Salvesen. Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Hanhijnn skrev (3 timer siden): CoverMe forsikring. Kasko, 16 000 km, 75%, førere over 23 år, 4000 kr i eigenandel. egen låst garasje, på vestlandet. 850 kr pr. mnd. inkl. trafikkforsikringsavgift. Virker som de priser seg veldig godt for Tesla/Elbil. Tidligere var det nevnt at de ikke hadde topp dekning. Er det noen som har sammenlignet vilkårene ift andre som tilbyr alle de ekstra greiene? Hva er det en ikke får hos coverme? Om ingen har gjort det blir det gjennomgang ila uken får jeg endelig går over men om noen allerede har tatt jobben så er det jo greit om dere ønsker å dele 😛 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Men på en skala fra 1-5, hvor bra er Coverme? 🙂 Noen som har erfaringer med hvor kranglete de er dersom du har behov for hjelp? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Duriello skrev (7 minutter siden): Men på en skala fra 1-5, hvor bra er Coverme? 🙂 Noen som har erfaringer med hvor kranglete de er dersom du har behov for hjelp? Vet de har vært aktive lenge med TOCN medlemmer og har iallefall ikke sett noen klager på forumene rundtom som jeg kommer på. Det lover jo bra i det minste 😛 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Salvesen. skrev (Akkurat nå): Vet de har vært aktive lenge med TOCN medlemmer og har iallefall ikke sett noen klager på forumene rundtom som jeg kommer på. Det lover jo bra i det minste 😛 Det høres bra ut. 👍 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Salvesen. skrev (5 timer siden): Virker som de priser seg veldig godt for Tesla/Elbil. Tidligere var det nevnt at de ikke hadde topp dekning. Er det noen som har sammenlignet vilkårene ift andre som tilbyr alle de ekstra greiene? Hva er det en ikke får hos coverme? Om ingen har gjort det blir det gjennomgang ila uken får jeg endelig går over men om noen allerede har tatt jobben så er det jo greit om dere ønsker å dele 😛 De har ikke "Topp-kasko", hva som enn måtte ligge i det...? Maskinskade? Trengs ikke på elbil. De er rimelige på elbiler generelt. Jeg forsikret vår nye 2025 Mazda MX-30 i Tryg, hvor jeg har en svært god avtale (NITO-avtalen), men ble sjokkert over prisen der. Nesten dobbel så dyr forsikring som på Tesla'en. Men så flyttet jeg Mazda også over til CoverMe, og betaler nå 1520 kr pr mnd inkl. avgift for begge bilene til sammen. Føler nesten at vi har fått den ene forsikringen "på kjøpet"... Endret 18. mars av Hanhijnn Endret fra 15200 kr til 1520 kr :) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Hanhijnn skrev (3 minutter siden): De har ikke "Topp-kasko", hva som enn måtte ligge i det...? Maskinskade? Trengs ikke på elbil. De er rimelige på elbiler generelt. Jeg forsikret vår nye 2025 Mazda MX-30 i Tryg, hvor jeg har en svært god avtale (NITO-avtalen), men ble sjokkert over prisen der. Nesten dobbel så dyr forsikring som på Tesla'en. Men så flyttet jeg Mazda også over til CoverMe, og betaler nå 15200 kr pr mnd inkl. avgift for begge bilene til sammen. Føler nesten at vi har fått den ene forsikringen "på kjøpet"... I dag har jeg disse "tilvalgene": Parkeringsskade Elbil safety Maskinskade Det viktigste er vell å være dekket på batteri og motorer om det oppstår noe som ikke dekkes av garanti tenker jeg. Synes også at dokumentene til Coverme er ekstremt lite informative, 2-3 sider. Vant til at forsikringsvilkår er i neverending dokumenter omtrent 😛 Kjenner meg litt skeptisk til å bytte, iallefall når det er snakk om så lite penger(200+). Men jeg er gniten så det er vanskelig å legge i fra seg 😛 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Hanhijnn skrev (5 minutter siden): De har ikke "Topp-kasko", hva som enn måtte ligge i det...? Maskinskade? Trengs ikke på elbil. De er rimelige på elbiler generelt. Jeg forsikret vår nye 2025 Mazda MX-30 i Tryg, hvor jeg har en svært god avtale (NITO-avtalen), men ble sjokkert over prisen der. Nesten dobbel så dyr forsikring som på Tesla'en. Men så flyttet jeg Mazda også over til CoverMe, og betaler nå 15200 kr pr mnd inkl. avgift for begge bilene til sammen. Føler nesten at vi har fått den ene forsikringen "på kjøpet"... 15 200,- i måneden på 2 biler, det synes ihvertfall jeg var dyrt. Men jeg tjener kanskje ikke i nærheten av hva du gjør da! 😁 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Salvesen. skrev (27 minutter siden): I dag har jeg disse "tilvalgene": Parkeringsskade Elbil safety Maskinskade Det viktigste er vell å være dekket på batteri og motorer om det oppstår noe som ikke dekkes av garanti tenker jeg. Synes også at dokumentene til Coverme er ekstremt lite informative, 2-3 sider. Vant til at forsikringsvilkår er i neverending dokumenter omtrent 😛 Kjenner meg litt skeptisk til å bytte, iallefall når det er snakk om så lite penger(200+). Men jeg er gniten så det er vanskelig å legge i fra seg 😛 Jeg synes egentlig både nettsiden og vilkår etc. virker ganske useriøst jeg da... Feks. fikk jeg ikke vite noe egenandel jeg fikk eller fikk velge dette selv. Jeg skal teste det ut noen måneder og se... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Bjerknez skrev (1 minutt siden): Jeg synes egentlig både nettsiden og vilkår etc. virker ganske useriøst jeg da... Feks. fikk jeg ikke vite noe egenandel jeg fikk eller fikk velge dette selv. Jeg skal teste det ut noen måneder og se... Ja det virker litt, simpelt 😛 I første omgang skal jeg ringe nåværende og opplyse om at jeg har fått nytt tilbud og se om de kan gjøre noe. Kommer de ned litt sitter jeg nok stille i båten. Litt for risky for en tusenlapp i året. SÅ kjip er jeg ikke, selv om jeg er kjip når det kommer til slike ting 😛 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Problemet er at du ikkje alltid veit kva du får før du har bruk for forsikringa. Det var vel noko liknande grunnar som de har nemnd til at eg ikkje gjekk for CoverMe. 3 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Enig i de fleste her, syns nettsiden også er veldig tynn og lite informativ. Får servert god pris, 500 kr. billigere faktisk enn den jeg har, men jeg vet jo ikke hva som dekkes og ikke. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars (endret) Jeg kjenner det faktisk knyter seg litt etter at jeg tegnet en avtale der... Førsteintrykket ble heller ikke bedre når jeg sjekket økonomien dems på Proff... Endret 18. mars av Bjerknez Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Det eneste som holder meg "interessert" er at TOCN har brukt det lenge etter hva jeg forstår og jeg har ikke sett noen skrive de typiske lange postene på Tesla forumer om dårlig behandling etc. Har dog sett ett hav av de "normale" selskapene. Dog trenger jeg å se fullstendige vilkår i fra Coverme for å ta en "educated" avgjørelse ift vilkårene jeg har i dag. Men absolutt fristende. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Snowleopard skrev (2 timer siden): 15 200,- i måneden på 2 biler, det synes ihvertfall jeg var dyrt. Men jeg tjener kanskje ikke i nærheten av hva du gjør da! 😁 OOPS... Der hadde det visst sneket seg inn en NULL for mye... 🤯 Rettet nå. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Hanhijnn skrev (7 minutter siden): OOPS... Der hadde det visst sneket seg inn en NULL for mye... 🤯 Rettet nå. 😁 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Kjell-Arne Wold (CoverMe) svarte meg for et par år siden i en chat at de bruker IF til skadebehandling og oppgjør. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Men forsikringsselskaper må vel ha en slags godkjennelse fra staten eller noe for å sikre at utbetalinger etc. blir gjort? Hvem som helst kan vel ikke bare starte et forsikringsselskap liksom. Man må jo ha en god slump startkapital for å betale ut skadeerstatninger.... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Bjerknez skrev (4 minutter siden): Men forsikringsselskaper må vel ha en slags godkjennelse fra staten eller noe for å sikre at utbetalinger etc. blir gjort? Hvem som helst kan vel ikke bare starte et forsikringsselskap liksom. Man må jo ha en god slump startkapital for å betale ut skadeerstatninger.... De opptrer som forsikringsagent. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Forsikringsagent Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars 7 minutes ago, Bjerknez said: Men forsikringsselskaper må vel ha en slags godkjennelse fra staten eller noe for å sikre at utbetalinger etc. blir gjort? Hvem som helst kan vel ikke bare starte et forsikringsselskap liksom. Man må jo ha en god slump startkapital for å betale ut skadeerstatninger.... Coverme ble vel etablert i 2010, så de har jo vært på banen en stund. Tror nok det er safe. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. mars Del Skrevet 18. mars Artikkelen ble postet for 10 år siden og sist redigert for 4 år siden. Innholdet er heller ikke verifisert. Men det høres jo logisk ut. Men allikevel. Det er tross alt mye som står på spill ved forsikringssaker så det er kanskje ikke stedet og satse alle pengene på.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå