Syar-2003 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (Akkurat nå): Er vell bremserør som har vært hovedproblemet på de første modellene slik jeg har forstått det. Mye rust. Dette er altså den første kontrollen av to til treåringer gjort nå i 2024 . Og jeg antar vil gjelde for 2021/2022 modeller. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden De fleste med Tesla vet vel ikke at Service Mode eksisterer engang så ikke overasket om de ikke kjører brake burnish innimellom. Ikke noe krav til service på Tesla så forhandlere vil jo heller ikke gjøre det for dem da. Men mye rustne bremserør på de første modellene av 3 iallefall. Mine ser heldigvis fortsatt nye ut etter 5 år men hjelper nok å bo nord i landet og spyle av bilen så ofte som mulig om vinteren. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Syar-2003 skrev (7 minutter siden): Dette er altså den første kontrollen av to til treåringer gjort nå i 2024 . Og jeg antar vil gjelde for 2021/2022 modeller. Ah, viste ikke at de tok så tidlig kontroll! Er vell ikke før 4 år i Norge? Opplever ikke så gamle biler så ikke helt drillet på det der.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) Complexity skrev (10 minutter siden): De fleste med Tesla vet vel ikke at Service Mode eksisterer engang så ikke overasket om de ikke kjører brake burnish innimellom. Ikke noe krav til service på Tesla så forhandlere vil jo heller ikke gjøre det for dem da. Men mye rustne bremserør på de første modellene av 3 iallefall. Mine ser heldigvis fortsatt nye ut etter 5 år men hjelper nok å bo nord i landet og spyle av bilen så ofte som mulig om vinteren. Er nok ikke kun bremserør de sikter til. Ruster bremserør i tysk klima og veg etter bare to år vil jeg si produsenten har et stort problem. The TÜV notes that the last two (her omtales Zoe & Tesla model 3) are often a problem with EVs due to their weight compared with equivalent combustion-powered cars and the fact that much of the braking force is generated through energy recuperation, meaning the brakes don’t get enough of a workout to keep them in good order. Endret 10 timer siden av Syar-2003 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 23 minutes ago, Syar-2003 said: Allikevel kommer Tesla model 3 (nesten) dårligst ut i Tüv kontroll (tilsvarende EU kontroll) Rapporten konkluderer med at 14,2 prosent av de kontrollerte Model 3-ene stryker på første Hauptuntersuchung, med betydelige feil. Da med feil på bremser, aksler og lys. Noe de mener tyder på mangler i service og vedlikehold. https://www.motor.no/aktuelt/tesla-model-3-med-klart-flest-feil-i-tysk-test/296865 Skulle gjerne ha sett noe journalisme, og få sett hvordan det ser ut etter hvilke dekkdimensjon kunden kjører, kontra aksler. Lyktene kan jeg forestille meg, da de er festet til bumper... og bumper er strukket mellom panserfeste og bunnplata. Og bunnplata er strukket mellom bumper og ramma. Det er rett og slett svakt design. Dog, liker at artikkelen slutter på bremserust... og ikke *klunk* *klunk* du får vis gliderne ikke blir lubrikert. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) 10 minutes ago, Salvesen. said: Ah, viste ikke at de tok så tidlig kontroll! Er vell ikke før 4 år i Norge? Opplever ikke så gamle biler så ikke helt drillet på det der.. Første kontroll etter 4 år i norge ja. Er det noe feil der så kjører man jo rett til Tesla og får alt fikset på garanti. 4 minutes ago, Syar-2003 said: Er nok ikke kun bremserør de sikter til. Ruster bremserør i tysk klima og veg etter bare to år vil jeg si produsenten har et stort problem. The TÜV notes that the last two (her omtales Zoe & Tesla model 3) are often a problem with EVs due to their weight compared with equivalent combustion-powered cars and the fact that much of the braking force is generated through energy recuperation, meaning the brakes don’t get enough of a workout to keep them in good order. Er sant det. Jeg er som oftest aldri borti bremsepedalen når jeg kjører Teslan. Er så bra regenerering at man ikke trenger det. Kjører uten Creep mode og så trenger ikke røre den for å stoppe heller. Derfor greit å kjøre brake burnish innimellom som nevnt. Er også lurt å smøre bremsene noe som heldigvis er veldig enkelt å gjøre selv. Endret 10 timer siden av Complexity Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden del_diablo skrev (8 minutter siden): Skulle gjerne ha sett noe journalisme Rapporten er tilgjengelig på tysk hos tüv her Jeg har ikke lest noe fra selve rapporten, kun pressemeldingen som er referert i flere media. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 1 minute ago, Syar-2003 said: Rapporten er tilgjengelig på tysk hos tüv her Jeg har ikke lest noe fra selve rapporten, kun pressemeldingen som er referert i flere media. Tja. Det er jo trenering. Rapporten ligger der, men ikke talldataene. Og uten talldataene ingen analyse, eller mulighet til å påpeke mangler(f.eks kun vognkortdimensjonen på dekkene, og ikke hva som sitter på). Eller f.eks titte på hvordan det går kontra hva taxiene/næringsbilene her til lands ikke får godkjent PKK ved visning, eller f.eks Frankrike som også er et stort marked. Som sagt: Mangel på journalisme. Men. Jeg vil sette en knapp på at lys og aksler er iboende svakheter i Tesla 3, og Y. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden del_diablo skrev (3 minutter siden): Tja. Det er jo trenering. Rapporten ligger der, men ikke talldataene. Rapporten, etter sigende med figurer og tall koster 5.90€ Sitat The 2025 TÜV-Report will be available at TÜV SÜD service centers and stores from Friday, November 22, 2024, priced at EUR 5.90. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) 57 minutes ago, Complexity said: Men mye rustne bremserør på de første modellene av 3 iallefall. Mine ser heldigvis fortsatt nye ut etter 5 år men hjelper nok å bo nord i landet og spyle av bilen så ofte som mulig om vinteren. Min skal inn på fredag med denne feilen. Tesla gjør det kostnadsfritt selv om garantien gikk ut 1.3. Et bilde som jeg så med denne (tror jeg; ikke av min bil og husker ikke hvor jeg så det) feilen tyder etter min begrensede kunnskap på området at de har brukt materialer for rørene og festeklemmer som liker seg ikke i det hele tatt på det galvaniske område. Eller de har glemt noe isolerende mellom rør og klemme. Endret 9 timer siden av trikola Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Syar-2003 skrev (1 time siden): Er nok ikke kun bremserør de sikter til. Ruster bremserør i tysk klima og veg etter bare to år vil jeg si produsenten har et stort problem. The TÜV notes that the last two (her omtales Zoe & Tesla model 3) are often a problem with EVs due to their weight compared with equivalent combustion-powered cars and the fact that much of the braking force is generated through energy recuperation, meaning the brakes don’t get enough of a workout to keep them in good order. Vel, det er enda en grunn til at jeg er veldig nøye når det kommer til bremseservice! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå