frohmage Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (19 timer siden): kke bare konkurerer TM3 mot BMW3 på performance, men tar den på vekt også! Er det BMW i3 du tenker på? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september frohmage skrev (12 minutter siden): Er det BMW i3 du tenker på? Nei M3 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (22 timer siden): en liten kuriositet i fra elbilforeningen i dag. Ikke bare konkurerer TM3 mot BMW3 på performance, men tar den på vekt også! Latterlig å kaste bort penger på en bmw når du har tesla model 3. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Rart at BMW fortsatt er i business da...... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september kremt skrev (8 minutter siden): Rart at BMW fortsatt er i business da...... Det er ikke på grunn av M3... De har vell hatt god vekst på EV samt "upper premium segment" som de er utrolig gode på! Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre. Kanskje de lar de ultra rike fortsette å kjøpe de til en latterlig pris, håndlaget eller noe slikt. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september PgUp skrev (1 time siden): Latterlig å kaste bort penger på en bmw når du har tesla model 3. Hadde eg hatt råd, eller god nok økonomi til å ville bruke meir enn ~500k på bil så ville eg lett valgt BMW eller andre merker i den prisklassen over Tesla. Alle har ulik økonomi, behov, ynskjer og prioriteringar. 3 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (21 minutter siden): Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre. Kanskje de lar de ultra rike fortsette å kjøpe de til en latterlig pris, håndlaget eller noe slikt. Fint å poste litt bmw fud igjen 👍 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Syar-2003 skrev (5 minutter siden): Fint å poste litt bmw fud igjen 👍 Altså dette er jo bare mine meninger, jeg kan absolutt ta feil. Men hvordan har det gått med M3 salget de siste 5 årene? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (21 minutter siden): Altså dette er jo bare mine meninger, jeg kan absolutt ta feil. Men hvordan har det gått med M3 salget de siste 5 årene? Du får sjekke avgiftene! Da er det sikkert enkelt å gjette hvor mange som blir solgt i Norge 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Trestein skrev (2 minutter siden): Du får sjekke avgiftene! Da er det sikkert enkelt å gjette hvor mange som blir solgt i Norge Nå snakket jeg ikke om Norge, men generelt sett. i3 spiser nok en stor del av salget, samt andre modeller. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (2 minutter siden): Nå snakket jeg ikke om Norge, men generelt sett. i3 spiser nok en stor del av salget, samt andre modeller. https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-m-record-sales-volume-2023.html#:~:text=The USA was once again,as in the previous year. Det er vel sånn passe salg globalt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Trestein skrev (6 minutter siden): https://www.bmw-m.com/en/topics/magazine-article-pool/bmw-m-record-sales-volume-2023.html#:~:text=The USA was once again,as in the previous year. Det er vel sånn passe salg globalt Sitat As the brand's first all-electric performance model, the BMW i4 M50 continued its successful course in the second full year of sales after its debut and once again became BMW M GmbH's bestseller. ... Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september (endret) Salvesen. skrev (6 minutter siden): ... Fant bare tall for samlet M salg. De virker fornøyd med salget. Selv om endel er el M modeller. Tror de tjener penger på bilene de selger. Vanskelig å finne fakta i farta https://thesun.my/motoring-news/bmw-global-sales-sky-high-in-q1-m3-touring-still-popular-FP10864023 Endret 3. september av Trestein 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september M50 er ikke en M-bil, men en M-performance. Stor forskjell. Den er egentlig litt for tung. Men nå ser det jo ut som M5 blir på ca 2.5 tonn også, ikke en god utvikling. 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september kremt skrev (3 minutter siden): M50 er ikke en M-bil, men en M-performance. Stor forskjell. Den er egentlig litt for tung. Men nå ser det jo ut som M5 blir på ca 2.5 tonn også, ikke en god utvikling. Tilbake til fortiden https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_T80 Omtrent samme vekt, samme CW men T80 hadde mere motor Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Trestein skrev (8 minutter siden): Fant bare tall for samlet M salg. De virker fornøyd med salget. Selv om endel er el M modeller. Tror de tjener penger på bilene de selger. Vanskelig å finne fakta i farta https://thesun.my/motoring-news/bmw-global-sales-sky-high-in-q1-m3-touring-still-popular-FP10864023 Ja jeg tror ikke BMW M kommer til å slite, de har mange fans og de lager gode biler! Jeg tror bare modeller som BMW M3 kommer til å bli overkjørt. Men igjen har de en base av elskere som gjør at jeg tror de kommer til å levere den håndlagt til de som har MYE penger. Det er liksom ett ikon. Det er vanskelig å sette opp produksjonslinjer for fremtiden, men jeg tror ikke M3 får en linje de neste årene. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. september Rapporter Del Skrevet 3. september Salvesen. skrev (1 time siden): Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre. Du har som vanlig gode poeng! Og hvem vet om noen av Tesla sine modeller er her om noen år... Jeg har som dere vet, en modell 3 (sen 2022), og er veldig fornøyd. Men er det én ting jeg synes er "for dårlig", så er det hjulstøy og vindstøy i kupéen. Men dette er jo i stor grad "fikset" i Highland, ser jeg, så jeg har jo lyst på den... Men den er jo like fullt en modell 3. Er det mulig at Elon Musk allerede har laget de 6 bilene han hadde planer om? Og at det fremover nå bare blir utvikling og oppgradering på disse (nå fem) modellene? (kanskje til og med Roadster dukker opp igjen...) For det har jo faktisk skjedd med modell 3 allerede, og Y skal etter alle solemerker også oppgraderes snart. og både hardware og software oppgraderes hele tiden på alle modellene. (Toyota har jo hatt "Corolla" i en mannsalder, så det er jo ikke noe nytt å bare kalle segmentet det samme, men å oppgradere hardware underveis) For jeg personlig driter i hva en bil heter, så lenge den har den nyeste hardware og software selskapet klarer å bygge. 1 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september Flere som drømmer om å utføre dette? For de som ikke orker å se videoen så passer de nye Model 3 performance setene rett i de gamle bilene, og pluggen passer også. Alle setefunksjoner (untatt ventilering) fungerer også fint. Man får dog noen feilkoder. Det de ikke testet i videoen (som de virkelig burde prøvd) er å installere softwaren på nytt i service menyen. Bilen er nok litt forvirret av at setet har ny canbus kode. Nevnes og av noen at de nye seten mangler occupancy sensor og det er derfor man får feilmelding. Det er nok isåfall en enkel fiks på det som noen finner på snart. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september 16 hours ago, Salvesen. said: Er nok ikke mange år før M3 fases ut mer eller mindre. Kanskje de lar de ultra rike fortsette å kjøpe de til en latterlig pris, håndlaget eller noe slikt. De har alt diskutert neste generasjon M3. Ca 2027 ser ut til å være antagelsen selv om dette ikke er bekreftet: https://insideevs.com/reviews/727634/electric-bmw-m3-range-price-specs/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. september Rapporter Del Skrevet 4. september sverreb skrev (6 minutter siden): De har alt diskutert neste generasjon M3. Ca 2027 ser ut til å være antagelsen selv om dette ikke er bekreftet: https://insideevs.com/reviews/727634/electric-bmw-m3-range-price-specs/ Ja jeg var nok ikke tydelig, det jeg mente var ICE versjonen av M3. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå