Iterion Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Complexity skrev (18 minutter siden): Nei er ikke oppført da det statistisk sett går helt fint å la være. Men det er lurt å få den byttet. Er bare 3 skruer på motoren man må røre så veldig enkelt. Tøft, det var jeg ikke klar over faktisk. Så jo ganske så enkelt ut det. Men når vet man når den bør byttes da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) 37 minutes ago, Iterion said: Tøft, det var jeg ikke klar over faktisk. Så jo ganske så enkelt ut det. Men når vet man når den bør byttes da? Rundt 80kkm ser jeg nevnes rundt om kring. Men ikke så veldig krise før man bikker 100. Den i videoen var ikke så ille. Kunne faktisk skimte litt rødfarge på den enda. Tesla selv sier man ikke trenger å stresse før motorgarantien er ute siden man er dekket om man får havari innen da. Men jeg liker alikevell ikke å kjøre rundt med dårlig olje.. Endret 26. januar av Complexity 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Complexity skrev (Akkurat nå): Rundt 80kkm ser jeg nevnes rundt om kring. Men ikke så veldig krise før man bikker 100. Tesla selv sier man ikke trenger å stresse før motorgarantien er ute siden man er dekket om man får havari innen da. Men jeg liker alikevell ikke å kjøre rundt med dårlig olje.. Ok. Da slipper jeg å tenke på det med det første, er nok noen år til jeg bikker 80k km. Var veldig nøye på å bytte olje og oljefilter på min gamle bil men har ikke tenkt på etter bytte til Model 3 mtp det ikke stod noe om det. Men da vet jeg 👍 Er det noe annet du er nøye på å bytte? Jeg har kun byttet kupefilter selv til nå(en gang) og skal nok bytte vindusviskere etter hvert. Har nye stående klare i garasjen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar Hadde eg ikke turt. Risikerer vel bare å gå skylda fordi du har bytta olje om det skjer noe. 😅 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar (endret) 8 minutes ago, Iterion said: Ok. Da slipper jeg å tenke på det med det første, er nok noen år til jeg bikker 80k km. Var veldig nøye på å bytte olje og oljefilter på min gamle bil men har ikke tenkt på etter bytte til Model 3 mtp det ikke stod noe om det. Men da vet jeg 👍 Er det noe annet du er nøye på å bytte? Jeg har kun byttet kupefilter selv til nå(en gang) og skal nok bytte vindusviskere etter hvert. Har nye stående klare i garasjen. Ikke så mye å gjøre ellers nei. Jeg har ute frunken 2 ganger i året og vasker under da det samles mye drit. Må uansett ut med frunken for å koble til og fra ledbaren. Tar den av om sommeren (sol hele døgnet her nord da). Burde og sjekke inni kanalen bak venstre forhjul. Er noen bremserør inni der som ruster noe sinnsykt på visse biler og skummelt om den går lekk. Kan være lurt å få spraya noe fett eller så inn der for å hindre det litt. Er det rustet så må du få levert inn bilen for å få bytta røra. Kan ta noen dager da de må ut med hovedbatteriet for å komme til. Også prøver jeg å få spylt av bilen så ofte som mulig, og etter hver kjøretur i saltlake. Det vil jo bli nesten daglig om vinteren visse deler av landet.. Endret 26. januar av Complexity 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. januar Del Skrevet 26. januar 5 minutes ago, Jotun said: Hadde eg ikke turt. Risikerer vel bare å gå skylda fordi du har bytta olje om det skjer noe. 😅 Hehe ja det er en risiko å ta Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar 17 hours ago, Nimrad said: På Fiat-en min er det knapp, men bilen må være opplåst så det er heller ikke ideelt(må da ta i håndtaket der også). Men Teslaen koster det dobbelte. På Skoda citigoen min, så stopper ladingen når jeg låser opp bilen. Det må være den dummeste algoritmen av alle. Sette bilen på lading, låser den, på vei inn på bensinstasjonen kommer jeg på at jeg har glemt noe i bilen. Lading avbrytes, og må startes på nytt fra hurtigladeren.... 3 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar (endret) Stenges midlertidig for opprydning. Minner om at Musk ikke er temaet for tråden, Tesla sine biler er. Ei dieselgate og VW. Tråden gjenåpnes. Videre avsporinger kan føre til advarsler. Endret 27. januar av Uderzo 2 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Ha is i magen folkens når det gjelder kjøp av nye Tesla Y. Prisene er kunstige høye og når de får solgt unna lageret med gamle Y og evt slutter med produksjonen av den, kommer prisen til å droppe masse tipper jeg. Bare å avvente enn så lenge har man muligheten til det. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Den de selger nå er vel fort Kina-utgaven? De ønsket å lansere noenlunde samtidig worldwide så de sender verden rundt fra Kina. Tror nok også prisene skal ned, spesielt for de som driter i 20" felger og aks.boost. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Nimrad skrev (7 minutter siden): Den de selger nå er vel fort Kina-utgaven? De ønsket å lansere noenlunde samtidig worldwide så de sender verden rundt fra Kina. Tror nok også prisene skal ned, spesielt for de som driter i 20" felger og aks.boost. Trodde nå produksjonen av den skulle være i Gigafactory Berlin, men kan godt hende den produseres begge steder. Ja prisene kommer nok til å gå ned før eller siden, tror ikke vi snakker så mange mnd heller. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Iterion skrev (2 minutter siden): Trodde nå produksjonen av den skulle være i Gigafactory Berlin, men kan godt hende den produseres begge steder. Ja prisene kommer nok til å gå ned før eller siden, tror ikke vi snakker så mange mnd heller. Bare gjetting fra min side egentlig. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Iterion skrev (1 minutt siden): Trodde nå produksjonen av den skulle være i Gigafactory Berlin, men kan godt hende den produseres begge steder. Ja prisene kommer nok til å gå ned før eller siden, tror ikke vi snakker så mange mnd heller. Ja, den versjonen de har ustilt, er nok produsert i Kina. Men de startet produksjonen 14. januar etter det som er informert om, og de første leveransene er meldt at kommer i mars. Så heller tvilsomt at noen av de som selges i Europa, vil være produsert noen andre steder enn i Berlin! Er vel og begynt produksjonen i USA, og også der forventes de første leveranser å bli i mars. Tipper de allerede har stoppet produksjon av den vanlige versjonen, og kun produserer Juniper-utgaven. Som flere sier, når de er kvitt "pre-Juniper", så kommer og de vanlige versjonen i Juniperdrakt, og prisene vil nok gå ned, om ikke helt ned til "pre-juniper"-prisen i første omgang. Etterhvert, og ettersom salget begynner å stagge, så vil vi kanskje til og med se den komme ut billigere enn dagens versjon. Men, nå er sjansen for å skaffe seg en "pre-juniper" til god pris, og sikkert med enda mer rabatt jo nærmere man kommer Mars. Dog, det kan bli hardt å få den i rett farge på både interiør og eksteriør etter sin smak. 1 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Snowleopard skrev (4 minutter siden): Ja, den versjonen de har ustilt, er nok produsert i Kina. Men de startet produksjonen 14. januar etter det som er informert om, og de første leveransene er meldt at kommer i mars. Så heller tvilsomt at noen av de som selges i Europa, vil være produsert noen andre steder enn i Berlin! Er vel og begynt produksjonen i USA, og også der forventes de første leveranser å bli i mars. Tipper de allerede har stoppet produksjon av den vanlige versjonen, og kun produserer Juniper-utgaven. Som flere sier, når de er kvitt "pre-Juniper", så kommer og de vanlige versjonen i Juniperdrakt, og prisene vil nok gå ned, om ikke helt ned til "pre-juniper"-prisen i første omgang. Etterhvert, og ettersom salget begynner å stagge, så vil vi kanskje til og med se den komme ut billigere enn dagens versjon. Men, nå er sjansen for å skaffe seg en "pre-juniper" til god pris, og sikkert med enda mer rabatt jo nærmere man kommer Mars. Dog, det kan bli hardt å få den i rett farge på både interiør og eksteriør etter sin smak. Det er nok det ja. Veldig positivt at bilene selges i Europa er produsert i Berlin, mer praktisk også. Yup, det er det jeg tenker også. Tesla har såpass høye marginer på bilene sine at de lett kan droppe den sikkert nærmere 100k i pris. Til nærmere prisen på gamle Y var. Så er de selvsagt gira på et høyt salg så tror nok vi kan forvente jojo priser igjen for å si det sånn. Blir sikkert en del folk som kommer til å kjøpe seg pre-juniper nå også, spesielt de som har vurdert bilen lenge og slår til når den er på «billigsalg». 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar (endret) KriZZ skrev (1 time siden): Hmmm. Er den senka eller noe på de bildene? Synes den ser bedre ut enn på de offisielle bildene jeg har sett til nå. Andre type felger også ser jeg, gjør mye bare det. Endret 27. januar av Iterion Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. januar Del Skrevet 27. januar Ser veldig photoshoppa ut de felgene. Mulig det er gjort enda mere på bildet. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar Complexity skrev (8 timer siden): Ser veldig photoshoppa ut de felgene. Mulig det er gjort enda mere på bildet. Men flott bil uansett! Gleder meg til å se den "live", og særlig i Glacier blue. 🤩 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. januar Del Skrevet 28. januar 1 hour ago, Hanhijnn said: Men flott bil uansett! Gleder meg til å se den "live", og særlig i Glacier blue. 🤩 Absolutt. Out Of Spec reviews mente vel den var mye penere i virkerligheten enn på bilder. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå