ganske mange kunder der. Tenkte meg innom der snart hvis det er lite folk, men da kommer jeg til å gjøre noe impulsivt. Det gjorde jeg sist jeg var der (M3LR) :p 

Lenke til kommentar

Så nylig Bjørn sin siste video om Standard Range S/X. Ryktene sier visst at disse kun har software-begrensning på batteri. Det gjør dem jo en del mer attraktive. Som han sier i videoen vil jo ladekurven bli ganske heftig siden 100% faktisk vil tilsvare 80%. Da kan man jo også fint lade til 100% til daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 timer siden):

...kun har software-begrensning på batteri. Da kan man jo også fint lade til 100% til daglig.

Det er jo selvsagt en kjempefordel!
Ulempene er jo da at man ikke nyter godt av mye lavere vekt og dermed lavere forbruk, bedre kjøreegenskaper, og bedre akselerasjon som et faktisk mindre batteri ville gitt...

Lenke til kommentar

Da har jeg nettopp installert Auto Frunk. At det ikke er standard/tilvalg på flere biler er helt uforståelig i mine øyne. Tredjepartsutstyr kostet meg under 5000,- men det tok noen timer å installere. Nå får nok nødladeren fast plass i det minste rommet under gulvet bak, og ser for meg frontrommet blir flittig brukt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Hvis det er hansshow sier jeg lykke til hvis det feiler. Mye dårlige erfaringer på tmc med disse. 

De er vel på versjon 5 nå, så man kan jo håpe det har blitt litt mer orden i sysakene. Jeg gikk for EVOffer sin, men uansett har jeg godtatt en viss risiko for at ting kan gå galt, så jeg tar gjerne i mot noe lykke ;)

Lenke til kommentar

På min forrige bil måtte jeg bøye meg ned ved siden av pedalene for å låse opp panseret, og så var det å gå frem å finne hendelen på innsiden for å få løsnet det videre, og så få hevet det jævlig tunge panseret med én hånd! For nå var det å fiske opp stangen som skulle holde det oppe med andre hånden, og prøve å finne hullet den skulle inn i...

Så å nå bare kunne trykke "Unlock Frunk" på skjermen og gå frem å heve et fjærlett "panser" som blir stående oppe selv, er himmel nok for meg!
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...