Complexity Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) 6 minutes ago, Bjerknez said: I4 M50 er faktisk hakket større og slår Model 3 med noen millimeter i bredde og lengde. Altså i fysisk utvendig størrelse. Ubetydelig, men rett skal være rett. hvor god plassen er innvendig formpassasjerer vet jeg dog ikke, men mener at jeg husker at Model 3 var omtrent like trang i baksetet som i4. Dog ikke noe som bryr meg. Kjlrer den stort sett alene Ikke super plass i baksetet på Model 3 nei. Hjelper heller ikke at man ikke kan ta føttene under forsetene som på Y. Men det er bra plass i bagasjerommet (dog trang åpning) Endret 20. mars av Complexity Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars ProphetSe7en skrev (7 timer siden): Hvordan er setene i Model 3/Y på turer lenger enn 2-3 timer? De ser ikke veldig komfortabel ut, hverken i forsetene eller i baksetene. Eier av 2021 TM3 SR+ her. Synes setene er veldig komfortable på langturer som på kortturer. Lengste turen jeg har vært på nå er en tur til Vestlandet på rundt 5-6 timer og den gikk helt knirkefritt. Spesielt foran sitter man ekstremt godt pga den gode plassen og føler jeg får satt meg godt ned i setet med den innstillingen jeg bruker. Det føles forholdsvis mykt og jeg får greit med støtte. Med en voksen på si 180cm + i baksetet må man gjerne ta setet en god del frem for at personen bak skal ha greit med plass, men setene i seg selv er ganske så bra. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars bzzlink skrev (9 timer siden): I mitt hode, så må du da sammenligne med Model 3, ikke Y. Model 3 er en større bil enn Polestar 2 og i4. Highland interiøret synes jeg er ganske så alright. Stort steg opp i materialfølelse fra det gamle som både ser og føles mye simplere ut. Hvorfor tviholder de på den dårlige baklukeløsningen tro? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Markiii skrev (3 minutter siden): Hvorfor tviholder de på den dårlige baklukeløsningen tro? Haha, måtte søke opp dette. Det var jaggu meg en rar løsning 😅 Er den lik på nye model 3 også? På i4 åpner man jo alt, inkludert bakruden etc Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars Bjerknez skrev (6 minutter siden): Haha, måtte søke opp dette. Det var jaggu meg en rar løsning 😅 Er den lik på nye model 3 også? På i4 åpner man jo alt, inkludert bakruden etc M4 er, som TMS, ikke reelt sett en sedan, men en kombicoupé. TM3 er faktisk en sedan, så åpner kun koffertlokk, ikke en hel "bakdør". 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars 32 minutes ago, Markiii said: Hvorfor tviholder de på den dårlige baklukeløsningen tro? For å få plass til folk på 190cm i baksetet. prøv det i i4 eller Polestar 2… Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars bzzlink skrev (2 minutter siden): For å få plass til folk på 190cm i baksetet. prøv det i i4 eller Polestar 2… Jeg er 182 og synes slett ikke plassen bak i Model 3 var overøsende. Jegbhadde ikke orket å sitte der i 3 timer vertfall. Men plassen er ikke noe bedre i i4 nei, det er helt riktig. Uansett er bakseteplass ikke noe jeg prioriterer overhodet. Ingen av disse bilene bør man kjøpe hvis man skal ha baksetepassasjerer over lengre distanser. Men det er nå min mening. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) 38 minutes ago, Bjerknez said: Jeg er 182 og synes slett ikke plassen bak i Model 3 var overøsende. Jegbhadde ikke orket å sitte der i 3 timer vertfall. Men plassen er ikke noe bedre i i4 nei, det er helt riktig. Uansett er bakseteplass ikke noe jeg prioriterer overhodet. Ingen av disse bilene bør man kjøpe hvis man skal ha baksetepassasjerer over lengre distanser. Men det er nå min mening. Jeg kan sitte oppreist i Model 3. i i4 er jeg ukomfortabel, I polestar er det rett og slett ikke plass til meg. Noen få cm ekstra kan bety en hel del sa brura Jeg tror det er en kombinasjon av amerikansk tankegang om at sedan er kult og at man ville ha lavest mulig bil pga luftmotstand, men fortsatt ha plass under taket som gjorde at Tesla gikk for luken på den måten de gjorde. Tesla har gjort noen ekstreme valg for å holde bilene lave. Inkludert designet sitt eget batteri for å få det noen cm lavere enn de andre løsningene Endret 20. mars av bzzlink 2 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars (endret) Som nevnt er Model 3 en sedan og det er vel flere grunner til at den er det.. Prøv å sitte baki en Polestar 2 som er tilsvarende bil bare kombicupe. Da får du en bjelke rett over hodet i baksetet for å holde bakluken og veldig dårlige plass til hodet. Man får jo heller ikke hattehylle av metall da og måtte kansje funnet på noe annet for å stive av baken på bilen som kunne gått ut over vekt eller bagasjeromsplass.. Også ville den blitt veldig lik model Y da bare fysisk mindre. Men bakluken på Model 3 (eller sedaner generelt) er jo noe drit om vinteren og ting har snø på seg.. Faller ned i bagasjerommet eller i fjeset ditt alltid. Det slipper man på kombicupe siden bakruten også løfter seg. Endret 20. mars av Complexity 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 20. mars Del Skrevet 20. mars bzzlink skrev (15 minutter siden): Jeg kan sitte oppreist i Model 3. i i4 er jeg ukomfortabel, I polestar er det rett og slett ikke plass til meg. Noen få cm ekstra kan bety en hel del sa brura Jeg tror det er en kombinasjon av amerikansk tankegang om at sedan er kult og at man ville ha lavest mulig bil pga luftmotstand, men fortsatt ha plass under taket som gjorde at Tesla gikk for luken på den måten de gjorde. Tesla har gjort noen ekstreme valg for å holde bilene lave. Inkludert designet sitt eget batteri for å få det noen cm lavere enn de andre løsningene Hva man mener er behagelig er nok individuelt også tenker jeg. Å sitte bak i en Model 3 eller i4 for den saks skyld er uansett ikkemaktuelt for min del. Hadde fått klaus før jeg kom ut fra gårdsplassen. Man har jo regelrett null kulighet for å strekke på seg eller endre sittestilling i stor grad. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 19:02 Del Skrevet torsdag kl 19:02 17 minutes ago, Complexity said: Som nevnt er Model 3 en sedan og det er vel flere grunner til at den er det.. Prøv å sitte baki en Polestar 2 som er tilsvarende bil bare kombicupe. Da får du en bjelke rett over hodet i baksetet for å holde bakluken og veldig dårlige plass til hodet. Man får jo heller ikke hattehylle av metall da og måtte kansje funnet på noe annet for å stive av baken på bilen som kunne gått ut over vekt eller bagasjeromsplass.. Også ville den blitt veldig lik model Y da bare fysisk mindre. Men bakluken på Model 3 (eller sedaner generelt) er jo noe drit om vinteren og ting har snø på seg.. Faller ned i bagasjerommet eller i fjeset ditt alltid. Det slipper man på kombicupe siden bakruten også løfter seg. Tok 5 bagasjerom fulle av snø før jeg lærte meg å ikke ha snøkosten i bagasjerommet 😅 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet torsdag kl 20:14 Del Skrevet torsdag kl 20:14 bzzlink skrev (2 timer siden): For å få plass til folk på 190cm i baksetet. prøv det i i4 eller Polestar 2… Kanskje de som skal laste inn mange og svære folk burde kjøpe en større bil, så kan de som ønsker en mindre bil få en med litt mindre ræva bakluke. Tror Model 3 hadde solgt enda mer med bedre bakluke. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet torsdag kl 20:24 Del Skrevet torsdag kl 20:24 9 minutes ago, Markiii said: Tror Model 3 hadde solgt enda mer med bedre bakluke. Eller så kjøper bare folk Model Y istedefor som gir bedre bakluke og mye bedre plass.. 5 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet torsdag kl 22:16 Del Skrevet torsdag kl 22:16 For å unngå vandalisme er det flere kreative eiere der ute . 4 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet torsdag kl 22:54 Del Skrevet torsdag kl 22:54 Complexity skrev (2 timer siden): Eller så kjøper bare folk Model Y istedefor som gir bedre bakluke og mye bedre plass.. Dette ^^ Har flere kompiser på over 180 som har sittet på baki min TM3, det er null stress..Må som sagt flytte frem setet litt, da jeg vanligvis ligger langt bak og dypt i setet. Tesla har alltid være gode på det med plass og TM3 er intet et unntak, selv om den selvsagt blir liten ift sin større versjon i model Y. Til gjengjeld ser den mye bedre ut og sitter bedre på veien. Neste uke blir det en tur på service hos Tesla, spent på om de har en Juniper der klar til prøvekjøring også. Syar-2003 skrev (36 minutter siden): For å unngå vandalisme er det flere kreative eiere der ute . Lol 😝 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet torsdag kl 23:17 Del Skrevet torsdag kl 23:17 Han Mark Rober får endel pes for den videoen der han sammenligner kamerabasert system med LiDAR. Han hadde ikke FSD aktivert. Og han hadde ikke nyeste HW i bilen han testet med. Her er en som tester med HW3 v12.5 og med HW4 v13 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet fredag kl 02:40 Del Skrevet fredag kl 02:40 Iterion skrev (3 timer siden): Dette ^^ Har flere kompiser på over 180 som har sittet på baki min TM3, det er null stress..Må som sagt flytte frem setet litt, da jeg vanligvis ligger langt bak og dypt i setet. Tesla har alltid være gode på det med plass og TM3 er intet et unntak, selv om den selvsagt blir liten ift sin større versjon i model Y. Til gjengjeld ser den mye bedre ut og sitter bedre på veien. Neste uke blir det en tur på service hos Tesla, spent på om de har en Juniper der klar til prøvekjøring også. Lol 😝 Jeg kan også sitte som en konge bak i min bil hvis jeg kjører frem setene. Men da sitter jeg jo ikke lenger godt og framsetet… Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet fredag kl 06:43 Del Skrevet fredag kl 06:43 Syar-2003 skrev (8 timer siden): For å unngå vandalisme er det flere kreative eiere der ute . Ha ha, gir jo uttrykket "Honda-bump" en helt ny betydning. 😅 Håper det ikke blir sett på som en invitasjon til "Honda-bump". 😂 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet fredag kl 06:44 Del Skrevet fredag kl 06:44 Iterion skrev (7 timer siden): Neste uke blir det en tur på service hos Tesla, spent på om de har en Juniper der klar til prøvekjøring også. Foreløpig så bør man "bestille" prøvekjøring på forhånd. Begrenset med demo-biler inne enda. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet fredag kl 07:51 Del Skrevet fredag kl 07:51 Nye model y med litt andre 20" felger 4 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå