Jotun Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember (endret) Et par fine ting på jule oppdatering eg setter pris på. Ønsket batteri ved ankomst og trafikk i navigasjon uten premium Den siste gjør jo premium Connectivity enda dårligere og mindre verdt Trafikk varsling i revers, har ikke Tesla det allerede altså? Det har eg jo på leafen tilogmed.... Endret 3. desember av Jotun Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Å se sentry mode i appen gleder jeg meg veldig til. I en travel hverdag har man sjelden tid til å sitte i bilen å bla gjennom. Det er jo ganske trengt å bruke for oss som har veteranbilen (Intel Atom) så blir flott å kunne sjekke på telefonen. Blir og nice med værkart. Premium beholder jeg nok uansett. Om jeg sier opp det må jeg øke datamengen på telefonen og sparer ikke så mye totalt sett. Blir bare mere knot å høre på musikk i bilen. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Ja for meg som ikke hører musikk blir det lite gevinst med premium. Vil sentry videoer i appen være avhengig av premium mon tro? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Gleder meg mest til autogir. Savner det i fra S. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Hvorfor kun model 3? Eg gleder meg mest til de fikser fantombremsing. Ryktene sier at det ikke skjer på denne oppdateringen heller Siste nye for min del er at eg får opp varsel om curvature assist og bilen bremser på steder det overhodet ikke er noe sving.... Men det var på forrige software tror eg. 3 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 2 hours ago, Complexity said: Å se sentry mode i appen gleder jeg meg veldig til. I en travel hverdag har man sjelden tid til å sitte i bilen å bla gjennom. Det er jo ganske trengt å bruke for oss som har veteranbilen (Intel Atom) så blir flott å kunne sjekke på telefonen. Blir og nice med værkart. Premium beholder jeg nok uansett. Om jeg sier opp det må jeg øke datamengen på telefonen og sparer ikke så mye totalt sett. Blir bare mere knot å høre på musikk i bilen. Atom Veteran? Det er fortsatt mange Model S og X som kjører rundt med NVIDIA Tegra 3 CPU. Det er tregt det. Vi har heldigvis oppgradert til den moderne MCU2 med Atom prosessor på vår 2014 Model S :p Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 16 minutes ago, Locrin said: Atom Veteran? Det er fortsatt mange Model S og X som kjører rundt med NVIDIA Tegra 3 CPU. Det er tregt det. Vi har heldigvis oppgradert til den moderne MCU2 med Atom prosessor på vår 2014 Model S :p Ja det er tregt - men så har de vel ikke sentry mode heller da så den problemstillingen finnes jo ikke 😅 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Dobbeltseier til Tesla i November! Tesla fortsetter å dominere nybilmarkedet tross "ekspertenes" spådommer. https://www.bilnorge.no/bilsalget-elbiler-kina/dobbeltseier-til-tesla/4125308 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Må rett og slett lage min første service forespørsel nå. 😬 Passasjer vinduet virker å måtte justeres litt. Kjørt kalibrering x antall ganger. Merket det nå når temp gikk ned og vinduene senker seg. Da er det faktisk glipe på passasjer siden. Er det håp om mobil service? Er det noe man kan etterspørre? Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Jotun skrev (1 minutt siden): Må rett og slett lage min første service forespørsel nå. 😬 Passasjer vinduet virker å måtte justeres litt. Kjørt kalibrering x antall ganger. Merket det nå når temp gikk ned og vinduene senker seg. Da er det faktisk glipe på passasjer siden. Er det håp om mobil service? Er det noe man kan etterspørre? Ikke noe flaut i det. 😊 Tesla kjører mobil service der det er mulig, for å avlaste service sentrene, så det har de nok full kontroll på. Klem i vei. Kan ikke kjøre med glipe på vindu nei. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Det er forsåvidt tett når eg kjøre for da drar den vinduet helt opp. Er nå når det er under 5 kalde. Virker å være litt lavere i bakkant. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember 5 hours ago, Hanhijnn said: Tesla fortsetter å dominere nybilmarkedet tross "ekspertenes" spådommer. 8 av 10 biler solgt i Norge i perioden Januar til November 2024 var ikke en Tesla, til tross for "ekspertenes" spådommer. 3 1 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Hanhijnn skrev (5 timer siden): Ikke noe flaut i det. 😊 Tesla kjører mobil service der det er mulig, for å avlaste service sentrene, så det har de nok full kontroll på. Klem i vei. Kan ikke kjøre med glipe på vindu nei. Ble automatisk mobil service faktisk..... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Jotun skrev (8 minutter siden): Ble automatisk mobil service faktisk..... Beste løsning for begge parter det. 👍 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember nebrewfoz skrev (20 minutter siden): 8 av 10 biler solgt i Norge i perioden Januar til November 2024 var ikke en Tesla, til tross for "ekspertenes" spådommer. Hvilke spådommer? 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) Nå er det nesten så jeg begynner å tro på at robotaxiene kommer dette tiåret. Med Musk I regjeringen også, så får han sikkert satt litt fart på lovgivningen Endret 5. desember av bzzlink 3 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember (endret) Mind blowing. Mens andre steder var FSD 13 meeeh og snork leste eg? Ser veldig artig ut. Men alt er jo fake og juks. Det er jo litt synd...... Endret 5. desember av Jotun Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 17 hours ago, Jotun said: Mind blowing. Mens andre steder var FSD 13 meeeh og snork leste eg? Ser veldig artig ut. Men alt er jo fake og juks. Det er jo litt synd...... Hvordan da fake og juks? Største problemet for oss og andre steder det er kaldt er snø. Så en annen video der det var flekkvis snø på bakken og da sliter bilen med å skjønne hvor bred veien er, hvor filene er osv. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember Ifølge flere her inne så er jo alle disse videoene fanboy videoer som kun viser suksess og aldri fails. Og fsd funker ræl borti usa. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember 3 hours ago, Jotun said: Ifølge flere her inne så er jo alle disse videoene fanboy videoer som kun viser suksess og aldri fails. Og fsd funker ræl borti usa. Ah, sånn ja. Spennende med maskinlæring. Når man ser på beslutnings tagningen i den videoen jeg posta, så er det mye der som er veldig imponerende. Jeg trodde lenge at dette ikke lot seg løse, men når man ser på fremskrittene som er gjort på hvor store modeller som kan kjøre på hva slags HW, så skulle det ikke forundre meg om dette faktisk kan komme til å funke på ett eller annet tidspunkt. Der det ikke snør. Og når man først klarer å få den selvkjørende bilen til å kjøre bedre enn mennesker, så er det ingen vei tilbake. Da blir bilkjøring bare for meget spesielt interesserte. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå