Complexity Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) 10 minutes ago, Trestein said: Husk at man også parkerer i bratte bakker i sakte fart der el motorens regenerering ikke er kraftig nok til å holde bilen i ro. Da er det greit å ha foten på bremsen Da trykker jo bilen inn bremsen for deg. Bilen er programmert til å stoppe uansett om den bruker regenerering eller bremser når man ikke trør på noen pedaler. Endret 22 timer siden av Complexity 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Complexity skrev (2 minutter siden): Betyr det at man må trykke på bremsen for å sette bilen i revers? Veldig knotete når man skal kjøre att å frem mye isåfall Ja. Man holder foten på bremsen hele tiden Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 2 minutes ago, Trestein said: Ja. Man holder foten på bremsen hele tiden Og planen er da at man bare skal trille att å frem uten å gi noe gass? Hver dag jeg kommer kjørende hjem setter jeg bilen i revers for å parkere, og flikker jo bare spaken til R da når hastigheten har begynt å bli lav uten å måtte flytte foten over til bremsen. Trodde de fleste elbiler tillater dette. Om jeg ikke tar helt feil kan jeg det på min Nissan Leaf også selv om den har creep. Endret 21 timer siden av Complexity 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (1 minutt siden): Da trykker jo bilen inn bremsen for deg. Bilen er programmert til å stoppe uansett om den bruker regenerering eller bremser når man ikke trør på noen pedaler. Ja Det gjør min også. Men om bilen gir full stopp når man slipper gassen blir det noe rykkete. Tror ikke det er behagelig Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 1 minute ago, Trestein said: Ja Det gjør min også. Men om bilen gir full stopp når man slipper gassen blir det noe rykkete. Tror ikke det er behagelig Blendes rolig inn så det går helt fint. Du må nok prøve før du uttaler deg om du bare tror.. Endret 21 timer siden av Complexity 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (3 minutter siden): Blendes rolig inn så det går helt fint. Du må nok prøve før du uttaler deg om du bare tror.. Som sagt så gjør min bil dette når den er i enpedal modus. Den bruker bremsene i stedet for å bruke strøm for å holde bilen i ro. Men den gjør det kun når jeg kjører forover. Ikke i revers. Som sagt så har det nok kun med sikkerhet å gjøre. Kan ikke tenke meg noen annen årsak. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (7 minutter siden): Blendes rolig inn så det går helt fint. Du må nok prøve før du uttaler deg om du bare tror.. Akkurat samme på min. Null problemer! 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 6 minutes ago, Trestein said: Som sagt så har det nok kun med sikkerhet å gjøre. Kan ikke tenke meg noen annen årsak. Er ikke så enkelt som at B modus (som man må ha for å få 1-pedals?) blir deaktivert når man setter bilen i revers? Kom over denne på internettski hvor BMW eiere virker å være frustrert over funksjonen og helle skulle ønske den oppførte seg som Tesla sin.. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Snowleopard skrev (3 minutter siden): Akkurat samme på min. Null problemer! Som sagt ingen problem. Det er bare det at noen ikke tillater dette, som på min bil. Du har jo ikke slik bil. Hvorfor uroe deg? Det er 100% trygt og man slipper å flytte beina ved finmanøver i parkeringshus og rygging på trange vestlandsveier. Faren for å få full kraft i revers og få kroppens treghet mot gasspedalen er også eliminert 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (3 minutter siden): Er ikke så enkelt som at B modus (som man må ha for å få 1-pedals?) blir deaktivert når man setter bilen i revers? Kom over denne på internettski hvor BMW eiere virker å være frustrert over funksjonen og helle skulle ønske den oppførte seg som Tesla sin.. Auto hold har jeg aldri brukt? Men det virker som beskrevet over. Tror ikke det har med BMWs ingeniører kunnskap om å få det til. Som sagt det er nok policy. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 2 minutes ago, Trestein said: Som sagt ingen problem. Det er bare det at noen ikke tillater dette, som på min bil. Du har jo ikke slik bil. Hvorfor uroe deg? Det er 100% trygt og man slipper å flytte beina ved finmanøver i parkeringshus og rygging på trange vestlandsveier. Faren for å få full kraft i revers og få kroppens treghet mot gasspedalen er også eliminert Er jo ikke det om du har autohold påslått vistnok. Trykker man litt hardt på bremsepedalen så vil bilen slutte å rygge og man må gi gass igjen for at den skal fortsette. Da virker det som den kan finne på å hoppe bakover og hele sikkerheten er jo borte. Kan jo tilsynelatende deaktivere autohold funksjonen da men BMW burde jo ikke hatt den funksjonen i revers om det er sikkerhet de tenker på.. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Trestein skrev (5 minutter siden): Som sagt ingen problem. Det er bare det at noen ikke tillater dette, som på min bil. Du har jo ikke slik bil. Hvorfor uroe deg? Det er 100% trygt og man slipper å flytte beina ved finmanøver i parkeringshus og rygging på trange vestlandsveier. Faren for å få full kraft i revers og få kroppens treghet mot gasspedalen er også eliminert Jeg uroer meg ikke, jeg sier bare at det er ulogisk at det ikke funker som det jeg mener det bør gjøre når man har 1-pedalkjøring, som jeg som sagt mener er det naturlige på elbiler. 1 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (3 minutter siden): Er jo ikke det om du har autohold påslått vistnok. Trykker man litt hardt på bremsepedalen så vil bilen slutte å rygge og man må gi gass igjen for at den skal fortsette. Da virker det som den kan finne på å hoppe bakover og hele sikkerheten er jo borte. Kan jo tilsynelatende deaktivere autohold funksjonen da men BMW burde jo ikke hatt den funksjonen i revers om det er sikkerhet de tenker på.. Slår man på autohold får man opp et varsel i instrumetpanel(For dem som har slikt) Poenget slår man den på så gjør man et bevisst valg og får varsel i instrumentbod at håndbremsen er på. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Snowleopard skrev (1 minutt siden): Jeg uroer meg ikke, jeg sier bare at det er ulogisk at det ikke funker som det jeg mener det bør gjøre når man har 1-pedalkjøring, som jeg som sagt mener er det naturlige på elbiler. Som sagt så tror jeg det har med fotplassering å gjøre. BMW ønsker ikke at folk skal bruke gassen i revers. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 10 minutes ago, Trestein said: Slår man på autohold får man opp et varsel i instrumetpanel(For dem som har slikt) Poenget slår man den på så gjør man et bevisst valg og får varsel i instrumentbod at håndbremsen er på. Om man må drive å fikle rundt i midtkonsollen for å gire er det vel lett å komme borti (er det touch??) knappen nede i hjørnet for å aktivere autohold uten at man ønsker det og man får kansje ikke med seg det lyset? Er vel litt søkt scenario men virker jo å være noe som irriterer eierne. Er også en BMW IX dette men er vel samme layout i flere BMW'er. Kjenner jeg er litt glad jeg ikke har alle disse touch greiene i midtkonsollen min.. Endret 21 timer siden av Complexity 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (2 minutter siden): Om man må drive å fikle rundt i midtkonsollen for å gire er det vel lett å komme borti (er det touch??) knappen nede i hjørnet for å aktivere autohold uten at man ønsker det og man får kansje ikke med seg det lyset? Er vel litt søkt scenario men virker jo å være noe som irriterer eierne. Er også en BMW IX dette men er vel samme layout i flere BMW'er. Kjenner jeg er litt glad jeg ikke har alle disse touch greiene i midtkonsollen min.. Det er ganske likt på I4 også. Tror knappen er omtrent som håndbremsen. Man må trykke den bevisst ned. Må innrømme at jeg ikke bruker funksjonen eller har forstått når den skal brukes. At noen kjører med denne funksjonen på også i revers er nok mulig. Folk kjører rundt med håndbremsen på også. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Complexity skrev (1 time siden): Er vel litt søkt scenario men virker jo å være noe som irriterer eierne. Det er sikkert en håndfull som irriterer seg over ting. Ikke "alle eierne". De fleste som kommer til i4 fra Tesla ser seg ikke tilbake. Forresten er Auto-H til BMW helt suverent. Og er ikke noe man "må" slå av og på. Kanskje du skulle lånt deg en i4M50 en dag 😉 Endret 19 timer siden av Syar-2003 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Markiii skrev (2 timer siden): Dette handlet om betaen. Det er jo ikke beta lenger, men nå "Supervised", så jeg skjønner ikke helt hva en sak fra for fire(!) år siden har med dagens situasjon å gjøre. Selvsagt ville aldri selve betaen (som var det de konkret omtalte) bli noe annet enn nivå 2. Men FSD ville ikke være beta til evig tid. Og nå er det ikke beta lenger, men "Supervised". Så ikke bare er artikkelen gammel, men også utdtatert og irrelevant for dagens situasjone. Ville det ikke vært naturlig at de sendte inn søknader for å teste autonome biler i trafikken slik en må i de fleste land da isåfall? Eventuelt forandre den ordlyden for FSD hos DNV? Markiii skrev (2 timer siden): Poenget er at man kan se/oppfate/beregne/whatever dybde med kameraer. Så poenget er det samme som jeg skrev? Markiii skrev (2 timer siden): Vel, Cybertruck med HW4 klarte det. Joda, gjør testen dårligere og fokuser kun på den enkleste testen så klarer den nok det. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Markiii skrev (2 timer siden): Disse brukes vel til å validere systemet. Altså teste det mot et annet system. Hvorfor må det valideres med sann dybdeinformasjon trur du? 😅 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 1 hour ago, Complexity said: Om man må drive å fikle rundt i midtkonsollen for å gire er det vel lett å komme borti (er det touch??) knappen nede i hjørnet for å aktivere autohold uten at man ønsker det og man får kansje ikke med seg det lyset? Er vel litt søkt scenario men virker jo å være noe som irriterer eierne. Er også en BMW IX dette men er vel samme layout i flere BMW'er. Kjenner jeg er litt glad jeg ikke har alle disse touch greiene i midtkonsollen min.. Ingen av disse knappene er touch knapper. Auto hold knappen er ganske fast og må trykkes nogså bestemt for å aktueres. Den er også nær nok armstøtten til at hånden ikke havner der naturlig slik den gjør på girvelgeren eller hjulet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå