Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

17 hours ago, Simen1 said:

Screenshot2025-03-10at23-21-43SinnetmotMuskSkuddmotTesla-forhandlerogbileribrannE24.png.fe65afc55e5d6b37f265ecea5913b0d7.png

-16% I DAG!

Etter å ha falt rundt 40% fra desember til i går...

17. desember var aksjen oppe i 480 $. I ettermiddag landet den på 222. Hvor langt ned tror dere den skal de neste tre månedene? Jeg spår 150.

Jeg mener 160-180 er riktig verdivurdering av Tesla

Dette er basert på ukvalifisert synsing :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bzzlink skrev (1 minutt siden):

Jeg mener 160-180 er riktig verdivurdering av Tesla

Dette er basert på ukvalifisert synsing :)

Tenker det kommer veldig an på Y. Klarer de å oppnå vekst igjen skal de opp, klarer de ikke vekst så skal de godt nedover. Jobbet selv i ett slikt selskap før der verdien ble drept av manglende vekst og de jobber fortsatt hardt for å komme til vekst igjen. Alt for hardt. Børsverdi kan gå til hodet på toppledelsen.. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Salvesen. said:

Tenker det kommer veldig an på Y. Klarer de å oppnå vekst igjen skal de opp, klarer de ikke vekst så skal de godt nedover. Jobbet selv i ett slikt selskap før der verdien ble drept av manglende vekst og de jobber fortsatt hardt for å komme til vekst igjen. Alt for hardt. Børsverdi kan gå til hodet på toppledelsen.. 

Jeg mener at de har 2 kort i ermet som kan øke kursen hvis de viser seg å være Ess.

Selvkjørende taxier.

og

«Model 2»

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at de har 2 kort i ermet som kan øke kursen hvis de viser seg å være Ess.

Selvkjørende taxier.

og

«Model 2»

Ja det er langt i fra godt nok med Y, men det er dette på kort sikt som kan snu skuta. Klarer de årets mest solgte bil i år også så blir det nok en oppgang. Blir nok vanskelig siden de starter så sent. 

På lang sikt må de levere model 2 og andre modeller, samt få lisensiert ut FSD. I tillegg finnes det jo andre ting som husbatteri, solceller osv. Men virker ikke som dette går sinnsykt bra akkurat nå. 

Også bør de nok distansere seg fra Elon ganske snart, han kan umulig gjøre mye i selskapet nå uansett. Og selv de største fanboysa begynner å distansere seg. 

Dog er jeg ekstremt spent på hvem som tar over roret, det kan virkelig være make it or break it for selskapet! 

Lenke til kommentar
obygda skrev (7 minutter siden):

Ser den nye model Y leveres ut nå - flere som har fått sin. Ser også en kjøreskole har kjøpt en - blir spennende å se om folk vil kjøre den.

De fleste som kjøper bil tenker vell å kjøre den ?:P Pr nå ligger det iallefall ingen på finn, og om en ombestemmer seg så tar en jo bare ikke ut bilen og taper de 2 lappene eller hva det er.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

De fleste som kjøper bil tenker vell å kjøre den ?:P Pr nå ligger det iallefall ingen på finn, og om en ombestemmer seg så tar en jo bare ikke ut bilen og taper de 2 lappene eller hva det er.

Tenkte mer på om elever ved kjøreskolen ikke vil sette seg inn i en ny Tesla.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Helst biler kjøpt før brain rot det da sikkert. 🙂

Det er akkurat det - og nå er det en kjøreskole som har handlet inn en Juniper ser jeg. Bærum trafikkskole - hmm...blir spennende å se hva slags velkomst den vil få blant elevene....

Lenke til kommentar
obygda skrev (2 minutter siden):

Det er akkurat det - og nå er det en kjøreskole som har handlet inn en Juniper ser jeg. Bærum trafikkskole - hmm...blir spennende å se hva slags velkomst den vil få blant elevene....

Tror det er svært få som vil nekte å ta opplæring i en slik. Er jo liksom ikke dems bil. Men kan se at kjøreskolen kan få noe tyn, gjerne fra folk som ikke skal ta opplæring, men likevel vil/må mene noe på andres vegne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Tror det er svært få som vil nekte å ta opplæring i en slik. Er jo liksom ikke dems bil. Men kan se at kjøreskolen kan få noe tyn, gjerne fra folk som ikke skal ta opplæring, men likevel vil/må mene noe på andres vegne!

Kan jo være at noen elever ber om å få kjøre andre biler også. I takt med Trump og Musk gjør dumme ting i verden - jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (Akkurat nå):

Tenker at når elevene får tildelt time så blir de nok pent nødt til å bare godta det. Er vel bra trøkk på kjøreskolene om dagen.

Det er det sikkert - og når jeg skulle ta BE lappen så valgte jeg kjøreskole ut fra bilparken - ikke prisen. I Bærum så er det vel en del elever som heller ikke bryr seg så mye om prisen - pappa betaler.......så da kan det være at utvalgskriterie er bil?

Lenke til kommentar
obygda skrev (3 minutter siden):

Det er det sikkert - og når jeg skulle ta BE lappen så valgte jeg kjøreskole ut fra bilparken - ikke prisen. I Bærum så er det vel en del elever som heller ikke bryr seg så mye om prisen - pappa betaler.......så da kan det være at utvalgskriterie er bil?

Bærum er nok mye større en kun beste vestkant, men er sikkert noe sånn å ja. 😅

Jeg valgte etter lærer husker jeg, vedkommende hadde gjort det knall som komiker. Good times. Men OT.

Lenke til kommentar
Duriello skrev (3 minutter siden):

Bærum er nok mye større en kun beste vestkant, men er sikkert noe sånn å ja. 😅

Jeg valgte etter lærer husker jeg, vedkommende hadde gjort det knall som komiker. Good times. Men OT.

Jeg valgte kjøreskole etter lavest strykprosent, og det passet og med venners anbefalinger.

Fyren hadde humor, dog av den typen humor som ikke nødvendig vis passet alle, og kanskje ikke nødvendigvis de fleste jenter.

Dette var dog i en by i Nord-Norge. Der er vel og toleransen noe høyere for slikt.

Tenker uansett at det er mange i Bærum som ikke har så mye negativt mot Tesla, og at de klarer å skille mellom selskap og person. Og som likevel synes bilene er kule!

• Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Salvesen. said:

Tipper EM blokkerer Kia på SuC 😛 

Haha ja kansje det.

Model Y er nok forøvrig en veldig bra kjøreskolebil. Bra rekkevidde og lettkjørt bil. Slenger man på S3XY buttons får man jo deaktivert antispinn/antiskrens/regenerering osv som sikkert er høvelig på glattkjøring. Kan jo også sette bilen i kun RWD eller FWD for å øve på forsjellene der og.

Trenger jo ikke S3XY på performance utgavene men nye Y har jo ikke fått det enda.

Når jeg valgte kjøreskole for BE valgte jeg bare den som hadde første ledige time og kunne få det raskt unnagjort. Fikk en pensjonert kjøreskolelærer som egentlig var sluttet men hjalp til litt innimellom. Merket at den helt nye audien vi kjørte var litt ukjent for han men det gikk ellers meget bra.

Dreit i hvilken bil det var ville bare ha det unnagjort. Tror de fleste andre og tenker sånn.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Haha ja kansje det.

Model Y er nok forøvrig en veldig bra kjøreskolebil. Bra rekkevidde og lettkjørt bil. Slenger man på S3XY buttons får man jo deaktivert antispinn/antiskrens/regenerering osv som sikkert er høvelig på glattkjøring. Kan jo også sette bilen i kun RWD eller FWD for å øve på forsjellene der og.

Trenger jo ikke S3XY på performance utgavene men nye Y har jo ikke fått det enda.

Må være en lek å ta lappen i en Tesla, ut av parkeringsplassen og på med autopilot 😛

I dag er vell det største problemet å finne noen som tilbyr opplæring og oppkjøring med manuelt gir. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...