Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (10 timer siden):

Den her «spring updaten»… Er den ute for mange? Synes å ha lest om den for ukesvis siden, men ikke hørt noe fra bilen min om det.

Gått og ventet ja. Og akkurat nå kom 14.8 til min 🥰

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 timer siden):

Den her «spring updaten»… Er den ute for mange? Synes å ha lest om den for ukesvis siden, men ikke hørt noe fra bilen min om det.

Fikk den i går, så den rulles fortsatt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (13 timer siden):

Er vel bare det med automatisk åpning av bagasjelokket som krever iphone? Eller er det noe mere?

Forøvrig fikk jeg den 15 mai som jeg da skrev om her på min 2019 Model 3. Helt rå update.

Ja bakluken er en ting, den har jeg ventet på så kjipt at den enda ikke funker med android. 

Men også UWB ser ut til å bare være tilgjengelig med iphone. 

 

Ellers prøvde jeg snittfart funksjonen, men den virket ikke eller fanget ikke opp at det var snitt beregning der jeg kjørte 😛 Men nice funksjon når den funker da!

Autoshift har jeg heller ikke fått til å fungere foruten fra park som før. 

 

Så det eneste jeg egentlig har fått til nå er Vision park assist. Og det er jo kult det, men hadde håpet på mer 😛

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
15 minutes ago, Salvesen. said:

Ja bakluken er en ting, den har jeg ventet på så kjipt at den enda ikke funker med android. 

Men også UWB ser ut til å bare være tilgjengelig med iphone. 

 

Ellers prøvde jeg snittfart funksjonen, men den virket ikke eller fanget ikke opp at det var snitt beregning der jeg kjørte 😛 Men nice funksjon når den funker da!

Autoshift har jeg heller ikke fått til å fungere foruten fra park som før. 

 

Så det eneste jeg egentlig har fått til nå er Vision park assist. Og det er jo kult det, men hadde håpet på mer 😛

Blir kansje litt mere kresen med ny og fanzy bil. Vi som har "veteran" er glad for alt nytt vi får 😅

Noen som vet om S/X med Tegra 3 vil få V12 updaten? Isåfall ganske rått at de fortsatt utvikler til dem og ikke har gitt dem opp. De fleste smartklokker i dag er vel kraftigere enn Tegra 3 prosessoren de bilene har.

Forstår det slik at de gjerne henger ett år etter med oppdateringer da så blir vel en stund til vi vet. De er vel neppe prioritert lenger.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med leveringstid den siste tiden? Bestilte min nye M3 Long Range i midten av mai og ETA er nå 4-16 juni.

Kan dette stemme eller er det sannsylig med en utsettelse? :)

Lenke til kommentar
Alkan skrev (30 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med leveringstid den siste tiden? Bestilte min nye M3 Long Range i midten av mai og ETA er nå 4-16 juni.

Kan dette stemme eller er det sannsylig med en utsettelse? :)

Bestilte ca samme tid, har 20-30 juni. 

Estimatene pleier å stemme bra etter min erfaring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 timer siden):

Ja bakluken er en ting, den har jeg ventet på så kjipt at den enda ikke funker med android. 

Men også UWB ser ut til å bare være tilgjengelig med iphone. 

 

Ellers prøvde jeg snittfart funksjonen, men den virket ikke eller fanget ikke opp at det var snitt beregning der jeg kjørte 😛 Men nice funksjon når den funker da!

Autoshift har jeg heller ikke fått til å fungere foruten fra park som før. 

 

Så det eneste jeg egentlig har fått til nå er Vision park assist. Og det er jo kult det, men hadde håpet på mer 😛

Sheesh, har venta på den funksjonen veldig lenge selv. Får vel gå over til iPhone igjen, da 🤪

Lenke til kommentar
21 hours ago, sdf123 said:

Noen her som kjører fast model S 2013/2014? 

Hvordan opplever dere den i dag? 

- Batterikapasitet? 

- Servicer? 

- Verkstedsutgifter? 

- Annet som er greit å vite om? 

Hmm,

 

Jeg faller innenfor men også litt utenfor det du ser etter.

Kjører en Model S85 2014.

 

Den fikk nytt batteri og drivenhet i 2019 så den er ikke helt original.

Hadde bruktbilgaranti ettersom den ble solgt brukt av Tesla.

Har byttet parkbrems, sidespeil, dørhåndtak, understell, luftdempere bak, stor skjerm.

Servicen har gått utmerket og på garanti, men den har utløpt nå så om det fortsetter å ryke så mye så vil det bli en dyr bil å eie. Lett 70-80 tusen i løpet av to år så langt.

Har også kjøpt MCU2 - radio så den fremstår som ganske mye nyere og sprekere i hverdagen enn en original 2014 modell. MCU1 er veldig tregt med dagens oppdateringer. Byttet en xenon lyspære foran.

 

Det er en bil som er på en litt underlig plass. Den bærer preg av å være en av de tidlige bilene Tesla produserte på grunn av innvendige paneler som er festet løst med clips, skranglelyder, ikke super komfortable seter og generellt føles litt "løs" i opplevelsen. Men den er også en litt fancy bil, luftdemping, stor og god skjerm for navigering, spotify og annet, fortsatt rask som bare det, god følelse på motorveien og svingete småveier. Min mors Model 3 er langt bedre bygget. Jeg har ikke kjørt Model S bygget etter 2016 men de skal være bedre.

 

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, Iterion said:

Sheesh, har venta på den funksjonen veldig lenge selv. Får vel gå over til iPhone igjen, da 🤪

Vær obs på at pr. Mai i år så brukte ikke Tesla UWB ToF avstandsmåling som kvalifikasjon for å åpne og kjøre bilen, så den er fortsatt utsatt for relayangrep. (Med forbehold om oppdateringer gjort etter artikkelen ble skrevet)

https://www.wired.com/story/tesla-ultra-wideband-radio-relay-attacks/

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hm, fikk nettopp vite at på samme båt som min SR(model 3) er på befinner det seg to P versjoner. Blir fort oppgradering her nå 😛

Må teste setene først, for meg er det komfort over sportslighet da bilen brukes 99% til "vanlig" kjøring. De får inn testbil i midten av Juni så får prøve da og håpe på at de to ikke ryker før 😛

 

Ja, Tesla har gode selgere... 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)

Om komfort er viktig så ville eg ikkje valgt P, men alle har ulike komfortpreferansar. 21”-felgane kan kanskje bytast ut, men er den ikkje meir sportsleg på andre vis òg? Lågare og stivare.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Zeph said:

Om komfort er viktig så ville eg ikkje valgt P, men alle har ulike komfortpreferansar. 21”-felgane kan kanskje bytast ut, men er den ikkje meir sportsleg på andre vis òg? Lågare og stivare.

Adaptivt understell på Performance nå da så noe justering er det. Vanlige Long Range har jo blitt mere komfortabel så mye noe er flyttet over til performance og. De gamle var veldig stive.

 

Tesla-Model-3-Performance-ride-and-handling.webp

Lenke til kommentar
18 hours ago, Salvesen. said:

Hm, fikk nettopp vite at på samme båt som min SR(model 3) er på befinner det seg to P versjoner. Blir fort oppgradering her nå 😛

Må teste setene først, for meg er det komfort over sportslighet da bilen brukes 99% til "vanlig" kjøring. De får inn testbil i midten av Juni så får prøve da og håpe på at de to ikke ryker før 😛

 

Ja, Tesla har gode selgere... 😛

Koster jo bare 55 prosent mer, så hvorfor ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...