Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Bjerknez said:

Når jeg ser interiøret så mener jeg dette er ganske upersonlig og simpelt. Jeg vet, det er slik det skal være, men den minner meg mer om en gocart enn en kjøremaskin når jeg ser bildet...

tesla2.jpg.d10a14b2c5b4b8399a7a328cf4582c3c.jpg

Ja interiørdesign går feil vei. Men det kan være fordi vi begynner å bli gamle da. Og alt er myntet på høyt utdanna Kinesere i slutten av tjueåra. 

Fant ikke noen bilder med ambientlights skrudd av men her er BMW og Mercedes

IMG_2890.jpeg

IMG_2889.webp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AL123 skrev (8 timer siden):

Det meste som har med Tesla å gjøre. Når FSD skulle bli klart hvilke HW som kunne få FSD Hvorvidt 2021 Model S var en ny bil eller facelift, når Model 2 skulle komme etc. Du har for vane å tro 100% på det Musk presenterer, og da blir det jo statistisk sett mye feil.

Lol siter meg gjerne. Jeg følger ikke musk engang så majoriteten av hens «spådommer» får jeg ikke med meg.

men sannsynligvis er dette bare tomme påstander fra deg som vanlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (13 minutter siden):

Ja interiørdesign går feil vei. Men det kan være fordi vi begynner å bli gamle da. Og alt er myntet på høyt utdanna Kinesere i slutten av tjueåra. 

Fant ikke noen bilder med ambientlights skrudd av men her er BMW og Mercedes

IMG_2890.jpeg

IMG_2889.webp

BMW sitt design minner mye om Tesla her. Jeg liker det ikke. Mercedesen ser vertfal bedre ut... synes jeg. 

Lenke til kommentar
8 hours ago, AL123 said:

Bare jeg som sliter med å skjønne at noen kan få bennern av dette her?😅

IMG_0378.thumb.jpeg.af9abd037d41d51bcd059e662fdd2b18.jpeg

Folk fikk vel bennern av dette da siden det ble mest solgte bilen?

057-tesla-model-y-lr.thumb.jpg.a55af2ffe9ec1923bce6db2ae13bfdf3.jpg

Da får de vel bennern av den nye og.

Er vel visse legninger som gjør folk til trukket av biler men tror ikke det er så veldig vanlig.

Den nye rumpen ser mere amerikansk ut som kansje er meningen ettersom det er amerikansk selskap.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Bjerknez said:

BMW sitt design minner mye om Tesla her. Jeg liker det ikke. Mercedesen ser vertfal bedre ut... synes jeg. 

Hvis du skrur av ambiente belysningen og tar vekk skjerm nr 2 som jeg vil tro er ekstrautstyr på Mercedesen, så ser det ikke så sprekt ut det heller vi jeg tro.

Ligner på Honda e.

Manuelle lufteventiler som ikke følger førerprofiler er vel også litt 2019...

• Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (5 minutter siden):

Hvis du skrur av ambiente belysningen og tar vekk skjerm nr 2 som jeg vil tro er ekstrautstyr på Mercedesen, så ser det ikke så sprekt ut det heller vi jeg tro.

Ligner på Honda e.

Manuelle lufteventiler som ikke følger førerprofiler er vel også litt 2019...

Mulig det...

Jeg har kjøprt Volvo EX30 og den var mye lik Tesla Model 3 med tanke på interiør. Den var hakket bedre, men jo mer jeg kjører den bilen jeg har jo mindre savner jeg det interiøret. 

Er man ikke vant til annet og setter seg rett inn i en Tesla etter å eid en eldre bil  over tid så vil jo en ny Tesla virke spennende og futuristik. For MIN del så begynte jeg etter noen mil og savne speedometer forran meg. Det var det første savnet. Jeg måtte hele tiden se til siden. Det at ALT skjedde via skjermen virket på meg som tungvindt og tok mye oppmerksomhet. 

Det ser liksom ryddig og fint ut, men jeg synes ikke det var særlig effektivt. Jeg hadde sikkert blitt vant til det om man ikke fikk noe annet, men jeg liker nå at det er knapper i nærheten av der hender normalt befinner seg.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, Bjerknez said:

Mulig det...

Jeg har kjøprt Volvo EX30 og den var mye lik Tesla Model 3 med tanke på interiør. Den var hakket bedre, men jo mer jeg kjører den bilen jeg har jo mindre savner jeg det interiøret. 

Er man ikke vant til annet og setter seg rett inn i en Tesla etter å eid en eldre bil  over tid så vil jo en ny Tesla virke spennende og futuristik. For MIN del så begynte jeg etter noen mil og savne speedometer forran meg. Det var det første savnet. Jeg måtte hele tiden se til siden. Det at ALT skjedde via skjermen virket på meg som tungvindt og tok mye oppmerksomhet. 

Det ser liksom ryddig og fint ut, men jeg synes ikke det var særlig effektivt. Jeg hadde sikkert blitt vant til det om man ikke fikk noe annet, men jeg liker nå at det er knapper i nærheten av der hender normalt befinner seg.

Er vel sånn 7000 forsjellige skjermer å få kjøpt man kan montere bak rattet om ønskelig..

Noen få eksempler:

w600h600.jpg

tytrty.jpg

IMG_46353.jpg

7_61e3582e-fd03-4fd5-9ee3-346b0b740a7f.jpg

Lenke til kommentar

Joda, men jeg synes nå det blir litt jalla og klistre på noe fra tredjepart der. Men hadde jeg forelsket meg i resten av bilen og KUN dette manglet kunne jeg kanskje vurdert det. Men jeg er ikke helt der føler jeg. 

Lenke til kommentar
Zeph skrev (3 minutter siden):

HUD synest eg Tesla kunne spandert på bilane sine. Det har eg blitt veldig glad i.

Enig. 

Jeg har både HUD og speedometer rett forran meg og jeg kan velge om jeg også vil ha navigasjon visende i HUD og eller i displayet forran meg, ELLER på skjermen ved siden av. Jeg digger også joysticken som høyrehånden naturlig hviler over når jeg kjører. Her kan man nesten gjøre alt i menyer etc. uten å måtte strekke seg frem og trykke på skjermen. 

En løsning man fort blir bortskjemt med. :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Bjerknez said:

Mulig det...

Jeg var en av de som kom fra 10 år gammel bil med knappebonanza og over til Tesla

Når man har vendt seg til hvordan ting styres, så synes jeg ikke det gjør noen forskjell egentlig. Teslaen er lettere å finne frem i, enn gamle. Og automatisering og førerprofiler fikser alt man før måtte trykke på hver gang man satt seg inn i bilen.

Har blitt ekstra glad i automatikk på oppvarming og klima, at sete og rattvarme og klima bare fikser seg selv. 

IMG_2891.jpeg.cad7a52ce52eed6dd70c293c19bda05d.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (3 minutter siden):

Jeg var en av de som kom fra 10 år gammel bil med knappebonanza og over til Tesla

Når man har vendt seg til hvordan ting styres, så synes jeg ikke det gjør noen forskjell egentlig. Teslaen er lettere å finne frem i, enn gamle. Og automatisering og førerprofiler fikser alt man før måtte trykke på hver gang man satt seg inn i bilen.

Har blitt ekstra glad i automatikk på oppvarming og klima, at sete og rattvarme og klima bare fikser seg selv. 

IMG_2891.jpeg.cad7a52ce52eed6dd70c293c19bda05d.jpeg

Joda, klima automatikk, rettvarme, setevarme etc. styrt av profiler har jeg også. Feks. bruker jeg volumknappen ofte for å kjapt skru opp og ned lyden. volumknappen sitter rett på konsollen i en armlengdes avstand. Jeg kan selvsagt også skru opp og ned lyden via knapper på rattet, men dette går treigere da trinnene er små. 

På Volvoen jeg kjørte så måtte jeg lene meg frem og fysisk trykke på skjermen hver gang og dra på en slider for å endre volum. Veldig tungvindt. 

Man dør jo ikke av det selvsagt og alt blir en vane som du sier, men jeg ble aldri vant til interiører og førermiljæet i Volvo EX30 eller i den gamle model 3 som jeg kjørte. 

Når jeg satt meg inn i bilen jeg har nå så falt liksom alt på plass, på en måte. 

Men det kan godt være at jeg bare er gammeldags selvsagt 😅

Lenke til kommentar

Men uansett. Det er nå som det er og vi har forskjellige meninger rundt dette alle sammen. Jeg synes vi skal omfavne Tesla for det dem er. 

Tesla er fortsatt i mine øyne hakket forran når det kommer til software og nytenkning. Jada, jeg synes dem bommer litt i ny og ne. Som feks. med den blinklysspaken som ble flyttet til rattet som to knapper. 

Så må man velge å like bilen slik den er. Noen liker det andre ikke. Sånn er det bare. 

jeg skal ikke si jeg direkte missliker bilen for det gjør jeg ikke. Tesla er veldig gode på rekkevidde/forbruk og software. Den nye Model Y har også et fint design synes jeg. 

Dessuten er dem priset ganske bra og det er nok det som gjør den så attraktiv. 

Så fpr vi se på sikt hvilken impact han Musk kan gjøre i negativ grad rundt salget... 

Lenke til kommentar
41 minutes ago, ProphetSe7en said:

Hva skjedde med den nye blåfargen som Model Y skulle komme i? 

Blir bare blanda ved fabrikken i kina ser det ut til.

Mulig de har han her i hjørnet i Shanghai

• Liker 1
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (53 minutter siden):

Hva skjedde med den nye blåfargen som Model Y skulle komme i? 

Ser ut som den er låst til fabrikken i kina, og Y som kommer her er fra Tyskland. Hvorfor aner jeg ikke, kanskje den ikke er miljø nok for EU? 😛

Lenke til kommentar
2 hours ago, Bjerknez said:

Joda, men jeg synes nå det blir litt jalla og klistre på noe fra tredjepart der. Men hadde jeg forelsket meg i resten av bilen og KUN dette manglet kunne jeg kanskje vurdert det. Men jeg er ikke helt der føler jeg. 

Ikke alle løsningene som er like jalla. Den første der f.eks som sjules inni luftegrillen er ganske pen, men litt lite funksjonell.

Selv har jeg en telefon festa bak rattet med magsafe holder. Ikke fordi jeg trenger speedometer der men fordi jeg får masse informasjon der som jeg ikke får på skjermen i bilen. De fleste er fornøyde med å vite batteritemperatur på en strippla linje mens jeg vil vite nøyaktig hvor mange grader batterier er og da må man bruke 3eparts løsning uansett.

Også får man masse ekstra fuknsjoner da. Kan aktivere forvarming av batteriet on demand eller aktivere offroad modus som bilen min egentlig ikke har engang (og drift mode som nok er den som blir mest brukt 😅)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Men uansett. Det er nå som det er og vi har forskjellige meninger rundt dette alle sammen. Jeg synes vi skal omfavne Tesla for det dem er. 

Tesla er fortsatt i mine øyne hakket forran når det kommer til software og nytenkning. Jada, jeg synes dem bommer litt i ny og ne. Som feks. med den blinklysspaken som ble flyttet til rattet som to knapper. 

Så må man velge å like bilen slik den er. Noen liker det andre ikke. Sånn er det bare. 

jeg skal ikke si jeg direkte missliker bilen for det gjør jeg ikke. Tesla er veldig gode på rekkevidde/forbruk og software. Den nye Model Y har også et fint design synes jeg. 

Dessuten er dem priset ganske bra og det er nok det som gjør den så attraktiv. 

Så fpr vi se på sikt hvilken impact han Musk kan gjøre i negativ grad rundt salget... 

Nå har jo Tesla faktisk innsett feilen og gått tilbake på blink spake. Jeg likte den ikke i nye Y, den føles både billig og for simpel(har ikke den typiske 2 hakk funksjonen som normale blinkere, bare ett hakk). I tillegg har de flyttet rundt på knappene på rattet så alt ble rotete for meg. 

Så min mening er nok lite verdt da jeg bare har blitt vant til oppsettet på rattet etter å ha kjørt slik i en del år nå :)

Det er nok en gledelig ting for de aller fleste, selv om den nok oppleves for simpel! 

Lenke til kommentar
Papirkurven skrev (8 minutter siden):

Dere som har / har hatt TMY, hva betaler dere i forsikring på denne?

Fremtind (Sparebank 1) LO Favør. Toppkasko, 12 000 km, 75%, førere over 23 år, 7000 kr i eigenandel.

I året: 9274 kr pluss 3 176 kr i trafikkforsikringsavgift.
I mnd: 772 kr pluss 264 kr i trafikkforsikringsavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...