Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (2 minutter siden):

Burde hoppe i en performance om du kan. Blir vel mest fair sammenligning.

Hopper du i en av de andre modellene er det greit å ha i bakhodet at de koster nesten halvparten av bilen du kjører nå

Hva er forskjellen på Performance modellen og den vanlige da, med tanke på kjlrekomfort, interiør etc? Er dem ikke så og si mer eller mindre like? Jeg sammenligner selvsagt ikke motoren i min med motoren i en vanlig model 3. jeg skjønner jo at jeg trolig blir skuffet da. 

Jeg er mest nyskjerrig på kjørefølelsen, komfort, ergonomi, setene etc. performance modellen regner jeg med får omtrent som min uansett og selv om det er perfomance modellen jeg uansett hadde valgt selv, så tipper jeg nok denne er sprek nok uansett. Det er alt det andre som jeg er mest nyskjerrig på egentlig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Bjerknez said:

Hva er forskjellen på Performance modellen og den vanlige da, med tanke på kjlrekomfort, interiør etc? Er dem ikke så og si mer eller mindre like? Jeg sammenligner selvsagt ikke motoren i min med motoren i en vanlig model 3. jeg skjønner jo at jeg trolig blir skuffet da. 

Jeg er mest nyskjerrig på kjørefølelsen, komfort, ergonomi, setene etc. performance modellen regner jeg med får omtrent som min uansett og selv om det er perfomance modellen jeg uansett hadde valgt selv, så tipper jeg nok denne er sprek nok uansett. Det er alt det andre som jeg er mest nyskjerrig på egentlig :)

Annet understell og andre seter er hovedforskjellen, også slår det ekstra godt i magen når man trør på. 

Track mode har de også men det får du vel neppe prøvd på lånebilen. Dekk er dyrt..

Men havner du i en basisutgave er lydanlegget ganske nedgradert. ingen subwoofer mot 2 i de andre f.eks.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bjerknez skrev (4 timer siden):

Jeg ser at Model 3 Perfomance med riktig farge, vinterhjul og standard autopilot koster 624.000 kroner. Nesten like dyr som min. Jeg tenker at da skal den jaggu meg være overbevisende, hehe. 

Det vet vi. Resultatet er vel gitt tenker eg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Iterion skrev (6 timer siden):

Hmmm, da er jeg usikker på om det egentlig er verdt å kjøpe en ny(gammel) Y Performance altså. Hørt at det er voldsomt med støy i den også på 21" som den kommer på. Ganske så dyr forsikring også. Følte bare at det var et ekstremt bra tilbud. Har ikke prøvekjørt gamle Y, kun nye Juniper.

Ville helst hatt Performance modellen, selv om den kanskje er litt vel stiv. Men støyer den mer enn min Model 3, er det uaktuelt. Spørs om jeg rekker å prøve den før den blir solgt da.

Nye Performancen blir nok betraktelig mye bedre ja, men havner nok fort på langt over 600k også.

Det kommer fremdeles inn nye inventarbiler, så du går ikke glipp av et godt kjøp ennå. Det er i skrivende stund 6 performance i transitt ser jeg. Min kom på 470K inkl. vinterhjul.

Endret av Olsenhower
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 timer siden):

Startet ikke din på 600+ med awd?

Min startet vel på 599k med kmpanjen og var allerede godt utstyrt. Men jeg la til supercharge pakken til 50k også ble det litt rabatter etc. så endte vel på 642k eller noe. 

angående kommentaren om at "svaret er gitt" lenger opp så må det vel være åpenbart at jeg ikke gidder å stå opp kl. 07:00 frivillig lørdag morgen samt kjøre to mil for å prøvekjøre en Tesla KUN for å lage kvalme om bilen. SÅ mye tid til ogers har jeg ikke. 

Jeg gjør dette fordi jeg nå har vært delaktig i denne Tesla tråden i lang tid og jegbhar kun sittet i en stillestående Model 3 ganske nylig, men ikke kjlrt en Tesla på 5 år ish. Den kjøreturen husker jeg ikke så mye av heller. 

Men klart, når en Tesla koster 20k mindre enn den jeg har (riktignok Performance utgaven) så må det være lov og forvente at den leverer. Nå er det ikke sikert jeg får performance utgaven, men da får jeg vertfall et førsteintrykk av resten av bilen med tanke på kjørekomfort, støy, ergonomi etc. 

Endret av Bjerknez
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jotun skrev (7 timer siden):

Det vet vi. Resultatet er vel gitt tenker eg.

Jeg mener også det skal mye til for at Tesla Model 3 Performance skal føles som en bedre bil enn BMW i4 M50 siden den koster omtrent det samme. Men samtidig er jeg uansett kun interresert i å oppleve forskjellene på godt og vondt. :) 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Bjerknez said:

Jeg mener også det skal mye til for at Tesla Model 3 Performance skal føles som en bedre bil enn BMW i4 M50 siden den koster omtrent det samme. Men samtidig er jeg uansett kun interresert i å oppleve forskjellene på godt og vondt. :) 

Den kampanjeprisen på M50 er egentlig ganske vill! 
Den ble jo satt ned 100’ eller noe ift de første åra de solgte den.

Jeg kunne tenkt meg å sett en Rudskogen test av TM3P mot BMW M50

Priset sånn det er nå hadde jeg valgt BMW’n hver dag hele uka. Bortsett fra at jeg ikke er sikker på om jeg kunne leve med plassen

Lenke til kommentar
38 minutes ago, Bjerknez said:

Vekten vil du vel iallefall merke forskjell på. Model 3 veier vel 3-400 kilo mindre enn bmw'en din.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (3 minutter siden):

Vekten vil du vel iallefall merke forskjell på. Model 3 veier vel 3-400 kilo mindre enn bmw'en din.

Ja, det regner jeg med. Spent på hvordan de 400 kiloene oppleves i virkeligheten :) Også regner jeg med effektiviteten er langt bedre. Jeg skal ta den rett ut på motorvei og sjekke støyen i kupeen vertfall. :) 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 minutt siden):

Ja, det er nok riktig. Var noe jeg tok bort av pakkene som jeg ikke trengte eller ville ha :)

Supercharged er en definert modell/pakke med utstyr xyz. Driving assistant proff.eks er inkludert. Skal man ha bort eller ikke ha noe fra supercharged er det modellpakken under (fullycharged) som blir utgangspunktet (denne som lenge har kampanje 599`) Så kan man (kunde/selger) fritt inkludere det man ønsker av utstyr over denne. Egentlig oppspekke den helt likt (om man vil).

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (42 minutter siden):

Supercharged er en definert modell/pakke med utstyr xyz. Driving assistant proff.eks er inkludert. Skal man ha bort eller ikke ha noe fra supercharged er det modellpakken under (fullycharged) som blir utgangspunktet (denne som lenge har kampanje 599`) Så kan man (kunde/selger) fritt inkludere det man ønsker av utstyr over denne. Egentlig oppspekke den helt likt (om man vil).

Aha i see :) 

Lenke til kommentar
Olsenhower skrev (8 timer siden):

Det kommer fremdeles inn nye inventarbiler, så du går ikke glipp av et godt kjøp ennå. Det er i skrivende stund 6 performance i transitt ser jeg. Min kom på 470K inkl. vinterhjul.

Ok. Sykt mye bil for pengene du får der da! Har du prøvekjørt den før du bestilte den også eller? Og kommer din med 21" felger? Og hvilken farge? Den prisen der er faktisk billigere enn det folk prøver å selge for på Finn.no hehe.

Men jeg er skeptisk til støynivå, byggekvalitet og pris over tid på den for å være ærlig så tror ikke det blir noe av. Har vært en del småplukk på min TM3. Hadde vært interessant å prøvekjørt YP så klart. Men blir jo mye av det samme som jeg har nå, bare i litt større utgave og litt bedre akselerasjon. 

Lenke til kommentar

Kan ikke se den nye Model 3 rundt her. Den kan selvsagt stå inne, men utenfor er det kun eldre modeller som står på lading. 

Hvis det viser seg at jeg får den gamle modellen så gidder jeg ikke. 

Det var jo vertfall bilde av den nye modellen i appen når jeg bestillte prøvekjøring i går…. Men det sto ikke noe om hvilken modelltype…

Dem åpner kl. 10:00. 

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (18 minutter siden):

Kan ikke se den nye Model 3 rundt her. Den kan selvsagt stå inne, men utenfor er det kun eldre modeller som står på lading. 

Hvis det viser seg at jeg får den gamle modellen så gidder jeg ikke. 

Det var jo vertfall bilde av den nye modellen i appen når jeg bestillte prøvekjøring i går…. Men det sto ikke noe om hvilken modelltype…

Dem åpner kl. 10:00. 

Hvor holder du til igjen? Vet de har den i Porsgrunn/Drammen. Satt å glodde på en knallrød M3P da jeg hadde min på service i forrige uke i Porsgrunn. 
Du må bare si det til de i salgsskranken at du er intr i å prøve ut M3P så bør det gå, så lenge de har den inne så klart  :) 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...