Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Sjørøver said:

Finnes vell ikke en bilprodusent som bruker imperial i dag. De fleste var gått over til det på 90-tallet. 

Det var ikke store avvik. Jobber på hybridbåt, der kommer bms ofte i ubalanse. 

 

Nå har de satt opp prisen, så nå går sikkert bruktmarkedet enda mer banans. Har vurdert en brukt sr+ en stund, men de er priset alt for høyt etter min mening. Nå blir det nok fort værre. 

Bilen står med laderen i på dette bildet. Blir litt mere avvik når den får stå en stund frakoblet.

SR+ får jo 60kWh batteri nå, så nærmer seg jo gamle Long Range på rekkevidde. Absolutt verd prisen spør du meg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt piggfritt i snart 20 år. Det eneste stedet det ikke er nok er de 50 meterne fra min egen inngangsdør og ned til postkassa. :p

Der blir det av og til skikkelig skøytebane. Ikke hvert år heldigvis. Håndteres vanligvis med strøing men jeg kjøpte faktisk et sett hurtigkjettinger til min forrige elbil(fremhjuldrift). Da kunne jeg sette på kjettingene, kjøre til døra og lade, kjøre ned til postkassa og parkere/ta av kjettingene når ladingen var unnagjort. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kjørte på langtur i helga og da kunne jeg for første gang se at skiltgjenkjenningen sviktet. Den ser ikke ut til å like mørket. Dessuten tar den ikke hensyn til skilt som er over et felt unna. Om jeg passerer et skilt mens jeg ligger i venstre felt blir det ikke sett..

Lenke til kommentar
JFM skrev (2 timer siden):

Er faktisk livredd for at det var feil å gå for piggfritt 

Ja det er dritskummelt... 😊

Men jeg har dessverre ikke skjønt det, så jeg har kjørt problemfritt med piggfrie vinterdekk siden de kom for ca. 30 år siden. Dengang måtte jeg kjøre hakket mer passivt, uten at det plaget meg nevneverdig. Nå er de piggfrie så gode at nå trenger man ikke tenke på det engang. Har hatt problem EN gang i løpet av de 30 årene, og da var det masse overvann på isen, så da fikk ikke dekkene grep. Men det er endel dekk-generasjoner siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da heiv jeg inn en bestilling på base M3. Noen som har erfaring med hvor nøyaktig deres leveringsdato er? Vet at dette r vansk å svare på, men om d har vært eksempler hvor man plutselig fikk måneder tidligere enn forventet, eller at d r mer vanlig med pushbacks? Ser min skal komme ila februar

Lenke til kommentar
34 minutes ago, nacario said:

Da heiv jeg inn en bestilling på base M3. Noen som har erfaring med hvor nøyaktig deres leveringsdato er? Vet at dette r vansk å svare på, men om d har vært eksempler hvor man plutselig fikk måneder tidligere enn forventet, eller at d r mer vanlig med pushbacks? Ser min skal komme ila februar

Veldig vanskelig å vite. Er du heldig er bilen din på en båt mot Norge allerede.

Måtte bare vente 2 måneder på min, og det var bare flaks da det kom en båt med blå biler da. De som hadde bestilt grå bil måtte vente to måneder ekstra på neste båt.

Kontakter du Tesla kan de vel gi deg ett nærmere estimat.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 timer siden):

Veldig vanskelig å vite. Er du heldig er bilen din på en båt mot Norge allerede.

Måtte bare vente 2 måneder på min, og det var bare flaks da det kom en båt med blå biler da. De som hadde bestilt grå bil måtte vente to måneder ekstra på neste båt.

Kontakter du Tesla kan de vel gi deg ett nærmere estimat.

og de 2 mnd passet med estimatet du ble gitt ved bestilling? Vel jeg bestilte den "nye" som har 50km mer range (litt større lfp batteri), så tviler den så kjapt

Lenke til kommentar
2 minutes ago, nacario said:

og de 2 mnd passet med estimatet du ble gitt ved bestilling? Vel jeg bestilte den "nye" som har 50km mer range (litt større lfp batteri), så tviler den så kjapt

Nei det var 1 måned etter estimat.

Og da 3 måneder etter estimat for de med grå bil :p

Men det stemte med estimatet jeg fikk på telefon fra Tesla etter bestillingen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
nacario skrev (1 time siden):

Fikk mail idag om "forbered deg på utlevering av din model 3", men den virket ganske generisk og mer ment som en påminnelse om å oppdatere bestillingsinfo. Noen som fikk lignende dagen etter bestilling?

Tror det er vanlig, fikk det samme i oktober selv om estimert levering er desember.

Fikk også eposten "Velkommen i Tesla-familien" dagen etter (min første Tesla).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Grubleruble124 skrev (16 timer siden):

Vurderer å selge min 2021 modell, da jeg ser etter mulig nedgradering. Det er vel selgers marked nå? Noen med god erfaring fra et bilselgerfirma i Trondheim, som anbefales for salg av model 3?

Er det ikke bedre å selge selv, får mer igjen? To års reklamasjonsrett man har på kjøp av bruktbil trenger man i liten grad å forholde seg til, da bilens garanti er lenger. Er også begrenset hvor mye som kan være feil på en så ny bil

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...