Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nyeste ja, den som kom med adaptive. 
Er 100% sikker på at den var ikke slik før. 

Har 70 sone ut fra der eg bor, går over i 40 så 60 og så 80. 

Aldri måttet gjøre noe før 80 sonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jotun skrev (9 timer siden):

Nyeste ja, den som kom med adaptive. 
Er 100% sikker på at den var ikke slik før. 

Har 70 sone ut fra der eg bor, går over i 40 så 60 og så 80. 

Aldri måttet gjøre noe før 80 sonen.

Du har helt rett. Jeg har konstatert det samme.

Er forøvrig også 100% enig med deg ang. trollingen som foregår her inne. Moderatorene MÅ snart våkne og gjøre noe med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Var nevnt en plass er inne at BMW hadde samme greia, måtte alltid gi input for å øke farten på cruise selv om de leser skilt. Så muligens noe krav til dette i EU eler noe slik som har fått Tesla til å endre? Gir jo ingen mening å endre for morroskyld. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Du har helt rett. Jeg har konstatert det samme.

Er forøvrig også 100% enig med deg ang. trollingen som foregår her inne. Moderatorene MÅ snart våkne og gjøre noe med det.

Ja vi begynner å bli en god gjeng som er lei, ignorering fungerer noe men da vedkommende ofte refererer til folk og snakker stygt er det vanskelig å ikke åpne de likevel merker jeg. 

Hadde vært så mye bedre om de hadde en "vi som hater tesla" tråd, så kunne de klagd så mye de orket, helt uforstyrret. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, Jotun said:

Det som til stadighet fascinerer meg litt er at nesten alle oppdateringer som kommer med positive forbedringer virker å være nødt til å komme med en forverring av andre ting.

Hva de har tenkt med Ap i den nye oppdateringen er eg spent på. Den var rett og slett blitt mye dårligere..... Kjører samme vei jevnt og trutt og nå var det faktisk plutselig ikke gjennomførbart etter adaptiv opdateringen.

Og bare det at vi nå må justere opp farten selv etter fartsøkning..... 

Dette er egentlig et ganske interessant tema. Jeg ser på meg selv som ganske fremme i skoen for å tørre å teste nye ting. Er Windows Insider, kjører beta-testing av både det ene og det andre.

Men akkurat det med en slik tilstand i bil er jeg veldig usikker på. Når jeg ser hvordan endringer i programvaren som for eksempel Tesla gjør til stadig får en eller annen negativ konsekvens blir jeg litt "skremt". Jeg har da vitterlig betalt for en viss mengde funksjoner og for at de skal fungere som forventet - hvor mye tukling skal man tillate seg, selv om man tilsynelatende får en ekstrafunksjon samtidig som noe annet blir dårligere?

Jeg kan heller ikke ha hørt at programvareoppdateringer hos andre bilmerker har gjort det samme, men så skrives og snakkes det mye mer om Tesla enn andre biler. Nio hadde for eksempel en stor-oppdatering i fjor. Den ga et vesentlig løft i GUI, men har ikke hørt om funksjoner som ble "vingeklippet" samtidig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Skavold skrev (24 minutter siden):

Dette er egentlig et ganske interessant tema. Jeg ser på meg selv som ganske fremme i skoen for å tørre å teste nye ting. Er Windows Insider, kjører beta-testing av både det ene og det andre.

Men akkurat det med en slik tilstand i bil er jeg veldig usikker på. Når jeg ser hvordan endringer i programvaren som for eksempel Tesla gjør til stadig får en eller annen negativ konsekvens blir jeg litt "skremt". Jeg har da vitterlig betalt for en viss mengde funksjoner og for at de skal fungere som forventet - hvor mye tukling skal man tillate seg, selv om man tilsynelatende får en ekstrafunksjon samtidig som noe annet blir dårligere?

Jeg kan heller ikke ha hørt at programvareoppdateringer hos andre bilmerker har gjort det samme, men så skrives og snakkes det mye mer om Tesla enn andre biler. Nio hadde for eksempel en stor-oppdatering i fjor. Den ga et vesentlig løft i GUI, men har ikke hørt om funksjoner som ble "vingeklippet" samtidig.

Du sier det jo nesten selv. Slikt snakk om et annet bilmerke ville holdt seg til interne fora for entusiaster av disse merkene eller helst modellene, mens Tesla er merket "alle elsker å hate". Vel er de mer på å delta selv i debatten, så noe av skylden må de ta på sin egen kappe.

Men mye FUD mot Tesla kommer jo fra "gjengen som aldri skal ha elbil", noe kommer temmelig sikkert fra "oljelobbyen" og noe kommer rett og slett av at folk ikke tenker selv og sprer rykter selv om det ikke finnes fnugg av sannsynlighet for at slikt stemmer. 

Blir jo fort slik at mange ikke tørr å fremstå med egne erfaringer som ikke er helt positiv, fordi man gjerne hiver bensin på bålet til haterne, og samtidig oppildner de som ikke tåler å høre kritikk mot bilen/merket. Godt det har roet seg noe ned, og man får mer reelle erfaringer å høre på.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Salvesen. said:

Var nevnt en plass er inne at BMW hadde samme greia, måtte alltid gi input for å øke farten på cruise selv om de leser skilt. Så muligens noe krav til dette i EU eler noe slik som har fått Tesla til å endre? Gir jo ingen mening å endre for morroskyld. 

Var slik før, men men nyere firmware (ca sommer 2022 for min) så plukker de opp skilt/kart endringer og øker farten automatisk også om du startet på en lavere hastighet.

Lenke til kommentar
sverreb skrev (3 minutter siden):

Var slik før, men men nyere firmware (ca sommer 2022 for min) så plukker de opp skilt/kart endringer og øker farten automatisk også om du startet på en lavere hastighet.

Takk for info, da er det iallefall helt hål i hodet at Tesla har gjort om på dette😲

Lenke til kommentar
sverreb skrev (1 minutt siden):

Var slik før, men men nyere firmware (ca sommer 2022 for min) så plukker de opp skilt/kart endringer og øker farten automatisk også om du startet på en lavere hastighet.

Det gjelder kun for noen eldre (deriblandt IX , i7, ). 
Ingen 2022/2023 modeller i4 eller i4M50 har det .
I4 med nyeste HeadUnit (produsert etter Juli-23) får det "kanskje". 
Har prøvekjørt i5-M60 i vinter men glemte å teste ut akkurat dette. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skavold skrev (1 time siden):

Dette er egentlig et ganske interessant tema. Jeg ser på meg selv som ganske fremme i skoen for å tørre å teste nye ting. Er Windows Insider, kjører beta-testing av både det ene og det andre.

Men akkurat det med en slik tilstand i bil er jeg veldig usikker på. Når jeg ser hvordan endringer i programvaren som for eksempel Tesla gjør til stadig får en eller annen negativ konsekvens blir jeg litt "skremt". Jeg har da vitterlig betalt for en viss mengde funksjoner og for at de skal fungere som forventet - hvor mye tukling skal man tillate seg, selv om man tilsynelatende får en ekstrafunksjon samtidig som noe annet blir dårligere?

Jeg kan heller ikke ha hørt at programvareoppdateringer hos andre bilmerker har gjort det samme, men så skrives og snakkes det mye mer om Tesla enn andre biler. Nio hadde for eksempel en stor-oppdatering i fjor. Den ga et vesentlig løft i GUI, men har ikke hørt om funksjoner som ble "vingeklippet" samtidig.

Tja.... Nå er det vel heller ikke så mange merker som oppdaterer så mye 

Når det er sagt så går det seg ofte til etter hvert er min erfaring de to gangene dette har skjedd. Så man kan jo nesten lure på om det er noe informasjon som forsvinner som ligger lokalt lagret. Aner ikke, men Ap på min bil er hvertfall noe levende. Det ser eg tydelig når det er lenge mellom hver gang eg kjører en strekning. Plutselig har Ap begynt å ta hensyn til krappe svinger på steder den ikke hadde sjanse før.

 

Nååååår det er sagt. Det hadde hoppet bort fra tidlig på forovervendt kollisjonsvarsel. Så slett ikke umulig at dette var årsaken. For når eg kjørte innover i dag var vi back in business.

Hvis dette er det mest alvorlige at den endrer en innstilling så er det ikke krise.

Da har eg kun igjen denne funksjonen med fartsøkning. Kjedelig at den er borte og håper det er en bug de retter opp og ikke at det skal være slik

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (1 time siden):

Noen erfaringer med lakken Quicksilver på Model Y?

Kvalitet i forhold til den hvite som skal være den beste tesela lakken?

 

 

544_db8473ed-f74e-4c7e-aef2-c3c682a69827.jpg

Har ikke hørt noe negativt om den ihvertfall og den ser syyykt bra ut spør du meg! Hvem sier at den hvite lakken er best forresten? Jeg har hørt at den røde er best, men også den som er dyrest. Midnight Silver metallic lakken på min 2021 modell holder seg meget bra, men nå er jeg veldig nøye på bilvask også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (4 timer siden):

Da har eg kun igjen denne funksjonen med fartsøkning. Kjedelig at den er borte og håper det er en bug de retter opp og ikke at det skal være slik

Antagelig en EU-greie. Var det samme at man plutselig måte blinke ut fra motorveien selv om NoA visste at man skulle av.

Be inspektoren å lage en tråd så finner vi ut av det.

Endret av trikola
Lenke til kommentar
Iterion skrev (1 time siden):

Har ikke hørt noe negativt om den ihvertfall og den ser syyykt bra ut spør du meg! Hvem sier at den hvite lakken er best forresten? Jeg har hørt at den røde er best, men også den som er dyrest. Midnight Silver metallic lakken på min 2021 modell holder seg meget bra, men nå er jeg veldig nøye på bilvask også :)

Er det midnight cherry rød du sikter til?

Den "gammle" rødfargen på 3 er ikke bra har jeg  forstått.

Har hvit selv på 3 og den kalles jo MULTICOAT og ser ut til og holde bedre langs kanaler og hjulbuer.

Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (14 minutter siden):

Er det midnight cherry rød du sikter til?

Den "gammle" rødfargen på 3 er ikke bra har jeg  forstått.

Har hvit selv på 3 og den kalles jo MULTICOAT og ser ut til og holde bedre langs kanaler og hjulbuer.

Ja. Men av det jeg har lest og sett, har all lakken blitt kraftig forbedret fra alle 2021 modeller og utover. Så hadde ikke vært nevneverdig bekymret for noen av dagens farger ift kvalitet på lakken. Tror ikke hvit er  noe bedre enn de andre selv om det står "multicoat". 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (14 timer siden):

Ja vi begynner å bli en god gjeng som er lei, ignorering fungerer noe men da vedkommende ofte refererer til folk og snakker stygt er det vanskelig å ikke åpne de likevel merker jeg. 

Hadde vært så mye bedre om de hadde en "vi som hater tesla" tråd, så kunne de klagd så mye de orket, helt uforstyrret. 

Nå er det vel 5 eller 6. gangen du skriver dette i løpet av en uke eller 2 uten at du på noen måte er en aktiv del i diskusjonen, så du har nok en klar ledelse i å referere til /snakke stygt om andre. Skulle faktisk likt og sett konkrete eksempler på at jeg gjør det samme. 

Nå viser det seg også tidligere i tråden at det er en god gjeng (i allefall et halvt dusin) som er drittlei spaminnleggene dine også, så det er nok ikke helt einveiskjørt. Så siden ingen av oss er særlig populære i tråden, så trekker jeg meg gjerne ut for godt hvis du gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (7 timer siden):

Nå er det vel 5 eller 6. gangen du skriver dette i løpet av en uke eller 2 uten at du på noen måte er en aktiv del i diskusjonen, så du har nok en klar ledelse i å referere til /snakke stygt om andre. Skulle faktisk likt og sett konkrete eksempler på at jeg gjør det samme. 

Nå viser det seg også tidligere i tråden at det er en god gjeng (i allefall et halvt dusin) som er drittlei spaminnleggene dine også, så det er nok ikke helt einveiskjørt. Så siden ingen av oss er særlig populære i tråden, så trekker jeg meg gjerne ut for godt hvis du gjør det samme.

Jeg er som du sier selv lite aktiv i tråden for tiden og jeg har forklart hvorfor. Problemet er at du er kjempe aktiv og folk reagerer, bare de siste 10 sidene er det masse folk som påpeker det gang på gang.

Om du forlater er det aktuelt for meg å bli aktiv i den kjekke diskusjonen om Tesla igjen. Men det er ditt eget valg og jeg kommer ikke til å bruke samme barnehage mentalitet som deg til å presse noen ut...  Skjerp deg

 

Du fikk også spørsmål tidligere om hvem disse dusinene var, men det klarte du ikke å svare på...

Endret av Salvesen.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (31 minutter siden):

Jeg er som du sier selv lite aktiv i tråden for tiden og jeg har forklart hvorfor. Problemet er at du er kjempe aktiv og folk reagerer, bare de siste 10 sidene er det masse folk som påpeker det gang på gang..

Jeg er heller ikke kjempeaktiv, og det kan ta uker mellom hver gang jeg skriver noe her inne. Og de folkene som reagerer er stort sett de samme 3-4 hver gang. De samme folkene foretrekker gjerne personhets fremfor å diskutere sak, og som sjelden eller aldri har noe vetig å komme med. De bruker hersketeknikker som å kalle vanlig diskusjon for trolling, appelere til moderator, henge seg på en diskusjon kun for å fortelle hvor mye de misliker at jeg er her etc. Tilfeldigvis sammenfaller det med de som er de mest blinde Elonfanboysene her inne.

 

Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Om du forlater er det aktuelt for meg å bli aktiv i den kjekke diskusjonen om Tesla igjen. Men det er ditt eget valg og jeg kommer ikke til å bruke samme barnehage mentalitet som deg til å presse noen ut...  Skjerp deg

Ingen som presser noen her. Det var en appell ettersom ingen av oss virker å være populære her inne. At jeg forlater tråden vil jo da bare føre til mer spamming med poster fra Teslarati, den elektriske vikingen og annet søppel, så det vil jo bare senke kvaliteten på tråden.

Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Du fikk også spørsmål tidligere om hvem disse dusinene var, men det klarte du ikke å svare på...

Hvor mange som missliker søppelpostene dine baserer jeg på hvor mange som likte posten der jeg påpekte det; Et halvt dusin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...