Snowleopard Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Liten oppsummering av specs på de forskjellige modellene. Ser at man bare får 9 høyttalere med LR RWD, mens LR AWD har 15+sub. Ser og LR RWD er lettere enn SR-versjonen, men at man ikke kan bestille Helix-felgene, som dessverre bare er i alu-farge. De passer bare til hvit og sølv IMHO. Skulle gjerne sett Stealth Grey hadde vært en opsjon, da jeg synes det passer best. Sort hadde vært et kompromiss, men ikke helt fullgodt, igjen ifølge min smak! Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Snowleopard skrev (10 minutter siden): Liten oppsummering av specs på de forskjellige modellene. Ser at man bare får 9 høyttalere med LR RWD, mens LR AWD har 15+sub. Ser og LR RWD er lettere enn SR-versjonen, men at man ikke kan bestille Helix-felgene, som dessverre bare er i alu-farge. De passer bare til hvit og sølv IMHO. Skulle gjerne sett Stealth Grey hadde vært en opsjon, da jeg synes det passer best. Sort hadde vært et kompromiss, men ikke helt fullgodt, igjen ifølge min smak! 70 og 86kWh batteri. Det var nytt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Standard Range har vel LFP batteri som før, så det forklarer nok hvorfor den er tyngere enn AWD. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Complexity skrev (Akkurat nå): Standard Range har vel LFP batteri som før, så det forklarer nok hvorfor den er tyngere enn AWD. Klar over det, men trodde LFP-batteriene var ca like tunge eller litt lettere, så den likevel skulle komme under. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Trestein skrev (4 minutter siden): 70 og 86kWh batteri. Det var nytt Hvor ser du batteristørrelsen? Det bruker vel ikke Tesla å oppgi i specs! Ser heller ikke at det står i oversikten jeg la inn. Men tviler ikke på at tallene du kommer med, stemmer. Det er sikkert korrekt! Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Snowleopard skrev (Akkurat nå): Hvor ser du batteristørrelsen? Det bruker vel ikke Tesla å oppgi i specs! Ser heller ikke at det står i oversikten jeg la inn. Men tviler ikke på at tallene du kommer med, stemmer. Det er sikkert korrekt! Ganger rekkevidde med forbruk! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Det blir feil. WLTP forbruk tar med ladetap fra veggen til batteriet. Jeg tror de er som før, ca 60 på den lille og trolig ca 80-82 på den store. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden kremt skrev (3 minutter siden): Det blir feil. WLTP forbruk tar med ladetap fra veggen til batteriet. Jeg tror de er som før, ca 60 på den lille og trolig ca 80-82 på den store. Jeg også tror det. Det hadde vert rart om de klarte å få til en forbedring etter så mange år. Se på konkurrentene? Tesla S har vel samme batteri som for 8 år siden? 100kWh Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden Trestein skrev (10 minutter siden): Jeg også tror det. Det hadde vert rart om de klarte å få til en forbedring etter så mange år. Se på konkurrentene? Tesla S har vel samme batteri som for 8 år siden? 100kWh rekkevidden til model S har vell økt ca 30% siden 100 pakken kom. Så forbedring har det absolutt vært. Men de bruker vell enda samme celler som før, og da er det begrenset med plass. Model S trenger 100% oppgradering. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Complexity skrev (5 timer siden): Men ikke så mye mere for noen mye grommere felger da og fortsatt gode dekk. Eksempel: https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=162546 VS dette som du får hos Tesla... Uten hjulkapsler: Trasige greier spør du meg.. Men smaken er som baken. What, er felgene på det nederste bildet felgene som er under aerokapslene på nye Y? Ellers så tror jeg nok nye Y ser best ut i «stealth grey» eller «Ultra Red». Blir nok ikke noe kjøp her med det første da. Nå håper jeg det neste fra Tesla blir en helt ny modell og ikke bare oppgraderinger av nåværende biler. Skulle jeg kjøpt nye Y hadde jeg dog gått for LR AWD mest sannsynlig. Ikke så gira på å ha en så stor og tung bil med RWD. Var på tide at de fikk litt mer belysning i kupeen. Synes de fortsatt kan bedre interiøret enda mer, håper og tror det blir større endringer på neste modell, selv om de holder det minimalistisk mtp fysiske knapper osv. Endret 22 timer siden av Iterion Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) 22 minutes ago, Iterion said: What, er felgene på det nederste bildet felgene som er under aerokapslene på nye Y? Ellers så tror jeg nok nye Y ser best ut i «stealth grey» eller «Ultra Red». Blir nok ikke noe kjøp her med det første da. Nå håper jeg det neste fra Tesla blir en helt ny modell og ikke bare oppgraderinger av nåværende biler. Skulle jeg kjøpt nye Y hadde jeg dog gått for LR AWD mest sannsynlig. Ikke så gira på å ha en så stor og tung bil med RWD. Var på tide at de fikk litt mer belysning kupeen. Synes de fortsatt kan bedre interiøret enda mer, håper og tror det blir større endringer på neste modell, selv om de holder det minimalistisk mtp fysiske knapper osv. Ifølge google så er det det ja. De heter Crossflow. De gamle Y felgene var penere synes jeg, selv om de ikke akkurat var fantastisk de heller.. Model 3 Performance sine liker jeg, både med og uten kapsel. Endret 22 timer siden av Complexity 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden (endret) Complexity skrev (7 minutter siden): Ifølge google så er det det ja. De heter Crossflow. De gamle Y felgene var penere synes jeg, selv om de ikke akkurat var fantastisk de heller.. Synes ikke de var spesielt fine nei. Ser jo bedre ut med plastdekslene på jo. Ja de gamle til Y på det bildet ser helt ille ut faktisk. Men klart, er mange som ikke bryr seg om akkurat det tydeligvis. Også med det åpne hullet i midten av felgen da hehe. Husker jeg måtte ettermontere det til min Model 3 også etter jeg tok av plastdekslene. Felgene til gamle og nye Model 3 ser mye mye bedre ut. Ja, felgene til M3P ser faktisk veeeldig tøffe ut! Til og med fått på de nye kapslene i midten av felgen på de 😄 Endret 22 timer siden av Iterion Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Iterion skrev (8 minutter siden): Synes ikke de var spesielt fine nei. Ser jo bedre ut med plastdekslene på jo. Ja de gamle til Y på det bildet ser helt ille ut faktisk. Men klart, er mange som ikke bryr seg om akkurat det tydeligvis. Også med det åpne hullet i midten av felgen da hehe. Husker jeg måtte ettermontere det til min Model 3 også etter jeg tok av plastdekslene. Felgene til gamle og nye Model 3 ser mye mye bedre ut. Ja, felgene til M3P ser faktisk veeeldig tøffe ut! Til og med fått på de nye kapslene i midten av felgen på de 😄 Synes nå de gamle ser helt grei ut, men de trenger selvsagt deksel over boltene og en senterkopp. Mange som har gjort dette etter å ha revet av aerokapslene, og er helt greit fornøyd med greie alufelger under dekslene. Synes selvsagt de forskjellige variantene av turbinfelger er penere, men mange, meg inkludert, liker ikke at man må opp i felgstørrelse for å beholde (eller tape lite) på rekkevidden. Noen slenger jo og på aero-kapslene når de skal på langtur om sommeren, selv om mange synes rekkeviddetapet er akseptabelt når aero-kapslene er av, og orker ikke sette de på Jeg kunne greit levd med de nye felgene uten aero-kapsler på, men må jo ha noe på i midten, ellers ser det jo ut som åpne sår...!. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Snowleopard skrev (7 minutter siden): Synes nå de gamle ser helt grei ut, men de trenger selvsagt deksel over boltene og en senterkopp. Mange som har gjort dette etter å ha revet av aerokapslene, og er helt greit fornøyd med greie alufelger under dekslene. Synes selvsagt de forskjellige variantene av turbinfelger er penere, men mange, meg inkludert, liker ikke at man må opp i felgstørrelse for å beholde (eller tape lite) på rekkevidden. Noen slenger jo og på aero-kapslene når de skal på langtur om sommeren, selv om mange synes rekkeviddetapet er akseptabelt når aero-kapslene er av, og orker ikke sette de på Jeg kunne greit levd med de nye felgene uten aero-kapsler på, men må jo ha noe på i midten, ellers ser det jo ut som åpne sår...!. Ok, jeg synes ikke de grå felgene kledde gamle Y for å være ærlig. Har faktisk kjøpt uberdekslene selv til min TM3, men de brukes sjeldent. De originale som fulgte med bruker jeg aldri. Ellers enig i at det er et must å ikke ha et åpent hull/rom i midten av felgen, tiltrekker seg fort rust også. Så er jeg spent på hva jeg synes om nye Y når jeg får sett den i butikk. Skal inn på bremseservice i april så da regner med at jeg kan ta en nærmere titt, og kanskje prøvekjøre den Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 39 minutes ago, Snowleopard said: Noen slenger jo og på aero-kapslene når de skal på langtur om sommeren Jeg kjørte en vinter med orginale hjulkapsler på min Model 3, og en vinter uten kapsler. Og vinteren uten kapsler hadde lavere gjennomsnittforbruk.. Meget lite vitenskapelig test men for min del orker jeg ikke stresse med å slenge på kapsler for å bedre rekkevidden.. 😛 Endret 21 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Da har lakken på panseret mitt både blitt nylakkert og coata på nytt forresten! Ser strøken ut igjen nå, akkurat som jeg forventer hehe. Veldig fornøyd med den gråfargen, spesielt etter jeg fikk frem dybden og glansen i lakken. Elsker når vannet bare preller av lakken! 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) 6 minutes ago, Iterion said: Da har lakken på panseret mitt både blitt nylakkert og coata på nytt forresten! Ser strøken ut igjen nå, akkurat som jeg forventer hehe. Veldig fornøyd med den gråfargen, spesielt etter jeg fikk frem dybden og glansen i lakken. Elsker når vannet bare preller av lakken! Ser bra ut. Men du skulle jo bare bedt de om å ikke sette tilbake logoen. Mye mere begagelig å lukke panseret uten den og ser jo litt cleanere ut. Tanntråd og hårføner\varmluftpistol er trikset om du skal fjærne emblemer forøvrig. Endret 21 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Complexity skrev (1 minutt siden): Ser bra ut. Men du skulle jo bare bedt de om å ikke sette tilbake logoen. Mye mere begagelig å lukke panseret uten den og ser jo litt cleanere ut. Tanntråd og hårføner\varmluftpistol er trikset om du skal fjærne emblemer forøvrig. Takker Hmm, det tenkte jeg faktisk ikke på. Ser kanskje litt cleanere ut ja men jeg liker å ha merkelogo på panseret for å være ærlig. Mulig jeg kommer til å gjøre noe med den kromfargen snart da, har bare ikke kommet så langt enda. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Ta det av og sett på Toyota-logoen, så er det litt mindre fare for hærverk. 🎉 Kom over denne på elbilforumet: 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Zeph skrev (11 minutter siden): Ta det av og sett på Toyota-logoen, så er det litt mindre fare for hærverk. 🎉 Kom over denne på elbilforumet: Hahaha så jævlig bra 🤣 Men jeg har seriøst blitt paranoid nå ift hærverk så har på sentry mode så og si overalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå