Trestein Skrevet 6. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2019 Dette er derimot IKKE like bra: https://itavisen.no/2019/03/06/dette-er-ille-tesla-gjorde-tabbe-med-designet-til-model-3/ Ikke så ille det dette. Bare skru på noe GPS sporings greie så du slipper å kjøre rundt å lete etter bakfangeren din hver kveld. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mars 2019 Ikke så ille det dette. Bare skru på noe GPS sporings greie så du slipper å kjøre rundt å lete etter bakfangeren din hver kveld. Orker ikke. Rett i ignored-lista med resten av trolla 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Supercharger v3 https://electrek.co/2019/03/06/tesla-supercharger-v3-kw-capacity-efficiency/ Den største nyheten er at alle produserte TM3 nå får maks ladeeffekt på 250kW! (håper det også gjelder europeiske biler) 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 (endret) HOLY SMOKES! Dette er jo bare helt nydelig! Mon tro om de nye CCS-laderne allerede er lagt opp for dette? Endret 7. mars 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 HOLY SMOKES! Dette er jo bare helt nydelig! Mon tro om de nye CCS-laderne allerede er lagt opp for dette? Nei det er bare kabel som er byttet 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 7. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 SuCv3 skal utrulles i Europa i Q4, frem til da kan det allikevel tenkes at vi får litt glede av oppdateringen. At batteriet kondisjoneres for å ha optimal temperatur når du kommer til superladeren vil bli nyttig nesten umiddelbart. Vi *burde* få vesentlig høyere makseffekt når vi lader på CCS2-ladere fra andre aktører. Mulig vi også kan få mer enn 120kW når vi bruker CCS på superladerne? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Glemte Ionity ja, det blir spennende å se! Kondisjonerte batterier er også en genial løsning på manglende batterivarmer! Tesla viser vei, nok en gang! NÅ gleder jeg meg til å komme hjem nå Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Final Invoice og VIN mottatt! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Final Invoice og VIN mottatt! Noen som har det:p Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Har ikke du mottatt dette ENDA? Du som har bestilt for så lenge siden? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Har ikke du mottatt dette ENDA? Du som har bestilt for så lenge siden? Jepp, helt håpløst. Begynner å bli passe små irritert kan en si, snart er det april og ut på tur igjen, påske og sjøsetting osv. Rett før jeg avbestiller vinterdekkene Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2019 Hahaha, uff - ikke si det da! Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2019 Da har jeg hentet bilen min. Opplevelsen var ganske forskjellig fra andre biler jeg har kjøpt. Tesla har leid enden av varemessa og satt opp en liten 'lounge' hvor folk kan vente på bilen sin. Enkel bevertning(kaffe, vann og boller) og flatskjermer med egenreklame. Ganske mange folk der(20-30 stykker?) og dempet stemning, nesten som turister i en kirke. Vi fikk bilen omtrent en time etter oppsatt tid, litt er min skyld siden jeg ikke hørte mobilen da Tesla forøkte å ringe meg mens jeg var på toget på vei mot Lillestrøm(forsinket nok registrering og skiltpåsetting med noen minutter). Da vi endelig kom inn sto det to rekker med minst 40 biler og ventet på eierne sine. Vi fikk en gjennomgang av det mest nødvendig, tok kanskje 5-10 minutter før vi kjørte ut porten. Så langt ser bilen strøken ut. Litt mye dekkstøy men det *tror* jeg bare er et spørsmål om å kjøre inn dekkene. For en som ikke har hatt Tesla før er det mye å sette opp og sette seg inn i. Litt som å kjøpe ny mobil og ta spranget fra iOS til Android(eller motsatt). Selve kjøringen er omtrent som andre elbiler, bare mye sprekere! Akkurat nå står bilen utenfor og lader+oppdaterer seg. Fortsatt litt å gjøre når den er ferdig, har ikke sett på autopilot ennå og jeg må nok ha ørlite mer luft i dekkene.. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2019 Grattis! Høres ut som en vellykket overlevering:) Jeg venter enda og er like grønn som mars 2016 om når jeg får bilen:p 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2019 Bestilte ikke du ganske tidlig? Rart det skal ta så lang tid. Kanskje en kombinasjon av 'ukurant' konfig og at du er 'vanskelig' på leveringsdato? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2019 Bestilte ikke du ganske tidlig? Rart det skal ta så lang tid. Kanskje en kombinasjon av 'ukurant' konfig og at du er 'vanskelig' på leveringsdato? Bestilte dagen etter det først var mulig og reserverte første dag. Ang vanskelig leveringsdato, tror ikke så fort som mulig er vanskelig? tror egentlig det er utleveringsplass som er Problemet. De fleste bilene går nok til varemessa Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2019 snip Gratulerer! Er det lov å spørre om litt bilder av doningen? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 9. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2019 Har ikke så fryktelig mange bilder ennå men den fargen tar seg veldig godt ut i solskinn. Slang med bilde av ladeluka, klaffen klarer faktisk holde det meste av snøen unna men jeg bør fortsatt vurdere noe å legge over. Eller flytte ladepunktet inn i ny garasje(som fortsatt bare er på planleggingsstadiet) 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. mars 2019 Herlig! Samme konfig som meg det der Jeg har handlet inn deksel til CCS-luka allerede. En kar på Finn som selger for 50-lappen, som han 3D-printer selv - veldig hyggelig kar å prate med. Man kan bruke den samtidig som man plugger i type 2 samt lukker luken på ladeporten, så den er aldri «i veien» https://www.finn.no/141906704 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mars 2019 Rapporter Del Skrevet 9. mars 2019 Selges lokk til ccs, tror bilkomponenter har:) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå