Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Kahuna skrev (12 minutter siden):

Meeen, disney+? Jeg regner med at du må ha konto der også da? Er dette for å ha noe å gjøre mens bilen lader? Siden mars-19 har jeg sett en halv episode av mr.Bean mens jeg har ventet på at bilen hurtiglader. Alle andre hurtigladesesjoner har jeg hatt noe annet å gjøre, spise, gå på do, handle..

Er nok for barna ja, må ha konto som ellers. Passer jo fint nå som S/X selges med skjerm bak til "ungene". Tesla tjener sikkert noen kroner på dette fra disney også kan jeg tenke meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
37 minutes ago, Kahuna said:

Meeen, disney+? Jeg regner med at du må ha konto der også da? Er dette for å ha noe å gjøre mens bilen lader? Siden mars-19 har jeg sett en halv episode av mr.Bean mens jeg har ventet på at bilen hurtiglader. Alle andre hurtigladesesjoner har jeg hatt noe annet å gjøre, spise, gå på do, handle..

Det er bare en snarvei til Disney+. Bilen kan spille av alle strømmetjenester i nettleseren men de har sikkert fått lov av Disney til å ha en snarvei til det nå.

(Pornhub funker også for de som lurte. Har testet)

Youtube blir flittig brukt hos meg da jeg ofte må vente i bilen på at madammen bruker en halvtime på å kjøpe 1 ting på butikken.. 

 

Lenke til kommentar

Hvem ringer man for å si fra at et superladeruttak har problemer? 

Har opplevd det ved et par anledninger men begge gangene 'løste' jeg det ved å flytte bilen til et annet uttak men jeg stusset over at det ikke var et åpenbart 'kontaktpunkt' hvor jeg kunne rapportere uttakene med problemer.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Kahuna said:

Hvem ringer man for å si fra at et superladeruttak har problemer? 

Har opplevd det ved et par anledninger men begge gangene 'løste' jeg det ved å flytte bilen til et annet uttak men jeg stusset over at det ikke var et åpenbart 'kontaktpunkt' hvor jeg kunne rapportere uttakene med problemer.

Mulig bilen rapporterer dette selv?

Om den merker at x antall biler sliter akkurat der så trigges en event hos Tesla f.eks.

De har jo veldig god oppetid i forhold til de andre aktørene. Fulgte med en kompis som var på norgesferie i år med en Ioniq, og det var utrolig mye tull med defekte ladere.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det var litt forskjellig feil. Den første startet tilsynelatende før den stoppet igjen, den andre hadde bare veldig lav effekt, 25kW, da jeg flyttet den til nabostolpen fikk jeg 243kW(!)

Mulig begge typen feil kan fanges opp av automatiske kontroller men det hadde jo vært greit om nummeret var listet for eksempel i naviens informasjon om ladelokasjonen.

Lenke til kommentar
E.C. skrev (7 minutter siden):

Er det noe stats for Norge? Tenker å selge min snart. Evt. noen som har fått solgt 2019 P+ nylig og ca. pris? Virker å være alt mulig mellom 400-450k. Min er fra september 2019, uten FSD, gått 30k km.

Har min ute til overpris, har vært noen som har vært interessert rundt 475'. Har hvit/hvit med 'alt'. Tipper jeg får solgt den ganske lett rundt 450+

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Complexity skrev (På 28.4.2021 den 10.51):

De fleste høyttalerne er vel der (om de ikke er nylig fjernet) 

Her er eksempel på aktiveringskit:

https://www.begood.no/products/tesla-model-3-sr-aktiver-hoyttaler

Du mangler vel subwoofer da, så vil du ha mere bass må du ordne en lur løsning for forsterker og sub. Er 12V under baksetet man kan hente så heldigvis ikke så vanskelig å hente strøm til forsterker.

Men Model 3 SR+ har 2 woofere i dørene fremme så det er greit med bass også uten subwoofer i bagasjerommet.

Liten oppdatering her!

Eg kjøpte meg SR+ i sommer og kjøpte et slikt kabelsett. Det var litt knot å installere, men forskjellen er ganske betydelig. Det stemmer at 2021 SR+ mangler høgtalerane i baksetet (ved hodestøttene), men eg fikk aktivert dei 4 framme. Subwoofer bak mangler også, men eg syntes det er meir enn nok trøkk uten.

Anbefales!

Endret av vegs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brukererfaringer for Model Y begynner nå å dukke opp på elbilforum og de få som har meldt seg så langt er strålende fornøyd. :)

 

Angående nyttelastproblematikken så har visst flere meldt sin bekymring til Tesla da de hentet bilen. Tesla Norge har meldt problemet videre. Ingen garanti for at noe skjer men oddsen er i det minste bedre enn om man velger å *ikke* si noe..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bil bestilt fra inventory har nå fått ny pris hos en bruker, med fjernet prisjustering. Dette er rett og slett svindel. Jeg har vært svært nær ved å bestille en 580 km inventory bil i det siste, men slike nyheter gjør nok at jeg holder meg unna. Når de ikke kan holde den prisen de har lovet er det et klart regelbrudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...