Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

del_diablo skrev (8 minutter siden):

"service apparatetet er ekstremt bra"
Nei. Serviceapparatet er mer eller mindre fraværende.
Du må skille mellom at man kan legge inn forespørsler, og at de til en vis grad er villig til å gjøre mersalg eller påmerke deleslittasje. Selve servicen ligger i 3/10 området, forskjellen er at de tradisjonelle merkeverkstede også er veldig elendige her. Tenker f.eks på at man leverer inn bilen en dag, og så klarer ikke skranken på merkeverkstedet å gjøre ferdig papirarbeidet før nesten stengetid. 
Tesla har den fordelen at du slipper å ha med det mest dysfunksjonelle med et merkeverksted, men service er ikke noe de tilbyr. Servicenivået er gjevnt over lavt. 

Det Tesla skal ha kred for, er at vis det kan fjerndiagnostiseres, så kan det bli bra. Intill de oppdager at feilen ligger et eller to ledd lengre ned. Det er og litt behagelig at etter du har byttet ratt, så oppdager du at de har glemt patche software for å få det til å fungere, så de kan faktisk fjernoppdatere det. 
Setter også pris på servicemode for å slippe å rote alt for mye med OBDII enheter.  Eller at man kan bruke EPC for å finne delenummer, for å så se om man kan skaffe samme delenummer fra  tredjepart med forbedringer eller raskere levering. 

Ja som nevnt er det noen service sentre som er notoriske for problemer. Dog er det ikke min opplevelse. 

De små tingene jeg har hatt de siste årene har vært helt uten å møte noen som helst, kun rapportere i app og svare på evt spørsmål. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (1 minutt siden):

Attehva? Nå tror jeg du forveksler med andre merker eller roter fælt. Teslas serviceapparat er på bærtur fiendtlig for bileierne.

Jeg refererer til egne erfaringer og påpeker hva som er bra. Nevner også at det ikke gjelder for alle service sentre/opplevelser. 

Men for meg har de vært og er overlegne. Sist jeg fikk hjelp kom ranger, låste seg inn, byttet det som skulle byttes og stakk. Blir ikke bedre enn det. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (9 minutter siden):

Attehva? Nå tror jeg du forveksler med andre merker eller roter fælt. Teslas serviceapparat er på bærtur fiendtlig for bileierne.

Problemet deres er at det er vanskelig å kommunisere med de de. Alt går jo gjennom appen, og selv om den er ryddig, blir det ofte litt styr. Jeg ble dog ringt på slutten av servicen min hvor de sa hva som ble dekt og ikke, og at bilen var klar for henting. Men jeg var jo liksom ikke enig i at de ikke ville dekke skaden ved hjulbuen f.eks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Iterion said:

Problemet deres er at det er vanskelig å kommunisere med de de. Alt går jo gjennom appen, og selv om den er ryddig, blir det ofte litt styr. 

Synes dette har fungert utmerket jeg. De har svart meg raskt i chatten og der kan man dele biler/video og forklare.

De har faktisk vært raske å svare meg på epost også, noe jeg vet de ikke var flinke på før.

Men så er jeg ikke noe glad i telefoner generelt, liker mye bedre å ta ting skriftlig. Der er noen helt forsjellig..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 minutter siden):

Synes dette har fungert utmerket jeg. De har svart meg raskt i chatten og der kan man dele biler/video og forklare.

De har faktisk vært raske å svare meg på epost også, noe jeg vet de ikke var flinke på før.

Men så er jeg ikke noe glad i telefoner generelt, liker mye bedre å ta ting skriftlig. Der er noen helt forsjellig..

Jeg tror og leser at hovedproblemet er at det er stor forskjell mellom hvilke senter en kommuniserer med. Det er en del på østlandet som har veldig dårlig rykte har jeg hørt. 

Her er det gode og raske svar. "mitt" senter er relativt nytt, og bærer kanskje preg av dette og ikke gammelt møkk. Ikke vet jeg, men det funker bra :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Salvesen. said:

Jeg tror og leser at hovedproblemet er at det er stor forskjell mellom hvilke senter en kommuniserer med. Det er en del på østlandet som har veldig dårlig rykte har jeg hørt. 

Her er det gode og raske svar. "mitt" senter er relativt nytt, og bærer kanskje preg av dette og ikke gammelt møkk. Ikke vet jeg, men det funker bra :)

Mitt senter er vel samme som Simen1 hadde grusom opplevelse med da.

Men det er jo noen år siden og ikke sikkert noen av de samme jobber der enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Hva mener du her?  ikke minst teknologien som nå gjør ting nøkkelløst etc?

At en ikke trenger å gi nøkkel til Tesla, det betyr at en ikke trenger å gå inn, vente i kø osv.

og samme med leiebil, kjører den via app. Igjen ingen kø osv.

og ranger låser seg inn selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

At en ikke trenger å gi nøkkel til Tesla, det betyr at en ikke trenger å gå inn, vente i kø osv.

og samme med leiebil, kjører den via app. Igjen ingen kø osv.

og ranger låser seg inn selv.

Jøss Må være mye tid spart. Er vel det det BMW har kalt digital key. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Trestein said:

Jøss Må være mye tid spart. Er vel det det BMW har kalt digital key. 

Er det standard på alle bilene?

Er veldig høvelig å kunne levrere bil klokken 23:30 på en lørdag og hoppe rett i lånebilen, som da er satt opp med alle instillingene fra din egen bil.

Samme når bilen er ferdig. Er bare å slenge fra seg lånebilen en plass utenfor å hoppe i sin egen bil igjen å dra. Midt på natta omså.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (12 minutter siden):

Er det standard på alle bilene?

Er veldig høvelig å kunne levrere bil klokken 23:30 på en lørdag og hoppe rett i lånebilen, som da er satt opp med alle instillingene fra din egen bil.

Bmw original service krever innlevering av keyfob da det ligger data lagret i den. 
Man booker service i appen. Bavaria har digitale nøkkelboks, man bare parkerer og dropper nøkkelen der (når som helt på døgnet). Ved ferdig service får man melding i appen om at bilen er klar og koden til nøkkeldrop.
Trenger altså ikke snakke med noen eller gå til noe mottak og stå i noen kø , før eller etter.
Kommunikasjon med tekniker med bilder og videoklipp finns i appen.
Men de tilbyr resepsjon/servicedesk også om man ønsker å benytte det.

Endret av Syar-2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 minutt siden):

Bmw original service krever innlevering av keyfob da det ligger data lagret i den. 
Man booker service i appen. Bavaria har digitale nøkkelboks man bare parkerer og dropper nøkkelen der. Ved ferdig service får man melding i appen om at bilen er klar og koden til nøkkeldrop.
Trenger altså ille snakke med noen eller gå til noe mottak og stå i noen kø. 
Men de tilbyr resepsjon/servicedesk også om man ønsker å benytte det.

Ca likt som når jeg kjørte 5 serie i 2011 med andre ord. Ikke mye fremgang…

• Liker 2
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Trestein said:

30 sek anhvert år er jo noen minutter på 100år.

Tja.
Det er et lite poeng her.

Du sender inn melding i appen, kontra at du må ringe inn å prate med salgspersonell. Du får da også fjerndiagnostisert bilen, og har da muligheten å hente ut estimat, og tid og når.
Og så slipper du å måtte fysisk inn i merkeverkstedets åpningtider, for f.eks hente ut lånebil mens du venter på en større garantireperasjon. Og du får med førerprofilen over til lånebilen.

Alt dette, for den lave prisen at bilen vil fortsatt rulle ut av Tesla med fabrikkfeilstilte lys, skjev firhjulsstilling, og at du må skaffe en garantisjekk for å få dette utbedret på garanti. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...