Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Snowleopard skrev (11 timer siden):

Fra linken din, kommer langt bedre bilder, dette ser bra ut og mer i tråd med hva jeg forventet. Man ser også klarere hvor hovedlysene ligger, under "led-baren" og dagskjørelysene:

0088oFdJly4hwq3st16e8j317i0u0jte-1068x640.jpg

Da er nye TMYJ avslørt/lansert, jmf. Elctrec!

https://electrek.co/2025/01/09/this-is-the-refreshed-model-y-just-unveiled-in-china/

Synes jammen den var temmelig lik bildet over:

Model-Y-2-Along-the-Way-Tablet-CN.png.jp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (1 time siden):

Lansert i Australia også. Litt lettere å lese den Tesla siden. Spake bak rattet og. De måtte gi seg på det tydeligvis 😅

Enda godt det. 

Snowleopard skrev (2 timer siden):

Da er nye TMYJ avslørt/lansert, jmf. Elctrec!

https://electrek.co/2025/01/09/this-is-the-refreshed-model-y-just-unveiled-in-china/

Synes jammen den var temmelig lik bildet over:

Model-Y-2-Along-the-Way-Tablet-CN.png.jp

Så det er offisielt nå, faktisk.  Vet ikke helt hva jeg synes om de frontlyktene, det er noe helt annet enn Highland i hvert fall, og første Tesla med lykter som strekker seg hele veien isåfall. Spennende er det så klart.

Spent på om de har endret baklyktene fullstendig også da, eller om de har gått for samme løsning som på Highland. 

Men den fangeren da folkens? Den ser jo utrolig tykk ut den rød stripa, gjør den ikke? Sånn ift Porsche og Audi sin f.eks. 

IMG_4278.jpeg

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Iterion skrev (14 minutter siden):

Enda godt det.  Vet ikke helt hva jeg synes 

Så det er offisielt nå, faktisk.  Vet ikke helt hva jeg synes om de frontlyktene, det er noe helt annet enn Highland i hvert fall, og første Tesla med lykter som strekker seg hele veien isåfall. Spennende er det så klart.

Spent på om de har endret baklyktene fullstendig også da, eller om de har gått for samme løsning som på Highland. 

Men den fangeren da folkens? Den ser jo utrolig tykk ut den rød stripa, gjør den ikke? Sånn ift Porsche og Audi sin f.eks. 

IMG_4278.jpeg

Selve led-stripa er nok tynn, for i motsetning til hos mange andre, så er det ikke selve ledstripa du ser, men lyset som treffer på en aluminiumsfarget (antar jeg) list. Altså at den lyser "tilbake, og ned" fremfor direkte mot deg som ser dette.

Tror det blir en litt annerledes opplevelse i virkeligheten, og spesielt i mørket om kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (13 minutter siden):

Selve led-stripa er nok tynn, for i motsetning til hos mange andre, så er det ikke selve ledstripa du ser, men lyset som treffer på en aluminiumsfarget (antar jeg) list. Altså at den lyser "tilbake, og ned" fremfor direkte mot deg som ser dette.

Tror det blir en litt annerledes opplevelse i virkeligheten, og spesielt i mørket om kvelden.

Håper det, for jeg liker egentlig en tynn rødstripe på bakfangeren. Innvendig så er det vel mer eller mindre likt som i Highland? Liker veldig godt at de har gått for egne løsninger utvendig på Y da! Og at de ikke kopierte over Highland liksom.  Fronten har vel fått inspirasjon av Cybertruck? Mtp lyktene fremme altså. 

Det liker jeg veldig godt. Skal definitivt prøvekjøre den og sjekke den ut i butikk! Kan fort bli innbytte nå er jeg redd 😁 Blir fort denne eller nye Enyaq på meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes designet ser greit ut. 

Tesla har jo historisk vært ganske flinke til å følge Wayne Gretzky metoden: Skate to where the puck is going to be.

Model 3 karosseriet ble jo lansert i 2017. Har holdt seg bra synes jeg.

Glad de ikke har firkanta ratt

IMG_1555.png

IMG_1554.png

IMG_1557.png

IMG_1553.png

Lenke til kommentar

Det står 551km WLTP nå på LR AWD

Lurer på om det er estimert med 20» felgene, eller om det er med 19»

For dagens har vel 533 med 20 tommere og 565km med 19

Så da går kanskje WLTP opp med noen km, ikke at det er har noen stor betydning da

Her er på den gamle i Norge

IMG_1560.jpeg

IMG_1559.jpeg

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (40 minutter siden):

Det står 551km WLTP nå på LR AWD

Lurer på om det er estimert med 20» felgene, eller om det er med 19»

For dagens har vel 533 med 20 tommere og 565km med 19

Så da går kanskje WLTP opp med noen km, ikke at det er har noen stor betydning da

Her er på den gamle i Norge

IMG_1560.jpeg

IMG_1559.jpeg

Så ikke den voldsomme oppgraderingen i rekkevidde, altså. Kunne gjerne ha vært enda litt mer rekkevidde, men for all del, 551 km WLTP er jo ikke gærlig det. Spesielt mtp hvor energieffektive Teslaene er. Det blir nok heller på en splitter ny modell vi kanskje ser 650-750 km WLTP. 

Endret av Iterion
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...