Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vurderer å bestille en ny Model 3 RWD, eller Y RWD nå, men lurer litt på om M3 er greit med tanke på barnevogn i praksis. Har sett TeslaBjørn sin video, ser jo at vogn går greit bak i bagasjen. Jeg tror MY egentlig er alt for stor for den vanlige bruken vi har, så er kanskje bedre å gå for M3 og heller lide litt igjennom spedbarns fasen?

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Revolution skrev (15 minutter siden):

Vurderer å bestille en ny Model 3 RWD, eller Y RWD nå, men lurer litt på om M3 er greit med tanke på barnevogn i praksis. Har sett TeslaBjørn sin video, ser jo at vogn går greit bak i bagasjen. Jeg tror MY egentlig er alt for stor for den vanlige bruken vi har, så er kanskje bedre å gå for M3 og heller lide litt igjennom spedbarns fasen?

Noen som har erfaringer å dele?

Jeg sleit meg igjennom den fasen med M3, da Y ikke var på markedet på den tiden. Hadde ikke gjort det igjen. Det går fint, så lenge du kjøper en vogn som klarer å passere åpningen. Men det er langt i fra enkelt. Jeg bannet mye bak der den tiden😅

Lenke til kommentar
1 hour ago, Revolution said:

Vurderer å bestille en ny Model 3 RWD, eller Y RWD nå, men lurer litt på om M3 er greit med tanke på barnevogn i praksis. Har sett TeslaBjørn sin video, ser jo at vogn går greit bak i bagasjen. Jeg tror MY egentlig er alt for stor for den vanlige bruken vi har, så er kanskje bedre å gå for M3 og heller lide litt igjennom spedbarns fasen?

Noen som har erfaringer å dele?

Kanskje ikke det som betyr mest, men det er forskjell på lydanlegget i RWD-modellene 3/Y. På Model 3 RWD får du ikke samme som på Model Y RWD+LR+P / Model 3 LR+P. Og Model 3 har vel heller ikke HEPA filter, dersom noen i familien har allergier.

Lenke til kommentar
Revolution skrev (På 3.9.2022 den 8.53):

Kanskje best å gå for MY og så selge den om et par år igjen da. Er bekymret for størrelsen når den skal parkeres, enkelte parkeringshus blir vel umulig.

Tror ikke du får noen problemer med TMY i parkeringshus. I hvertfall ikke mer enn du får med alle andre normale familiebiler biler. Jeg syns det går såre enkelt med vår Y. Som @Complexity sier så er det mange sensorer og kameraer som hjelper deg.

Og TMY er fysisk betraktelig mindre en både TMX og TMS.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 9/2/2022 at 9:23 PM, Revolution said:

Vurderer å bestille en ny Model 3 RWD, eller Y RWD nå, men lurer litt på om M3 er greit med tanke på barnevogn i praksis. Har sett TeslaBjørn sin video, ser jo at vogn går greit bak i bagasjen. Jeg tror MY egentlig er alt for stor for den vanlige bruken vi har, så er kanskje bedre å gå for M3 og heller lide litt igjennom spedbarns fasen?

Noen som har erfaringer å dele?

Er på 3. året med vogn i m3 nå. (2 unger på nå 2 og 6)

Synes det går helt greit med plassen. Bruker Bugaboo Buffalo som vi har vært veldig fornøyde med. Det som ikke er så greit er at det ikke er ski luke / 40-20-40 bakseterygg.

Så må demontere barnesete for å få med litt lenge gjenstander. Det har jeg banna en del over

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 minutt siden):

Er på 3. året med vogn i m3 nå. (2 unger på nå 2 og 6)

Synes det går helt greit med plassen. Bruker Bugaboo Buffalo som vi har vært veldig fornøyde med. Det som ikke er så greit er at det ikke er ski luke / 40-20-40 bakseterygg.

Så må demontere barnesete for å få med litt lenge gjenstander. Det har jeg banna en del over

Ja det er ett viktig poeng å få med! Y har dette og det har jeg satt pris på mye når jeg frakter ting med barnesete. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 timer siden):

Ja det er ett viktig poeng å få med! Y har dette og det har jeg satt pris på mye når jeg frakter ting med barnesete. 

Heldigvis ikke skiluke i TMY, men en gulle god 40-20-40-deling av bakseteryggen, som du betjener fra to knapper i bagasjerommet. Superpraktisk!

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Heldigvis ikke skiluke i TMY, men en gulle god 40-20-40-deling av bakseteryggen, som du betjener fra to knapper i bagasjerommet. Superpraktisk!

Ja, løsningen trenger man jo først og fremst når det er 4 personer i bilen. Og mange av skilukene i andre biler  har ikke plass til 4 par slalåmski. Men ulempen er jo at man må sikre slalåmstøvler og annet hardt og tungt i bagasjerommet bedre. Jeg har gått for TM3 og skiboks. Når den først er kommet på er det egentlig en bedre løsning, hvor passasjerer og bagasje er helt adskilt. Jeg lurer litt på om TM3 med skiboks får høyere forbruk enn TMY uten. Litt avhengig av fart kanskje?

Lenke til kommentar
J-Å skrev (1 time siden):

Ja, løsningen trenger man jo først og fremst når det er 4 personer i bilen. Og mange av skilukene i andre biler  har ikke plass til 4 par slalåmski. Men ulempen er jo at man må sikre slalåmstøvler og annet hardt og tungt i bagasjerommet bedre. Jeg har gått for TM3 og skiboks. Når den først er kommet på er det egentlig en bedre løsning, hvor passasjerer og bagasje er helt adskilt. Jeg lurer litt på om TM3 med skiboks får høyere forbruk enn TMY uten. Litt avhengig av fart kanskje?

Jeg hater små trange skiluker. Er man en familie som skal på skitur, så må man ha på takboks uansett. Er ikke noen fan av takboks heller. Ser på de som et nødvendig onde. Takstativ som !plystrer", og et pes med av- og på-montering ab takboks. Hadde takboks til den forrige bilen. Den hadde bare 40-60-deling av bakseteryggen.

Farten har vel nesten "alt" å si på forbrukstallene. Men takboks gjør nok at farten blir enda mer merkbar på forbruket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...