Salvesen. Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Hanhijnn skrev (9 timer siden): Foreslår å endre navn på denne tråden til: Tesla Model 3/Y kafeen Føler meg diskriminert her... 😉 Burde vi ikke bare kjøre tesla kafeen? Er jo mye som går sammen over alle modeller som AP, FSD osv:) 5 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Salvesen. skrev (2 timer siden): Burde vi ikke bare kjøre tesla kafeen? Er jo mye som går sammen over alle modeller som AP, FSD osv:) Støtter den. Mulig det kan presiseres at det er Teslas biler det dreier seg om.. 3 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Kahuna skrev (11 timer siden): Salvesen. skrev (13 timer siden): Burde vi ikke bare kjøre tesla kafeen? Er jo mye som går sammen over alle modeller som AP, FSD osv:) Støtter den. Mulig det kan presiseres at det er Teslas biler det dreier seg om.. Støtter også den. Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Ooh. Glemte å melde meg inn her. Ny Model Y ble levert forrige onsdag. Bestilt 7. mars. Forespeilet levering var 8-28. juli. Så ganske happy med å kunne ta ferie med nybilen. S75Den fra 2017 ble solgt på ei uke. 110k over innbytteprisen til Tesla. Er så langt strålende fornøyd. Alt bare funker Deilig med AP som bruker kameraet innvendig for å se om du følger med på veien istedet for å bli nagga til å røre rattet hvert 10. sekund. Sammenlignet med søs sin 3 år gamle Model 3, så er det natt og dag i forhold til støynivå. Er ganske on par med Sen. Så vi er meget happy så langt. 4 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 MrMarbles skrev (På 30.6.2022 den 7.42): Ooh. Glemte å melde meg inn her. Ny Model Y ble levert forrige onsdag. Bestilt 7. mars. Forespeilet levering var 8-28. juli. Så ganske happy med å kunne ta ferie med nybilen. S75Den fra 2017 ble solgt på ei uke. 110k over innbytteprisen til Tesla. Er så langt strålende fornøyd. Alt bare funker Deilig med AP som bruker kameraet innvendig for å se om du følger med på veien istedet for å bli nagga til å røre rattet hvert 10. sekund. Sammenlignet med søs sin 3 år gamle Model 3, så er det natt og dag i forhold til støynivå. Er ganske on par med Sen. Så vi er meget happy så langt. Er d en ny software update som gjør at du slipper å røre rattet ved ap? Har en noen mnd gammel ny model 3 som vil at jeg skal røre rattet ved ap. Forøvrig har jeg sikkert en del updates som ikke er blitt lastet ned til tross for premium con. Gratulerer! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2022 Salvesen. skrev (På 29.6.2022 den 17.39): Burde vi ikke bare kjøre tesla kafeen? Er jo mye som går sammen over alle modeller som AP, FSD osv:) Helt i orden for meg, tråden er omdøpt 4 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2022 Noen guestimater på når Y får 4860 i LR-versjonen? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 bshagen skrev (13 timer siden): Salvesen. skrev (På 29.6.2022 den 17.39): Burde vi ikke bare kjøre tesla kafeen? Er jo mye som går sammen over alle modeller som AP, FSD osv:) Helt i orden for meg, tråden er omdøpt Juhuu! Thanx man! ☺️ 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Stusser litt over at TM3 SR'en min kjøpt ny i fjor, "kun" har 408 km rekkevidde fulladet, mens den egentlig skulle ha 448km? Thoughts @Complexity/andre? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Iterion skrev (7 minutter siden): Stusser litt over at TM3 SR'en min kjøpt ny i fjor, "kun" har 408 km rekkevidde fulladet, mens den egentlig skulle ha 448km? Thoughts @Complexity/andre? Husk at bilen viser EPA rekkevidde. Hva viste den når den var full? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Salvesen. skrev (7 minutter siden): Husk at bilen viser EPA rekkevidde. Hva viste den når den var full? Ok ja det var det som stod på nettsidene da jeg bestilte den ihvertfall. Bilen var ikke fulladet da jeg fikk den, kun på rundt 30%. Den viser 408-409 km fulladet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Iterion skrev (1 minutt siden): Ok ja det var det som stod på nettsidene da jeg bestilte den ihvertfall. Bilen var ikke fulladet da jeg fikk den, kun på rundt 30%. Den viser 408-409 km fulladet. Nettsidene viser wltp mener jeg på. Ser ut som epa er 420 med litt googling. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Salvesen. skrev (3 minutter siden): Nettsidene viser wltp mener jeg på. Ser ut som epa er 420 med litt googling. Ah ok stemmer det. Så det stemmer sånn ca da. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 (endret) 38 minutes ago, Iterion said: Stusser litt over at TM3 SR'en min kjøpt ny i fjor, "kun" har 408 km rekkevidde fulladet, mens den egentlig skulle ha 448km? Thoughts @Complexity/andre? 408 stemmer nok fint. Som nevnt er det forsjellige målemetoder som vises. Men i praksis går den nok mere enn 448km på varme sommerdager og kortere på kalde vinterdager. Trykk på knappen som heter Energi for å se hva bilen estimerer av rekkevidde basert på kjøringen din. Endret 13. juli 2022 av Complexity 3 Lenke til kommentar
Knut Einar Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 (endret) Iterion skrev (På 13.7.2022 den 9.23): Ok ja det var det som stod på nettsidene da jeg bestilte den ihvertfall. Bilen var ikke fulladet da jeg fikk den, kun på rundt 30%. Den viser 408-409 km fulladet. Min Tesla Model 3 LR 2020 estimerte 473 ved 100% lading. Men kjørte faktisk 500km før jeg ladet valgte å lade, og fremdeles 10% igjen. Hadde sikkert klart 545km om jeg hadde tynt den. Blanding av en del stigning og noe 110kmt soner. 20c og sol. Forbruk 128wt/km. Estimeringen baserer seg på kjøremønster og kan nok justere seg endel lavere enn Wltp. Om man har mye småkjøring så vil nok estimeringen av ant km synke spesielt om bilen starter med kaldt batteri. Endret 31. juli 2022 av Knut Einar 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. juli 2022 Del Skrevet 31. juli 2022 Knut Einar skrev (1 time siden): Min Tesla Model 3 LR 2020 estimerte 473 ved 100% lading. Men kjørte faktisk 500km før jeg ladet valgte å lade, og fremdeles 10% igjen. Hadde sikkert klart 545km om jeg hadde tynt den. Blanding av en del stigning og noe 110kmt soner. 20c og sol. Forbruk 128wt/km. Estimeringen baserer seg på kjøremønster og kan nok justere seg endel lavere enn Wltp. Om man har mye småkjøring så vil nok estimeringen av ant km synke spesielt om bilen starter med kaldt batteri. Estimering baserer seg ikke på kjøre mønster, den bruker en konstant basert på epa rekkevidde. Denne infoen finner du i manualen din. Navigasjon og rekkevidde under 'energi' justerer seg dog basert p0 empiri. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. august 2022 Forfatter Del Skrevet 7. august 2022 (endret) Noen som har trukket en mini campingvogn med 3/Y som kan si noe om forbruket? Tenkte feks på en slik en: eller noe sånt: Endret 7. august 2022 av bshagen Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 8. august 2022 Del Skrevet 8. august 2022 15 hours ago, bshagen said: Noen som har trukket en mini campingvogn med 3/Y som kan si noe om forbruket? Det er jo veldig avhengig av hvor fort du kjører, men jeg ligger rundt dobbelt forbruk, med en litt større vøgn. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. august 2022 Del Skrevet 8. august 2022 Jeg har en 2022 TM3, men det har jo alltid vært Model S jeg sikler etter. Den er dog litt dyr... Er det helt hodeløst å selge TM3'en og finne en brukt Model S til ~450k på finn? Noen som har pluss og minus som kan hjelpe meg her? 😛 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. august 2022 Del Skrevet 8. august 2022 24 minutes ago, Sampson said: Jeg har en 2022 TM3, men det har jo alltid vært Model S jeg sikler etter. Den er dog litt dyr... Er det helt hodeløst å selge TM3'en og finne en brukt Model S til ~450k på finn? Noen som har pluss og minus som kan hjelpe meg her? 😛 Vil påstå det er litt hodeløst ja, men om du klarer deg med mindre rekkevidde (spesielt på vinteren siden mangel på varmepumpe) tregere hurtiglading og har en stor buffer klar til å punge ut med alle feil som kan oppstå så for all del bare å kjøre på 😅 For 450 får du vel en passelig ny S hvor mye barnesykdommer er faset ut, men det er nok fortsatt ikke fritt for dem. F.eks er luftfjæring er sykt digg men også sykt dyrt å bli plaget med - som sjansen er stor for at man blir. Får jo S uten luft da men da er det jo ikke så stor forsjell fra Model 3 å kjøre. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå