Iterion Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar oOF skrev (3 timer siden): En jeg kjenner som byttet til Model Y i fjor sommer fikk mellom 50 og 60000 mer i innbytte til Tesla enn han forventet å få for den. Lokal bilforhandler ville gi ca 190000 for bilen, Tesla rundt 250000. Ikke verst! Må nesten sjekke hva jeg kan få i innbytte hos de selv da før et evt salg i fremtiden. Det hadde vært veldig lettvint og deilig isåfall 😁 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Iterion skrev (10 minutter siden): Ikke verst! Må nesten sjekke hva jeg kan få i innbytte hos de selv da før et evt salg i fremtiden. Det hadde vært veldig lettvint og deilig isåfall 😁 Min erfaring(dog mest Tesla som innbytte) er at de er vingle Petter delux. Når det går dårlig gir de deg gjerne ett godt tilbud(som jeg anser som avslag på prisen for den nye bilen) mens når det går godt gir de deg ett tilbud som er skamfullt 😅 Jeg har spurt om pris for samme bil flere ganger og fått bedre pris etter 6+ måneder og x antall tusen km😂 Så det er lotto. Men heldigvis er det skam enkelt å be om tilbud. 2 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Kan det stemme at nye Model 3 ("Highland") har dårligere reell rekkevidde, særlig på vinteren? https://www.naf.no/elbil/elprix-nytt/el-prix-2024-nykommer-kjorte-fra-tesla Gamle Model 3 har lengre reell rekkevidde på vinteren enn Highland, tross teoretisk høyere rekkevidde på sistnevnte? Er det noen som har sett andre relevante tester? Det virker som de har testet RWD. Lurer på om utfallet ville vært annerledes med AWD. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar Complexity skrev (3 timer siden): Hjelper vel ikke at mange av dem er tilbakekalt grunnet fare for brann, og at Jaguar har stoppet produksjonen av dem. Samt at de bare er middelmådig i utgangspunktet.. og 244stk til salgs på finn.. Polestaren er litt overaskende dog, om det ikke er den gamle utgaven? Middelmådig i utgangspunktet du. Det var nå den desidert beste elbilen når den kom. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar 37 minutes ago, AL123 said: Middelmådig i utgangspunktet du. Det var nå den desidert beste elbilen når den kom. Det kan vel alltids diskuteres i en annen tråd, men Jaguar i-pace ble lansert i 2018 og kostet vel fra 700 tusen og opp? Samtidig som Model 3 f.eks ble lansert, og det ellers var begynt å dukke opp en del andre konkurrenter.. Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar AL123 skrev (41 minutter siden): Middelmådig i utgangspunktet du. Det var nå den desidert beste elbilen når den kom. Ja helt utrolig for en braksuksess av en elbil 😂 Tesla killer deluxe! 7749 stk registrerte ipace i Norge Model Y 66939 Model 3 48836 Tenker tallene taler for seg og vi kan sløyfe diskusjonen av Jaguar i denne tråden. 4 4 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar (endret) KriZZ skrev (18 minutter siden): Ja helt utrolig for en braksuksess av en elbil 😂 Tesla killer deluxe! 7749 stk registrerte ipace i Norge Model Y 66939 Model 3 48836 Tenker tallene taler for seg og vi kan sløyfe diskusjonen av Jaguar i denne tråden. Den tok vel strengt talt opp kampen mot S og X, det står kamp i luksusklassen. 🙂 Men enig, nok OT. Endret 4. februar av Duriello Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 4. februar Del Skrevet 4. februar KriZZ skrev (1 time siden): Ja helt utrolig for en braksuksess av en elbil 😂 Tesla killer deluxe! 7749 stk registrerte ipace i Norge Model Y 66939 Model 3 48836 Tenker tallene taler for seg og vi kan sløyfe diskusjonen av Jaguar i denne tråden. Så da er Leaf en mmye bedre bil enn Model S Plaid, med din slående logikk? Dette hadde su ikke helt tenkt igjennom, eller? 5 1 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar AL123 skrev (18 timer siden): Så da er Leaf en mmye bedre bil enn Model S Plaid, med din slående logikk? Dette hadde su ikke helt tenkt igjennom, eller? Hva har det med saken å gjøre? Leaf er en billig bil som kom i 2011. ipace ble fremstilt som en «Tesla killer», men floppet fullstendig på verdensbasis. Er vel heller Tesla som er en killer og har dominert markedet siden de lanserte model 3 og model y. Bare vent til de lanserer neste generasjon som er innenfor flere sitt budsjett. Y & 3 er fortsatt relativt dyrt for mange. 2 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 5. februar Del Skrevet 5. februar KriZZ skrev (5 timer siden): Hva har det med saken å gjøre? Leaf er en billig bil som kom i 2011. Du og complexity argumenterer med at I-Pace var en middelmådig bil pga salgstall i forhold til Teslas billigmodeller. Jeg prøver å argumentere med at det er en direkte tullete konklusjon. I-Pace var bedre enn alt annet av elbil når den ble lansert. KriZZ skrev (5 timer siden): ipace ble fremstilt som en «Tesla killer», men floppet fullstendig på verdensbasis. Er vel heller Tesla som er en killer og har dominert markedet siden de lanserte model 3 og model y. Bare vent til de lanserer neste generasjon som er innenfor flere sitt budsjett. Y & 3 er fortsatt relativt dyrt for mange. I.pace ble aldri lansert som en Tesla-killer av Jaguar, ei heller av den seriøse delen av bilpressen. Hva du har lest, og hvorfor må du neste stå til ansvar for selv. "Bare vent til..." er vel det mest brukte uttrykket om og av Tesla. De har lansert 2 bilmodeller for salg i Europa på 8-9 år. Ingen av de har vært særlig bra. 2 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar 17 hours ago, AL123 said: Du og complexity argumenterer med at I-Pace var en middelmådig bil pga salgstall i forhold til Teslas billigmodeller. Jeg prøver å argumentere med at det er en direkte tullete konklusjon. I-Pace var bedre enn alt annet av elbil når den ble lansert. I.pace ble aldri lansert som en Tesla-killer av Jaguar, ei heller av den seriøse delen av bilpressen. Hva du har lest, og hvorfor må du neste stå til ansvar for selv. "Bare vent til..." er vel det mest brukte uttrykket om og av Tesla. De har lansert 2 bilmodeller for salg i Europa på 8-9 år. Ingen av de har vært særlig bra. I pace illustrerer at man skal passe seg litt for hvilken hest man satser på i elbilracet. Viktig å velge en leverandør som er der år 6. Spent på hvordan Audi takler kundene sine. Eller de har kanskje 8 år på elmotorer? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar 12 minutes ago, bzzlink said: Audi takler kundene sine. Eller de har kanskje 8 år på elmotorer Motorer skal være 5 år / 100 tusen km. Batteri 8 år. Det er vel ganske kjent denne feilen så man kan jo forsikre seg mot det. Men tysk premium har vel aldri vært feilfri for å si det sånn. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar bzzlink skrev (57 minutter siden): I pace illustrerer at man skal passe seg litt for hvilken hest man satser på i elbilracet. Viktig å velge en leverandør som er der år 6. Spent på hvordan Audi takler kundene sine. Eller de har kanskje 8 år på elmotorer? Hvorfor det? Jeg kjenner flere som har både e-Tron og iPace. De er kjempefornøyde. Kan ikke akkurat si det samme om alle Teslaeiere jeg kjenner, selv om noen selvsagt er fornøyde. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar AL123 skrev (13 minutter siden): Hvorfor det? Jeg kjenner flere som har både e-Tron og iPace. De er kjempefornøyde. Kan ikke akkurat si det samme om alle Teslaeiere jeg kjenner, selv om noen selvsagt er fornøyde. Da har jo statistikken talt. Æsj og. Tesla tapte. 2 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar 12 minutes ago, Jotun said: Da har jo statistikken talt. Æsj og. Tesla tapte. Er du ferdig i barnehagen alt? 2 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar (endret) 49 minutes ago, AL123 said: Hvorfor det? Jeg kjenner flere som har både e-Tron og iPace. De er kjempefornøyde. Kan ikke akkurat si det samme om alle Teslaeiere jeg kjenner, selv om noen selvsagt er fornøyde. Fordi Jaguar har måttet kjøpe tilbake 2800 biler de ikke klarer å reparere? Når man ser på saken om han Ipace eieren som møter en kald skulder og neste ledige verkstedtime er om 3 mnd og estimatet vårt er 215000,- på en 6 år gammel bil som har gått 35000 km Forhandleren skal ha 10000,- for å feilsøke bilen… Tipper dette bli enda verre om 4 år til, så man skal passe seg for hvem man kjøper bil av, at forhandler, deler og kompetanse er tilgjengelig i bilens levetid. Det er sikkert litt bedre å være Jaguar eier enn Fisker eier, men verdt å holde seg unns Endret 6. februar av bzzlink 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar bzzlink skrev (5 minutter siden): Fordi Jaguar har måttet kjøpe tilbake 2800 biler de ikke klarer å reparere? Når man ser på saken om han Ipace eieren som møter en kald skulder og neste ledige verkstedtime er om 3 mnd og estimatet vårt er 215000,- på en 6 år gammel bil som har gått 35000 km Forhandleren skal ha 10000,- for å feilsøke bilen… Tipper dette bli enda verre om 4 år til, så man skal passe seg for hvem man kjøper bil av, at forhandler, deler og kompetanse er tilgjengelig i bilens levetid. Det er sikkert litt bedre å være Jaguar eier enn Fisker eier, men verdt å holde seg unns Tror du det er unikt å betale 215k for et verkstedopphold? Og tilbakekjøp er faktisk et tegn på god service, det skjer stadig vekk. Også hos fabrikker som ikke er i økonomisk krise. Verre med de som reparerer feilkonstruerte batteripakker med brukte deler, slik at bilene i praksis blir verdiløse. Og hvor kommer Audi inn i bildet? 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar kremt skrev (1 time siden): Motorer skal være 5 år / 100 tusen km. Batteri 8 år. Det er vel ganske kjent denne feilen så man kan jo forsikre seg mot det. Men tysk premium har vel aldri vært feilfri for å si det sånn. E-Tron svært godt ut i EU kontrollene. Altså færrest feil, overraskende nok til tross for lang gjennomsnittlig kjørelengde. Nå er ikke det en direkte link imot kvalitet, men er jo en grei pekepin. Tesla lå alle ned imot bunn med S, X og Model 3. https://www.tv2.no/broom/blant-verstingene-pa-eu-kontroll/17407446/ 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar Kan det ha noe sammenheng med Tesla-biler som ikke har noe fast service-intervall? Mtp at folk ikke sjekker bilens tilstand. Spør av ren nysgjerrighet, ikke for å lage støy. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 6. februar Del Skrevet 6. februar oOF skrev (5 minutter siden): Kan det ha noe sammenheng med Tesla-biler som ikke har noe fast service-intervall? Mtp at folk ikke sjekker bilens tilstand. Spør av ren nysgjerrighet, ikke for å lage støy. Både og. Biler bør strengt tatt ikke ha noe særlig EU-feil etter fire år, men det spille nok litt inn at mange Teslaeiere lever i den villfarelsen at bilene deres ikke trenger service. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå