Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Hanhijnn skrev (38 minutter siden):

Håper den fortsetter å falle, og faller så langt ned at styret ikke har noe annet valg enn å kaste Musk.

Det er nok bortimot 100% avhengig av hvordan de nye modellene selger. Media er veldig ivrig etter å koble dårlig salg og fallende aksjekurser til Musks oppførsel men Tesla har alltid hatt sterkt sykliske salg, vi vet ikke ennå hvor sterk koblingen er til Musk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hanhijnn skrev (38 minutter siden):

Håper den fortsetter å falle, og faller så langt ned at styret ikke har noe annet valg enn å kaste Musk.

Hvor mye har det egentlig å si? Han jobber der vel knapt i praksis for tida? Ingen kan tvinge han til å selge eierposten sin uten videre.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (24 minutter siden):

Hvor mye har det egentlig å si? Han jobber der vel knapt i praksis for tida? Ingen kan tvinge han til å selge eierposten sin uten videre.

Han kan måtte fratre sin stilling, og det vil medføre at han ikke lenger er en frontfigur for Tesla. Hvor mye det vil ha å si for salget er umulig å si på forhånd, men jeg tror at det vil hjelpe imaget til Tesla ganske voldsomt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Han vil framstå som frontfigur så lenge han er en stor aksjonær i selskapet. Han må ikke bare ut av styrerollen men også selge seg ut. Først da vil selskapet kunne gjenopprette tillit og fortsette uforstyrret av Musk sine påfunn.

Nå er dette Tesla-cafeen, men jeg får vel skyte inn at Musk skader X også. SpaceX er foreløpig uberørt av Musk først og fremst fordi Trump er hovedkunden via hans menn i NASA.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

For å støtte Musk. De kaster jo bare enda mere bensin på bålet 😅

Trump har mange følgere i MAGA-bevegelsen. Hvem hadde trodd for noen få år siden at petrolheads-banden MAGA skulle løpe og kjøpe elbiler av politiske grunner? Helt ærlig så tror jeg MAGA-bevegelsen er ganske splittet der.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (47 minutter siden):

Foreslår at vi døper om tråden til Musk & Trump kafeen...

er så forbanna irriterende at folk ikke kan holde seg saklig i denne tråden og diskutere bilene Tesla. Men har funnet ut at det er nytteløst, er vell prøvd flere ganger å splitte det ut i egne tråder etc. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 timer siden):
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Det er nok bortimot 100% avhengig av hvordan de nye modellene selger. Media er veldig ivrig etter å koble dårlig salg og fallende aksjekurser til Musks oppførsel men Tesla har alltid hatt sterkt sykliske salg, vi vet ikke ennå hvor sterk koblingen er til Musk.

Slik jeg har forstått det, består vel styret av folk som er veldig nære Musk, så det er nok heller tvilsomt at skjer, med mindre en generalforsamling kaster bortimot hele styret. Bl.a. Kimbal Musk er med i styret.

De andre interne er vel og store investorer i selskapet, og de har godt med eierskap i hverandres selskaper, så det skal vel mye til for å få en noe større "rotasjon".

Riktignok er det vel noe mere "utvannet" i det siste, med flere "independent" styremedlemmer.

Hanhijnn skrev (56 minutter siden):

Foreslår at vi døper om tråden til Musk & Trump kafeen...

Håper man etterhvert får vekk mye av Trump-Musk-gnålet, det passer bedre i andre tråder. Denne tråden skal vel og bør vel handle om bilene først og fremst.

Bare så det er sagt, jeg synes Trump er en narsissistisk drittsekk som aldri skulle blitt valgt til president, og Musk ser ut til å ha tiltet han og. Men det betyr ikke at vi bør skille diskusjonen om de to vekk fra denne tråden. Ihvertfall det som har med USA's politikk å gjøre. 

Lenke til kommentar

Tesla Trondheim skal ha skryt 🙂

Tok EU på et lokalt verksted for en uavhengig vurdering, og alle feil ble utbedret på garanti hos tesla. De byttet baklyktene mine i samme slengen (som var fulle av fukt). 

Tar nok garantiutløpstest hos NAF, og håper på samme gode behandling da. 

Edit: noen presiseringer

Endret av PanserJohan
presiseringer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde tenkt å sende dette til deg privat @Salvesen. , men det har du blokket. Da må jeg nesten regne med at du vil svare offentlig:

Hei, 

Jeg har stusset flere ganger på hvor hard du er mot norske høyrevridde forslag og samtidig så fan av Tesla som selskap. Jeg klarer å forstå de som egentlig ikke bryr seg så mye, men du virker som en som bryr deg veldig mye i to helt motstridende retninger. Du stemmer på venstresiden her i Norge, men bruker pengene dine på en side i USA som er ekstremt ytre høyre. Hva tenker du om det egentlig? Jeg vil egentlig bare ha et åpent og ærlig svar.

Panneklask, kanskje du skal tenke deg om hvorfor du er blokkert når du driver på med slikt. Svaret hadde blitt fjernet av moderator uansett så helt unødvendig å svare. 

Lenke til kommentar

Jeg får bare beklage min feilvurdering. Ikke meningen å henge ut noen i det hele tatt, jeg trodde det kunne bidra i en diskusjon, men tok feil. Beklager så mye. Fjerner posten og håper ingen føler seg angrepet. Jeg tar det uansett på min kappe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Jeg får bare beklage min feilvurdering. Ikke meningen å henge ut noen i det hele tatt, jeg trodde det kunne bidra i en diskusjon, men tok feil. Beklager så mye. Fjerner posten og håper ingen føler seg angrepet. Jeg tar det uansett på min kappe.

Dette står det respekt av, all good!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte Tesla model Y - skulle bruke den i Russland - Tesla kansellerte avtalen grunnet pålagte eksport-restriksjoner - kjøper saksøkte Tesla og krever en kvart million i erstatning.

To linker til samme artikkel (i tilfelle en av de blir murt inne)

https://www.nordlys.no/nyheter/saksoker-tesla-kansellerte-kontrakten-etter-russland-tur/s/5-95-2327521

https://www.nettavisen.no/nyheter/saksoker-tesla-kansellerte-kontrakten-etter-russland-tur/s/5-95-2327521

• Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

er så forbanna irriterende at folk ikke kan holde seg saklig i denne tråden og diskutere bilene Tesla. Men har funnet ut at det er nytteløst, er vell prøvd flere ganger å splitte det ut i egne tråder etc. 

Jeg ser enkelte brukere som har en tendens til å dra inn Musk, Trump og Amerika-boikott i omtrent hver eneste tråd dem deltar i, så kanskje ikke så rart. (Ikke at det gjør det mindre irriterende)

Men... nå drar jeg tråden off-topic sjøl så jeg skal kanskje ikke rope så høyt jeg heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
PanserJohan skrev (4 timer siden):

Tesla Trondheim skal ha skryt 🙂

Tok EU på et lokalt verksted for en uavhengig vurdering, og alle feil ble utbedret på garanti hos tesla. De byttet baklyktene mine i samme slengen (som var fulle av fukt). 

Tar nok garantiutløpstest hos NAF, og håper på samme gode behandling da. 

Edit: noen presiseringer

Ikke verst! Var det første EU-kontrollen på bilen din også? Og hva slags feil hadde du på bilen utenom fukt i baklyktene? Må ha bilen min EU-godkjent ila november i år selv, håper og tror den går rett gjennom den. 

Simen1 skrev (3 timer siden):

Kjøpte Tesla model Y - skulle bruke den i Russland - Tesla kansellerte avtalen grunnet pålagte eksport-restriksjoner - kjøper saksøkte Tesla og krever en kvart million i erstatning.

To linker til samme artikkel (i tilfelle en av de blir murt inne)

https://www.nordlys.no/nyheter/saksoker-tesla-kansellerte-kontrakten-etter-russland-tur/s/5-95-2327521

https://www.nettavisen.no/nyheter/saksoker-tesla-kansellerte-kontrakten-etter-russland-tur/s/5-95-2327521

Så den artikkelen der. Hva skal man si? Det kan vel umulig være en lovlig grunn til å kansellere kjøpsavtalen? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...