bzzlink Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november 13 minutes ago, Iterion said: Det gjør ikke min. Har du du klima på 'auto'? Automatisk avdugging skal jo ikke starte sånn plutselig vel? Hvilken årsmodell har du og hvilken SW-versjon er du på? Alt av klima går det jo an å styre selv, og sla av på som man vil selv. Kan du peke på hvilken av disse som slår seg på automatisk på din bil? I min ‘23 Y så starter den avdugging akkurat når den vil. Så lenge det står i auto så kan man ikke skru det av. Den kjører i praksis defrost modus konstant, og det blir alt for varmt i bilen. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) bzzlink skrev (10 minutter siden): I min ‘23 Y så starter den avdugging akkurat når den vil. Så lenge det står i auto så kan man ikke skru det av. Den kjører i praksis defrost modus konstant, og det blir alt for varmt i bilen. Takk. Akkurat som min. Ubrukelig funksjon. Nyeste software. desember 22 modell. Endret 25. november av Jotun Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november bzzlink skrev (50 minutter siden): I min ‘23 Y så starter den avdugging akkurat når den vil. Så lenge det står i auto så kan man ikke skru det av. Den kjører i praksis defrost modus konstant, og det blir alt for varmt i bilen. Merkelig. Hvor varmt snakker vi da? Har ikke vært borti det på min TM3 2021 modell... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Iterion skrev (5 minutter siden): Merkelig. Hvor varmt snakker vi da? Har ikke vært borti det på min TM3 2021 modell... Kommer an på tempen i bilen det. Har man f.eks rukket å få bilen varm, så tar en kort handletur, så vil det bli rimelig hett inni der før den stopper. Eller en bil som står i sola.... Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Jotun skrev (2 timer siden): På min starter automatisk avdugging når eg starter bilen. Mulig det er kommet en endring her da siden i fjor. Før var denne ikke mulig å stoppe før den selv syntest det var avdugget. Om det er dugg eller ikke driter den i. Og det blir kok i hodehøyde. Verste funksjonen i bilen. Så ingenting er bedre enn om den kan slås av. Eller jo.... Valg om å ikke ha den automatisk slik at eg slipper å slå den av. Jøssenam... Aldri vært borti problemstillingen på min 2022 TMY LR. Må vel være mulig å slå av eller endre settingen i meny-systemet. 2 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Nja. Tror ikke det er så lett nei. Men googler litt nå og da nevnte de en fukt sensor. Hvertfall hvis den slår seg på til odde tider. Det gjør ikke min. Den er bare på en periode i starten av turen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Kan ikke si jeg kjenner meg igjen heller 🤔 når det er dugg på ruta mi slår jeg på manuelt med den fremre vindu knappen, sikkert helt feil navn men ja.. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Folkens, jeg trenger hjelp asap…Skulle bare henta bilen min i dag fra lakk verksted jeg, men se hvordan panseret ser ut. under…Er mildt sagt forbanna. Noen som har noen formeninger om hva som kan ha skjedd her? Endret 25. november av Iterion Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Iterion skrev (5 minutter siden): Folkens, jeg trenger hjelp asap…Skulle bare henta bilen min i dag fra lakk verksted jeg, men se hvordan panseret ser ut. under…Er mildt sagt forbanna. Noen som har noen formeninger om hva som kan ha skjedd her? Hm spyling med høyt trykk kanskje? På steinsprut osv. Vanskelig å si men jeg hadde kontaktet verkstedet asap Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Salvesen. skrev (6 minutter siden): Hm spyling med høyt trykk kanskje? På steinsprut osv. Vanskelig å si men jeg hadde kontaktet verkstedet asap Nei det er jeg helt sikker på at det ikke er. Må være noe mer enn det. Problemet er jo bare at bilen nettopp har vært på lakk verksted en ukes tid nå, og jeg kan ikke huske at den skaden var der da jeg leverte bilen…Så ja, jeg er forbanna. Så da må hele pansret lakkeres også og bilen være der sikkert en uke til. Skjønner bare ikke hvordan den skaden har oppstått! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november 5 minutes ago, Iterion said: Nei det er jeg helt sikker på at det ikke er. Må være noe mer enn det. Problemet er jo bare at bilen nettopp har vært på lakk verksted en ukes tid nå, og jeg kan ikke huske at den skaden var der da jeg leverte bilen…Så ja, jeg er forbanna. Så da må hele pansret lakkeres også og bilen være der sikkert en uke til. Skjønner bare ikke hvordan den skaden har oppstått! Tok du bilder av bilen når du leverte den? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Complexity skrev (8 minutter siden): Tok du bilder av bilen når du leverte den? Nei dessverre, men sendte inn bildene en uke før eller noe sånt av bilen og da var det ikke lakkskader på panseret. Hadde jeg visst om det, skulle selvsagt det også vært utbedret. De tok bilder da og mente at den skaden var der før de begynte på jobben. Jeg ble jo sjokkert og forbanna når jeg så det der i dag. Og jeg er helt sikkert på at jeg hadde sett det der tidligere hadde det vært en skade på panseret.. Men ja, han viste meg bilde og da var faktisk skaden der..Så jeg må jo bare stole på det. Skjønner bare ikke hvordan det kan ha skjedd! Endret 25. november av Iterion Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Så ja, det var en ganske så dårlig start på uka kan du si; men skal bli godt å få det utbedret i alle fall. Jeg er ekstremt nøye på det med bilpleie så det gjorde seriøst vondt inni meg å se den skaden på panseret. Endret 25. november av Iterion Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Min MY driv òg med avduggingstøyset. Helst når det ikkje finnes dugg i bilen. Av og til skrur eg klimaanlegget over i auto for å stoppe den. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Iterion skrev (53 minutter siden): Nei det er jeg helt sikker på at det ikke er. Må være noe mer enn det. Problemet er jo bare at bilen nettopp har vært på lakk verksted en ukes tid nå, og jeg kan ikke huske at den skaden var der da jeg leverte bilen…Så ja, jeg er forbanna. Så da må hele pansret lakkeres også og bilen være der sikkert en uke til. Skjønner bare ikke hvordan den skaden har oppstått! Tenkte mest på at de har spylt bilen din med høyt trykk Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november (endret) Salvesen. skrev (12 minutter siden): Tenkte mest på at de har spylt bilen din med høyt trykk Da har han ljugd meg mitt oppi trynet i alle fall han jeg snakka med der, for han mente hardnakka at den skaden var der før jeg leverte bilen forrige mandag. Så må jo bare stole på det. Og jeg så jo skaden på bildet han viste meg tidligere i dag. Er jo snakk om et seriøst bilskade firma liksom. Sett i ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok bilder rett før jeg leverte bilen... Endret 25. november av Iterion Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Iterion skrev (1 minutt siden): Da har han ljugd meg mitt oppi trynet i alle fall han jeg snakka med der, for han mente hardnakka at den skaden var der før jeg leverte bilen forrige mandag. Så må jo bare stole på det. Er jo snakk om et seriøst bilskade firma liksom. Sett i ettertid angrer jeg på at jeg ikke tok bilder rett før jeg leverte bilen... Synes egentlig det er mest rart at Verkstedene ikke tar bilder eller scanner biler før de i det heletatt tar borti bilene de jobber på for å unngå slikt.. men det hadde kanskje vært negativt i deres favør... 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november Ennå en grunn til at jeg har en eldre bil. Jeg passer godt på den, men er ikke pedantisk. Tar den aldri på verksted unntatt EU kontroll som er lovpålagt. Da skal det være noe spesielt isåfall. Med en nyere, avansert bil blir man langt mer avhengig av steder som kan fikse på de, og det er sjelden gratis for å si det sånn. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november kremt skrev (9 minutter siden): Ennå en grunn til at jeg har en eldre bil. Jeg passer godt på den, men er ikke pedantisk. Tar den aldri på verksted unntatt EU kontroll som er lovpålagt. Da skal det være noe spesielt isåfall. Med en nyere, avansert bil blir man langt mer avhengig av steder som kan fikse på de, og det er sjelden gratis for å si det sånn. Grunnen til at jeg alltid har en relativt ny bil. Er det noe galt er det gratis. Stort sett aldri noen feil, utover bagateller. Stabil forventning om kostnader og ingen tid brukt til vedlikehold osv. 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Hei, min 2 ish år gamle m3 rwd har kjørt 20k km og ser at d da anbefales smøring av bremsekalipere. Har dere gjort d hos tesla eller kan man i grunn gjøre d hos annet verksted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå