Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

oophus skrev (23 minutter siden):

Men herregud Salvesen! Det er jo tydelig i videoen og altså kilden du etterspør! 

PR trening for dette tar ikke år. Det kunne hvem som helst leid maskinvare for å trene opp. 

Nei det er ikke videoen jeg etterspør. Den la jeg der selv, rart å be om noe en selv har levert..

Det vet du og om du leser det som blir skrevet og forholder deg til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke videoen jeg etterspør. Den la jeg der selv, rart å be om noe en selv har levert..

Det vet du og om du leser det som blir skrevet og forholder deg til det.

Du etterspør en kilde der PR tar feil. Det beviset eksisterer i din egen kilde.. 

Det er ikke særlig annerledes enn problemet rundt deteksjon av regn du nok er godt kjent med. 

Lenke til kommentar
oophus skrev (37 minutter siden):

Du etterspør en kilde der PR tar feil. Det beviset eksisterer i din egen kilde.. 

Det er ikke særlig annerledes enn problemet rundt deteksjon av regn du nok er godt kjent med. 

Nei du må lese igjen, jeg har ikke etterspørt dette.

Ja detekteringen av regn er jeg veldig kjent med. Veldig god er den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kommer med en kommentar om at PR ikke fungerer. Det gjør det selvfølgelig, men spørsmålet er om det vil være bra nok når oppløsningen for formålet rundt DMS er såpass lite. Når det da feiler i en optimal test en haug ganger uten solbriller og skiftende lys, så har du utgangspunktet derifra. 

Når det er bevegelser så ser du selv at sannsynlighetene hopper i alle retninger for hva PR lander på mot hva fyren faktisk gjør. 

 

Edit: og her kom svaret og beviset på det jeg snakket om. 

https://twitter.com/greentheonly/status/1380238569030160400?s=19

Endret av oophus
Lenke til kommentar
oophus skrev (11 timer siden):

Du kommer med en kommentar om at PR ikke fungerer. Det gjør det selvfølgelig, men spørsmålet er om det vil være bra nok når oppløsningen for formålet rundt DMS er såpass lite. Når det da feiler i en optimal test en haug ganger uten solbriller og skiftende lys, så har du utgangspunktet derifra. 

Når det er bevegelser så ser du selv at sannsynlighetene hopper i alle retninger for hva PR lander på mot hva fyren faktisk gjør. 

 

Edit: og her kom svaret og beviset på det jeg snakket om. 

https://twitter.com/greentheonly/status/1380238569030160400?s=19

Tror du skal lese igjen, og som han selv sier fungerer det til dels. Og det er enda under utvikling. Forøvrig har du ikke svart på ett eneste av spørsmålene mine. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, akira7 said:

Hei folkens

Funderer på om jeg skal bestille en M3 nå eller om jeg bør vente. Grunnen jeg spør om jeg skal vente er om når Berlin fabrikken er oppe og går, om prisen til 3 vil synke når Y'en leveres til Europa og Norge? 

Det er vel heller tvilsomt at fabrikken er oppe og går for fullt før nyttår, så noen prisendringer er lite trolig med det første. Men når leveringene av Model Y starter, dukker det nok opp masse Model 3 på Finn, tror heller jeg ville satset på å få en billig brukt en...

Lenke til kommentar
17 hours ago, oophus said:

Når det er bevegelser så ser du selv at sannsynlighetene hopper i alle retninger for hva PR lander på mot hva fyren faktisk gjør. 

Hva de tallene der sier er irrelevant, det er algoritmen som vurderer hvordan den skal håndtere tallene som betyr noe, og den vet vi ingenting om. Det er også sannsynlig at det er mer materiale enn det som vises der vurderingen gjøres ut i fra.

Uansett, i motsetning til f.eks. Autopilot, er det overhode ikke nødvendig med 100% nøyaktighet på å korrekt oppfatte om sjåføren følger med. Selv om den skulle gjøre en fullstendig feilvurdering hvert 10 sekund, utgjør ikke det noen spesiell fare, fordi sannsynligheten for at Autopiloten gjør en alvorlig feilvurdering samtidig som at systemet ved en feil tror sjåføren følger med, er mikroskopisk!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
akira7 skrev (1 time siden):

Hei folkens

Funderer på om jeg skal bestille en M3 nå eller om jeg bør vente. Grunnen jeg spør om jeg skal vente er om når Berlin fabrikken er oppe og går, om prisen til 3 vil synke når Y'en leveres til Europa og Norge? 

Om du tenker på å kjøpe *ny* TM3 så tviler jeg på at det blir mer enn kosmetiske justeringer av prisen når Gigafactory Berlin åpner. Jeg ser ikke helt for meg at brukbilprisen på TM3 vil falle så mye heller. Bruktbilmarkedet flommer ikke over av langrekkevidde elbiler og jeg tror enkelt og greit at etterspørselen etter brukte TM3 vil bli god nok til at ikke prisen faller til bunns. Om noe så tror jeg TM3 kommer til å ha en 'normal' bruktpris og ikke ligge unormalt høyt som Model S til tider har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 timer siden):

Tror du skal lese igjen, og som han selv sier fungerer det til dels. Og det er enda under utvikling.

Om du tenker at DMS ikke blir standardisert og må igjennom standardiserte tester på sikt, så er jo dette greit nok. Jeg har null tiltro til at dem (regulasjoner) legger seg på dette nivået, når dem (AV utviklere) får til så mye mer for samme kostnader med bedre egnet sensorer plassert bedre uten fisheye linse.  

 

Lenke til kommentar
John-B skrev (1 time siden):

Hva de tallene der sier er irrelevant, det er algoritmen som vurderer hvordan den skal håndtere tallene som betyr noe, og den vet vi ingenting om.

PR algoritmene er det som gir deg tallene. Man velger selvfølgelig tallet som PR er mest sikker på at man ser på. Så nei, de tallene er relevant. 

Kjører man altså på vei uten gatelys, så fungerer det ikke i det hele tatt. Tesla's system blir isåfall "geofenced" til kun områder med gatelys på nettene. Altså i tidsperioden der DMS har mest verdi. 

Endret av oophus
Lenke til kommentar
oophus skrev (33 minutter siden):

Om du tenker at DMS ikke blir standardisert og må igjennom standardiserte tester på sikt, så er jo dette greit nok. Jeg har null tiltro til at dem (regulasjoner) legger seg på dette nivået, når dem (AV utviklere) får til så mye mer for samme kostnader med bedre egnet sensorer plassert bedre uten fisheye linse.  

 

Igjen, dine påstander. Jeg tipper de vill pushe dette ganske kjapt for å få bedre score hos feks NCAP. Det er ingenting som tilsier at dette ikke er godtnok, foruten dine meninger. Hva de tar i bruk og hvilke godkjenninger de får gjenstår å se

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus skrev (41 minutter siden):

PR algoritmene er det som gir deg tallene. Man velger selvfølgelig tallet som PR er mest sikker på at man ser på. Så nei, de tallene er relevant. 

Kjører man altså på vei uten gatelys, så fungerer det ikke i det hele tatt. Tesla's system blir isåfall "geofenced" til kun områder med gatelys på nettene. Altså i tidsperioden der DMS har mest verdi. 

Ehm Einstein de kan bare skru på lys i bilen. Dette er lovlig så lenge det ikke forstyrrer fører(i Norge). Så gjennstår det jo å påvise at det ikke forstyrrer såklart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
oophus skrev (8 minutter siden):

Ja, kast lys i ansiktet til sjåføren eller bruk bedre sensorer, plassert bedre. 

Da er vi jo enige da jo. 😊

Trenger ikke kaste det i fjeset, bare lyse opp kupeen. Man har vell 4 lys i en model 3. I taket. Så kan en teste seg frem ift hvor mye lys som er nødvendig og igjen påvise at dette ikke er distraherende. Men med all hjelpen bilen gir så tror jeg det går ganske fint:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
akira7 skrev (På 9.4.2021 den 13.17):

Hei folkens

Funderer på om jeg skal bestille en M3 nå eller om jeg bør vente. Grunnen jeg spør om jeg skal vente er om når Berlin fabrikken er oppe og går, om prisen til 3 vil synke når Y'en leveres til Europa og Norge? 

Jeg tror ikke ny Model 3 ble noe billigere da Model Y ble lansert i Kina og Europa, men det som antakelig skjer er at det blir mer press på bruktprisene på Model 3. Så du vil kanskje kunne få deg et veldig godt kjøpt på en lite brukt Model 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...