Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

henrikrox skrev (På 2.9.2021 den 20.05):

Det kommer P også fra Kina nå, lettes er å se på VIN,

Starter det på LRW = Kina
5YJ = Freemont (USA)

Inne på innstillinger -> varsler -> biler i appen ligger chassinummer på min bil, men ikke noe annet enn reservasjonummer så langt på min konto. Der står det LRW, så da blir det made in china da. Jeg ser også at det er usikkerhet om hvilket batteri Performance fra kina kommer med, fant en artikkel om at biler fra kina kun kommer med LG og at Tesla har stoppet samarbeidet med Panasonic.

Hva er isfåll pluss/minus med LG vs Panasonic i en Performance?

 

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FiveInline skrev (3 timer siden):

Inne på innstillinger -> varsler -> biler i appen ligger chassinummer på min bil, men ikke noe annet enn reservasjonummer så langt på min konto. Der står det LRW, så da blir det made in china da. Jeg ser også at det er usikkerhet om hvilket batteri Performance fra kina kommer med, fant en artikkel om at biler fra kina kun kommer med LG og at Tesla har stoppet samarbeidet med Panasonic.

Hva er isfåll pluss/minus med LG vs Panasonic i en Performance?

 

chassis nummer = vin ja, så da er det kina bil.

Nå er jeg ikke veldig kjent med P modeller fra Kina, lurer på om det er første leveranse med P biler fra Kina, men jeg trodde Tesla hadde avtale med LG Chem og CATL i Kina.

Så vidt jeg vet er Pansonic batteriet 82kwh brutto, med ca 75-77kwh usable, resten er buffer. LG batteriet er mindre, og har vel rundt 70kwh usable. Går etter hukommelse her nå.

LG batteriet har litt lavere ladehastighet enn Panasonic, og så mister du 5-6kwh. 

Men igjen, vet ikke om det kommer med LG Chem fra Kina, men vil tro det. Letteste er å se i vognkortet, om det står E3D eller E5D. 

edit;
https://youtu.be/Zx59coh_8I4?t=107

Ser her at Panasonic batteriet er 6kwh større ja.

 

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått oppdatert iOs-appen til v4 og da la jeg merke til at det ikke lenger er mulig å kjøpe raskere akselerasjon. Ikke at det egentlig plager meg, 18500 for et halvt sekund raskere 0-100 er ikke verdt det for min del. Er det flere enn meg som ser det? Er det bare meg eller er det fjernet for alle?

 

Har en TM3 LR AWD fra mars-19.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Kahuna said:

Jeg har fått oppdatert iOs-appen til v4 og da la jeg merke til at det ikke lenger er mulig å kjøpe raskere akselerasjon. Ikke at det egentlig plager meg, 18500 for et halvt sekund raskere 0-100 er ikke verdt det for min del. Er det flere enn meg som ser det? Er det bare meg eller er det fjernet for alle?

 

Har en TM3 LR AWD fra mars-19.

Sikkert bare en bug.

Ghost modulen er dog billigere og gir deg samme boost + track mode. Blir nok slik på meg når garantien er ute 😅

Er du så heldig å ha Performance bakmotor på din Long Range (som noen 19 modeller har) får du Performance+ ytelse med modulen. Da går det unna.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere som venter på bil? Bestilte en 3P 30 juni, estimert levert August, selv om jeg regna med det ble september. Ikke hørt noe enda, kan jeg regne med bil i slutten av måneden tro?

Ikke fått noe svar fra delivery på mailen jeg sendte, enda.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
2 hours ago, FiveInline said:

Flere som venter på bil? Bestilte en 3P 30 juni, estimert levert August, selv om jeg regna med det ble september. Ikke hørt noe enda, kan jeg regne med bil i slutten av måneden tro?

Ikke fått noe svar fra delivery på mailen jeg sendte, enda.

Er vel litt kaos med Model Y leveringer om dagen, og kinesiske Model 3. Om du bestilte Performance så er det vel en amerikansk bil du får?

Er litt dumt det med å få kontakt med Tesla, for de legger opp til at all kontakt skal foregå via Appen - men man har ikke tilgang til appen før man har fått bil :p

Om de holder til i nærheten ville jeg stukke innom å spurt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 timer siden):

Er vel litt kaos med Model Y leveringer om dagen, og kinesiske Model 3. Om du bestilte Performance så er det vel en amerikansk bil du får?

Er litt dumt det med å få kontakt med Tesla, for de legger opp til at all kontakt skal foregå via Appen - men man har ikke tilgang til appen før man har fått bil :p

Om de holder til i nærheten ville jeg stukke innom å spurt.

Ser ut som det blir fra Kina, vin nummeret ligger inne i appen når jeg går på innstillinger, varsler og biler. Vin starter på LRW.

 

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

Min bror klarte å søle spylevæske i oppbevaring under lokket i bagasjen. Og med det sølte han på tilhengerfestet sitt.

Problemet er at han ikke kan huske hva som skulle være der det er markert med lilla ring. Prøvde å søke på bilder på google. Man fant ikke noe som lignet. 

Noen som kan hjelpe ? Gjerne hva det er som skal være der og et bilde :)

Setter stor pris på det !

 

Screenshot_20210917-154049.jpg

Lenke til kommentar
toy_man skrev (9 minutter siden):

Hei,

Min bror klarte å søle spylevæske i oppbevaring under lokket i bagasjen. Og med det sølte han på tilhengerfestet sitt.

Problemet er at han ikke kan huske hva som skulle være der det er markert med lilla ring. Prøvde å søke på bilder på google. Man fant ikke noe som lignet. 

Noen som kan hjelpe ? Gjerne hva det er som skal være der og et bilde :)

Setter stor pris på det !

 

 

Screenshot_20210917-154049.jpg

Er vel der beskyttelsesdekselet som sitter der kroken skal sitte (er sikkert montert på bilen siden hengerfestet ligger der). Er iallefall der jeg bruker å legge det dekselet når jeg har på hengerfestet på bilen.

Endret av CaZpeR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, FiveInline said:

Da blir det bil på Mandag. Vært inne på statens vegvesen og bekreftet registrering, og fikk sms/mail om å signere lånepapirer.

Jeg husker ikke fra forrige bil, men det er vel en sluttsignering, etter at man har sett over bilen?

Når du har sett over og er fornøyd må du signere før du får dra avgårde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

3lv1072qifs71.thumb.jpg.d3fd8fe4f1c0d0f621f168b8700199ff.jpg

Bilde av den nye strukturelle batteripakken til Tesla.
Det er Model Y som er avbildet men kommer vel til Model 3 også. Som man ser blir det plass til mange flere celler og jeg vil tro man lett kan bikke 100kWh+ på en Model 3 med dette uten at vekten øker. Gammelt batteri på bilen i bakrunden. Litt vanskelig å se men det er altså 4 rader med batterier i dem, og all innpakkingen tar mye plass.

 

calimotivebatterypackmodulesebay.thumb.jpg.1b59a648dcbb23647beecbb31851eb03.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...