Syar-2003 Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Bjerknez skrev (1 minutt siden): Godt observert Nok et bevis på at det ikke er noen sensorer som klarer å redde idioter Nødbremsen stoppet jo bilen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars 11 minutes ago, Syar-2003 said: Dette er ikke parkerings assistent. Det er bmw reversing assistent. Og brukerfeil. Den har lagret de siste 50 meter du har kjørt. Den rygger akkurat der du har kjørt. Og man bruker gassen selv og må følge med at det ikke er tilkommet biler eller annet. Brukt den mange ganger siste fem årene på mine BMWer. Og nødbrems slo jo inn i den videoen. Regnet med det var noe slikt ja. Synes den rygget litt vel fort og til å være autopark. Men følte det var litt morsomt å dele da den plutselig poppet opp i feeden min på instagram 😅 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars (endret) Complexity skrev (10 minutter siden): Regnet med det var noe slikt ja. Synes den rygget litt vel fort og til å være autopark. Men følte det var litt morsomt å dele da den plutselig poppet opp i feeden min på instagram 😅 Men det gikk unna da vertfall 🤣 Endret 5. mars av Bjerknez Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Salvesen. skrev (1 time siden): De innser nok snart at de må justere seg ned. Dog ikke første gang jeg ser slikt der en finner kuppene hos Tesla. Dessverre ikke alle som får det med seg. Kanskje, men så fort Tesla har solgt ut restlageret av den gamle modellen så er prisane på ny Juniper målestokken. Blir bilen liggande ute til då så kan dei få solgt til den prisen. Ikkje sikkert alle kjøparane har kontroll på prisane til Tesla heller. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars Zeph skrev (3 minutter siden): Kanskje, men så fort Tesla har solgt ut restlageret av den gamle modellen så er prisane på ny Juniper målestokken. Blir bilen liggande ute til då så kan dei få solgt til den prisen. Ikkje sikkert alle kjøparane har kontroll på prisane til Tesla heller. Absolutt! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 5. mars Del Skrevet 5. mars En rekke annonser er 6-8 måneder gamle, så kjøperne er nok godt orientert om hva bilene er verdt. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Complexity skrev (14 timer siden): Nei tenkte bare å påpeke dette. Tesla både skrives mere om i media og det vil gi flere saker når det finnes video av hendelsen, kontra andre hendelser som ingen hører om.. Og GULL verdt å få Tesla i overskriften vettu. BMW? Hvem bryr seg lissom...? 3 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Sjelden jeg ser en Rolex reklame eller Rolex som overskrift i avisene... 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Ser ut som de pusher mye Model 3 nå. 148 biler registert nå på 6 dager i mars, vs. 311 i hele februar. Kommet inn en båt sikkert. https://elbilstatistikk.no 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Marzo skrev (15 timer siden): En rekke annonser er 6-8 måneder gamle, så kjøperne er nok godt orientert om hva bilene er verdt. Korleis ser du det? Tidlegare kunne ein sjekke filnamnet på bileta, men det var endra sist eg sjekka. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Zeph skrev (21 minutter siden): Korleis ser du det? Tidlegare kunne ein sjekke filnamnet på bileta, men det var endra sist eg sjekka. Står nederst på annonsene. Sist endret... 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars (endret) 3 hours ago, Zeph said: Korleis ser du det? Tidlegare kunne ein sjekke filnamnet på bileta, men det var endra sist eg sjekka. Man kunne tidligere se når annonsen ble opprettet ut i fra URL, og fortsatt hvis annonsen er fra 2024. Og hvis annonsen ikke er oppdatert siden den ble publisert, så står dato for sist endret i annonsen... https://www.finn.no/mobility/item/354591840 Opprettet 26.mai 2024. Sist endret 14. november 24 En annen måte man kan sjekke er når bilen ble avregistrert (hvis den står hos en forhandler). Alternativt kan man se om det er bilde av dato i instrumentet/skjermen i bilen.. Endret 6. mars av Marzo 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Bruktmarkedet på tesla i et nøtteskall, 2.5 år gammel bil like dyr som ubrukt 2025 modell Følgende bil er trolig verd maks 350 tusen Spoiler 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars Sikkert kunstig høye priser for at folk skal kunne gjemme seg fra skammen. Neeeeei, dette er jo en 22 modell 👍👍 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars (endret) kremt skrev (16 minutter siden): Bruktmarkedet på tesla i et nøtteskall, 2.5 år gammel bil like dyr som ubrukt 2025 modell Følgende bil er trolig verd maks 350 tusen Skjul innhold Her er det jo noen som er helt lost. Ser ut som de ønsker 80%+ av nypris. Det er jo helt latterlig for en potensielt 3 år gamemel bil. "normalt" sett bør en forvente 60% etter 3 år eller 330k ish. EDIT: fant 2022 pris her: Utvidet test av Tesla Model Y Long Range (des 2022) - Nybiltester Endret 6. mars av Salvesen. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars I følge heftelser kostet bilen 613 tusen ny. Eieren vil helt sikkert si: "Ingen vil kjøpe teschlaen min nå, alle hater tesla! -Hva med prisen da? Nei prisen den er satt, kan ikke forandre den!". 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. mars Del Skrevet 6. mars kremt skrev (Akkurat nå): I følge heftelser kostet bilen 613 tusen ny. Eieren vil helt sikkert si: "Ingen vil kjøpe teschlaen min nå, alle hater tesla! -Hva med prisen da? Nei prisen den er satt, kan ikke forandre den!". Nå har jeg ikke sett dato og slikt, men om den er 3 år så bør prisen ligge rundt 370 000. Og ofte får en ikke igjen for ekstra ting som utstyr etc slik at jeg tenker under 350 er nok mer reelt. Og det går den for. Så problemet her er at personen ikke kjenner bilverdien, ikke at tesla har lav verdi. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet torsdag kl 19:41 Del Skrevet torsdag kl 19:41 AL123 skrev (På 16.2.2025 den 12.12): P/E ser ikke bakover. Det er en av de faktorene man kaller aksjens nøkkeltall og viser rett og slett hva aksjen koster i forhold til aksjeutbytte, enkelt og greit. Kan det alikevel være penger å tjene på aksjen? Selvfølgelig, ingen benekter det. Jeg har selv tjent en del kroner på Teslaaksjer, men det er en gevinst som er basert på spekulasjon, og ikke på selskapets verdier. Mao så er aksjen en boble. P/E ser bakover. P/E er beregnet ut ifra tall som har vært. Sitat Med den prisen aksjen har nå, så må Tesla få et verdensherredømme bilindustrien aldri har sett maken til for at prisen skal bli reell. Basert på at salget faktisk synker, på at de har gamle produkter, at de bruker minimalt på FoU og at de har en utviklingstakt som knapt danker ut Morgan, så er det lite som tyder på at det skjer. Gamle produkter? De har lansert Cybetruck, samt en større fornyelse av både Model 3 og Y. Og så kommer det billigere modeller senere i år. Uansett, det er bare spekulasjoner fra din side. Du har vel sannsynligvis ment at Tesla har vært en boble i alle år og at de aldri ville klare å levere en halv millioner biler i året... som de da klarte i 2020 selv om du og andre "eksperter" påstod at det var umulig at at Tesla ville bli begravet av tradisjonelle bilprodusenter. Sitat Jeg er nok blant de 2-3 her inne med innlegg som i størs grad er basert på tekniske realiteter, og ikke på synsing. Jeg jobber med Tesla, iallefall på månedlig basis og har noe å bidra med. At innleggene oppleves i overvekt negative er fordi mange av de korrigerer andre innlegg som mangler rot i virkeligheten, at jeg poster omkring de problematiske sidene jeg opplever med bilene, samt at jeg ikke deltar i pludrediskusjonene rundt merket. Realiteten er at Model Y er verdens mest solgte bil. Noe slike som deg lo av for bare få år siden. 1 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet torsdag kl 19:42 Del Skrevet torsdag kl 19:42 Trestein skrev (På 16.2.2025 den 12.13): For store deler av verden blir elektrifisering å flytte utslippene fra en skorstein til en annen. En av årsakene til at tysk bilindustri har vert negative til utslippsreduksjon har vert nettop dette. Hva er meningen med at utslippene fra bilmotorer skal være 100ganger renere enn det som kommer ut fra et termisk kraftverk? Det gir spesielt liten mening når myndigheter legger til rette for elbiler. Fordi det totale utslippet blir mye lavere med elbiler, og ikke minst lokale utslipp av giftige partikler. 1 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet torsdag kl 19:44 Del Skrevet torsdag kl 19:44 Hansien skrev (På 20.2.2025 den 10.49): Prater vi fortsatt om dieselgate eller er det noe nytt nå? Hvilken Dieselgate? VW har jo blitt tatt i utslippsjuks og kartellvirksomhet flere ganger etter hvert... 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå