Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Doge skrev (32 minutter siden):

Hei,

Ser at Tesla skal ha 19990 kr for 18'' Nokian-vinterdekksett (piggfri).

Er det noe å spare her med 3rd parts eller ville dere gått for de?

Ja, du kan spare noen tusen. Et sett med Continental piggfri og felger får du for 14000 inkl frakt hos ByttDekk. Problemet er at Tesla er så smarte at de har gått for dekktrykksensorer som ikke er standard hyllevare lengre, så det er få som kan levere det.. Megahjul kan men de koster mye penger. Håpløst når de ikke følger industristandard. 

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som han oppe sier var mer å spare før de skiftet til bluetooth tpms men dekksjekk hadde dette tilbudet:

 

16990,- med 235/45-18 (98li) Continental Viking Contact 7 piggfrie vinterdekk, BLE/Bluetooth-sensorer, til 2021 Model 3.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=136285605

Ser de er utsolgt for felgene nå

VC7 er bedre enn nokia, har hørt at flere sier at nokian dekkene har en tendens å lage en lyd i viss hastighet som enkelte syns er irriterende.

Endret av onkel_jon
Lenke til kommentar

Vurderer Tesla 3 SR og lurer på noe jeg ikke har lest om i forumet. (Jeg har ikke behov for model Y.)

  • Hvordan er det å åpne trunk, og frunk, i garasjer (ser veldig høye ut på bilder når den er helt åpen)? Er det lett å åpne den bare litt? Har egen garasje hvor døren går opp over bilen og en del handlesentre har forholdsvis lave tak.
  • Leste vektfordeling er omtrent 50-50 vs. for- og bak-hjul, men er det med bare fører eller fullastet. Er vant til både for- og bak-hjulsdrevne biler, i den sistnevnte brukte jeg sandsekker bak, men er ikke så lysten på det i en elbil, eller har man det på vinteren hvis det er glatt? I Oslo så begrenset vinterføre.
  • Tesla har kanskje ikke reservehjul?

På forhånd takk for svar. 

Lenke til kommentar
linux-fan skrev (17 minutter siden):

Vurderer Tesla 3 SR og lurer på noe jeg ikke har lest om i forumet. (Jeg har ikke behov for model Y.)

  • Hvordan er det å åpne trunk, og frunk, i garasjer (ser veldig høye ut på bilder når den er helt åpen)? Er det lett å åpne den bare litt? Har egen garasje hvor døren går opp over bilen og en del handlesentre har forholdsvis lave tak.
  • Leste vektfordeling er omtrent 50-50 vs. for- og bak-hjul, men er det med bare fører eller fullastet. Er vant til både for- og bak-hjulsdrevne biler, i den sistnevnte brukte jeg sandsekker bak, men er ikke så lysten på det i en elbil, eller har man det på vinteren hvis det er glatt? I Oslo så begrenset vinterføre.
  • Tesla har kanskje ikke reservehjul?

På forhånd takk for svar. 

Tror ikke du finner et handlesenter hvor det er et problem med luken, men det kan kanskje være et problem i garasjen din. Uansett så er det bare å trykke en gang til på knappen, så stopper den igjen, men vil ikke garantere at du treffer den mens den beveger seg da 🙂

 

Tesla har ikke reservehjul

Lenke til kommentar

Åpne bagasjerommet helt, deretter flytt det til ønsket høyde manuelt. Så holder du inne knappen og posisjonen lagres. Neste gang vil den bare åpne seg dit.

Vektfordelingen er god. Trenger ikke sandsekk. Er ikke reservehjul i Tesla (eller noen andre nye biler?) Greit å kjøpe ett pluggsett på biltema å ha med om man skulle punktere.

Ny oppdatering til Scan My Tesla i dag. Nå man man se spenninger til celler mere detaljert. Også er det kommet noen nye ting som at man f.eks kan se hvor mange ganger viskerne har gått att å frem 😅

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
linux-fan skrev (13 timer siden):

Vurderer Tesla 3 SR og lurer på noe jeg ikke har lest om i forumet. (Jeg har ikke behov for model Y.)

  • Hvordan er det å åpne trunk, og frunk, i garasjer (ser veldig høye ut på bilder når den er helt åpen)? Er det lett å åpne den bare litt? Har egen garasje hvor døren går opp over bilen og en del handlesentre har forholdsvis lave tak.
  • Leste vektfordeling er omtrent 50-50 vs. for- og bak-hjul, men er det med bare fører eller fullastet. Er vant til både for- og bak-hjulsdrevne biler, i den sistnevnte brukte jeg sandsekker bak, men er ikke så lysten på det i en elbil, eller har man det på vinteren hvis det er glatt? I Oslo så begrenset vinterføre.
  • Tesla har kanskje ikke reservehjul?

På forhånd takk for svar. 

Trunk har blitt besvart, og frunken er ikke selv-åpnende, så det er ikke et problem. Finnes riktignok folk som har byttet til litt kraftigere gassfjær slik at frunken går opp av seg selv.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, koots said:

Trunk har blitt besvart, og frunken er ikke selv-åpnende, så det er ikke et problem. Finnes riktignok folk som har byttet til litt kraftigere gassfjær slik at frunken går opp av seg selv.

Disse er ubrukelige. Funker ikke om det er litt kaldt ute, da er det bare mye tyngere å lukke det. Panseret er også laget i tynt aluminium så man ønsker ikke å bruke for mye krefter på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
JFM skrev (5 minutter siden):

Bestilte en Model 3 LR på torsdag. 

Noen som har bestilt nylig og fått bilen? Hvor lenge er leveringstid nå? Står bare forventet desember. 

Neste shipment er vell november/desember. Sannsynligvis står det en bil til deg på de skipene. Står det desember skal en være ganske sikker på at det stemmer. Men noen er uheldige, dessverre:/ Kommer stort sett i 3 mnd intervall.

Gratulerer forresten:)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vil 2022 modellen være mye kortere, litt smaler og høyere, virker litt mystisk?

Leitet etter mål for å sjekke mot garasje og min forrige bil, fant denne, men i inches.

Jeg planlegger ikke å skru mye selv, men Tesla bruker ikke metriske mål på skruer, bolter etc (selv på bilene laget i Tyskland og Kina)?

Bestilte SR i dag.

carindigo.com/tesla/model-3-electric/dimensions:

                                                                                            Length    Width    Height
2022: Standard Range Plus 4dr Sedan (electric)        171.2 in. 66.7 in. 58.5 in.
2021: Standard Range Plus 4dr Sedan (electric DD) 184.8 in.  72.8 in. 56.8 in.

 

 

Lenke til kommentar
linux-fan skrev (1 minutt siden):

Vil 2022 modellen være mye kortere, litt smaler og høyere, virker litt mystisk?

Leitet etter mål for å sjekke mot garasje og min forrige bil, fant denne, men i inches.

Jeg planlegger ikke å skru mye selv, men Tesla bruker ikke metriske mål på skruer, bolter etc (selv på bilene laget i Tyskland og Kina)?

Bestilte SR i dag.

carindigo.com/tesla/model-3-electric/dimensions:

                                                                                            Length    Width    Height
2022: Standard Range Plus 4dr Sedan (electric)        171.2 in. 66.7 in. 58.5 in.
2021: Standard Range Plus 4dr Sedan (electric DD) 184.8 in.  72.8 in. 56.8 in.

 

 

Jo det er metriske ting mener jeg på,  har brukt vanlig verktøy på de få tingene jeg har skrudd på. Stort sett filter bytte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...