Markiii Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november AL123 skrev (På 18.10.2024 den 11:06 PM): Nei , den er noe helt annet enn det som ble vist, bla hadde den en totalt annerledes dørløsning. Dørene på bilen som ble lansert forsterket inntrykket av at dette bare var en mockup. I ettertid ser det forøvrig ut for at både børs marked og presse var enig med meg og at det som ble vist ikke var mer enn det man kan ser grundere lansere på CES hvert eneste år. Tesla pleier å produsere biler som ser ut som det som ble vist frem opprinnelig. Det er altså all grunn til å tro at det vi så, er veldig nær det den endelige Cybercab vil se ut som. Sitat Da vil det jo ikke bli noen billigbil. Det finnes jo et dusin elektriske småbiler som er billigere enn det, Poenget mitt gjaldt den Model 2 som opprinnelig v ble presentert, og den er jeg rimelig sikker på har blitt stoppet på ubestemt tid lenger før den forlot tegnebordet. Jeg skjønner ikke poenget ditt. Tesla har aldri sagt at de skal produsere den billigste bilen. De sa opprinnelig ca. $25k, men det blir noe dyrere. En bil på $30k er fortsatt billigere enn en til $35k eller $40k. Tesla ønsker å produsere en billigere bil enn de som er tilgjengelige fra dem nå. Sitat Virkelig? Er ikke det poenget med et bilforum? Å kommentere teknikk, lanseringer, tester og rykter? Blir vel litt kjedelig om alle bare skal prete om bilshampo eller hvor man får kjøpt sexybuttons og manpurse med Teslalogo... Du er veldig bastant, og det er ganske lite poeng i å diskutere spekulasjonene dine. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Salvesen. skrev (På 27.10.2024 den 5:44 PM): Endelig litt fremgang på AP stack, ny funksjon som reduserer fart i svinger. Har ikke AP gjort det lenge? Den har gjort det for meg så lenge jeg kan huske. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Markiii skrev (28 minutter siden): Har ikke AP gjort det lenge? Den har gjort det for meg så lenge jeg kan huske. Popup med assist er ny for meg iallefall samt hvordan den faktisk tar svingen har endret seg. Bremset før også, men ikke på en bra måte. Nå er det bedre men langt i fra perfekt Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Dette har eg ikke lagt merke til Salvesen. Hvilken update kom dette med? Såg der var en oppdatering med noe curvature assistant, men på min update med samme nummer var det ikke nevnt dette.....| Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Jotun skrev (2 minutter siden): Dette har eg ikke lagt merke til Salvesen. Hvilken update kom dette med? Såg der var en oppdatering med noe curvature assistant, men på min update med samme nummer var det ikke nevnt dette.....| Usikker på hvilken versjon det kom med, for det var ikke nevnt som du sier:) Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november (endret) På face var det en som fikk info om curvature i den oppdateringen der det ikke stod noe om det. edtit: Har misforstått. Han får opp teksten om assist, men har heller ikke sett når det kom. Endret 2. november av Jotun Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Jeg fikk det iallefall i 38.2 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Ja som eg sa så misforstod eg. Trodde han hadde fått info om det i oppdateringen. Men han får det på skjermen slik du sier., My bad. Ikke sett det hos meg enda. 1 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november (endret) Ett helt års gratis superlading dersom man bestiller en Model Y før året er omme folkens! Altså frem til 31.desember. Husk dog at den nye oppgraderte Model Y kanskje kommer ila neste år en gang. Så jeg ville nok hatt is i magen, men tipper det blir en del folk som kommer til å slå til nå og det er fult forståelig! Spesielt dersom man kommer fra en litt eldre bil så er det jo en enorm forskjell Endret 8. november av Iterion 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Tyder nok på at den ramler inn tidlig neste år, og da dessverre ikke nå i november eller desember. Besparelsen man ev. oppnår, er jo sterkt påvirket av hvor mye man superlader. For egen del vil jeg tenke det representerer ca 250-300,- i snitt per måned, når man fordeler all sommerkjøringen utover de månedene man kanskje ikke suerlader i det hele tatt, eller kun svært sporadisk. Altså 3-3,6 K i året! Det er for lite til at jeg hadde handlet på impuls. Og jeg tror merverdien i hva Juniper representerer er verdt langt mere! Men mye rykter om hva som antagelig kommer eller ikke, både når det gjelder fysisk størrelse (lengre 7-seter-versjon?), batteri (mer effektiv batterikjemi som gir lettere pakke og større kapasitet), og funksjoner (steer-by-wire ryktes det og om). Jeg tror det kan være lurt å ro ned litt til lengre ut i januar, om man ikke står veldig i å håpe at at utgående versjon vil ha mindre feil i starten, og kanskje og vil bli noe billigere, selv om intet tyder på at Juniper vil få noe prishopp ved lansering! 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november (endret) En liten Tesla-rant fra meg igjen. Tesla har valgt å fjerne alt som finnes av knapper, så når jeg i går skulle kjøre og mediet var satt til Bluetooth-telefon som ikke reagerte så jeg muligheten til å prøve meg på stemmestyringen. «Skru på radio» spurte jeg om. Joda, da kunne bilen fortelle «skrur på FM-radio» 😁… Ingenting skjedde, jeg prøvde «skru på DAB radio»(første gangen misforstod den helt hva jeg sa), og ingen skjedde da heller. Den skjønte hva jeg sa, men ingen radio ble skrudd på. Jeg er ikke noen aktiv bruker av stemmekontroll, og denne opplevelsen er en stor del av grunnen til det. Min opplevelse er elendig… Rant slutt. Veldig fornøyd med bilen ellers;) Endret 8. november av Nimrad Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Nimrad skrev (14 minutter siden): En liten Tesla-rant fra meg igjen. Tesla har valgt å fjerne alt som finnes av knapper, så når jeg i går skulle kjøre og mediet var satt til Bluetooth-telefon som ikke reagerte så jeg muligheten til å prøve meg på stemmestyringen. «Skru på radio» spurte jeg om. Joda, da kunne bilen fortelle «skrur på FM-radio» 😁… Ingenting skjedde, jeg prøvde «skru på DAB radio»(første gangen misforstod den helt hva jeg sa), og ingen skjedde da heller. Den skjønte hva jeg sa, men ingen radio ble skrudd på. Jeg er ikke noen aktiv bruker av stemmekontroll, og denne opplevelsen er en stor del av grunnen til det. Min opplevelse er elendig… Rant slutt. Veldig fornøyd med bilen ellers;) Det er ingen påknapp på radioen i Tesla😅 Hjelper nok å være mer spesifikk som "skru på nrkp3" eller tilsvarende. Men, hører ikke mye på radio så har ikke mye erfaring med det:p finnes dog en del info på nett om tilgjengelige kommandoer etc. Godt du er fornøyd ellers da! Og satser på du finner en god løsning på problemet etterhvert:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Snowleopard skrev (37 minutter siden): Tyder nok på at den ramler inn tidlig neste år, og da dessverre ikke nå i november eller desember. Besparelsen man ev. oppnår, er jo sterkt påvirket av hvor mye man superlader. For egen del vil jeg tenke det representerer ca 250-300,- i snitt per måned, når man fordeler all sommerkjøringen utover de månedene man kanskje ikke suerlader i det hele tatt, eller kun svært sporadisk. Altså 3-3,6 K i året! Det er for lite til at jeg hadde handlet på impuls. Og jeg tror merverdien i hva Juniper representerer er verdt langt mere! Men mye rykter om hva som antagelig kommer eller ikke, både når det gjelder fysisk størrelse (lengre 7-seter-versjon?), batteri (mer effektiv batterikjemi som gir lettere pakke og større kapasitet), og funksjoner (steer-by-wire ryktes det og om). Jeg tror det kan være lurt å ro ned litt til lengre ut i januar, om man ikke står veldig i å håpe at at utgående versjon vil ha mindre feil i starten, og kanskje og vil bli noe billigere, selv om intet tyder på at Juniper vil få noe prishopp ved lansering! Ja jeg har hatt flere versjoner av denne opp igjennom. Det er mest en triviell ting hvor det er gøy å slippe å betale. Men besparelsen er liten og jeg har også opplevd at jeg kjører lengre turer til butikk etc for å lade som gjør at jeg egentlig kaster bort tiden min på småpenger😅 Men om en kombinerer det med en biltur i Europa eller noe slikt kan det nok bli en billig å bra tur! Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Salvesen. skrev (38 minutter siden): Det er ingen påknapp på radioen i Tesla😅 Et kjapt trykk på radio-appen funket helt topp, men da måtte jeg inn i menyen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 1 hour ago, Nimrad said: En liten Tesla-rant fra meg igjen. Tesla har valgt å fjerne alt som finnes av knapper, så når jeg i går skulle kjøre og mediet var satt til Bluetooth-telefon som ikke reagerte så jeg muligheten til å prøve meg på stemmestyringen. «Skru på radio» spurte jeg om. Joda, da kunne bilen fortelle «skrur på FM-radio» 😁… Ingenting skjedde, jeg prøvde «skru på DAB radio»(første gangen misforstod den helt hva jeg sa), og ingen skjedde da heller. Den skjønte hva jeg sa, men ingen radio ble skrudd på. Jeg er ikke noen aktiv bruker av stemmekontroll, og denne opplevelsen er en stor del av grunnen til det. Min opplevelse er elendig… Rant slutt. Veldig fornøyd med bilen ellers;) Radio? Du vet bilen har tunein? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Complexity skrev (1 time siden): Radio? Du vet bilen har tunein? Hva skal jeg med tunein? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november (endret) 1 hour ago, Nimrad said: Hva skal jeg med tunein? Samme radio som DAB/FM bare mye bedre lydkvalitet og dekning Endret 8. november av Complexity Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Complexity skrev (9 minutter siden): Samme radio dom DAB/FM bare mye bedre lydkvalitet og dekning Men det er jo streaming? Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Complexity skrev (21 minutter siden): Samme radio dom DAB/FM bare mye bedre lydkvalitet og dekning Det er det selvsagt ikke ettersom flere stasjoner som Nrk og P4 har forlatt TuneIn 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 14 minutes ago, liquidsquid said: Men det er jo streaming? Ja? Man har jo ubegrenset data i bilen om man betaler for premium. 2 minutes ago, Jalla21 said: Det er det selvsagt ikke ettersom flere stasjoner som Nrk og P4 har forlatt TuneIn Det er godt poeng. Jeg hører kun på utenlandske kanaler da jeg ikke takler reklamen så ikke reagert så mye på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå