Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (5 timer siden):

Ser ut som Tesla er back til å produsere høyre kjørte biler igjen! Forøvrig synes jeg model 3 Highland så veldig rå ut på dette bildet. Can't wait til model Y kommer!

Det er vel bare S o X de ikke lengre ville levere høyrestyrte. 3 og Y var det vel aldri meldt om stopp på, selv om kanskje 3 Highland fikk litt ventetid, men har jo vært lansert og presentert i UK nesten samtidig som resten av Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (På 27.12.2023 den 7:37 PM):

Hvordan tenke du at kort ventetid er et tegn på at de ikke har helt kontroll? Henger ikke helt med der. Det må jo bare være positivt at de har kapasitet.  

Som jeg skriver, for optimal tidsplanlegging bør man ha rundt en ukes ventetid. Har man 2 dagers ventetid, så har man overkapasitet, hvilket betyr for mye folk i arbeid, og dårligere inntjening.

Markiii skrev (På 27.12.2023 den 7:37 PM):

 

Hva vet du om hvor velfungerende det er? Det er jo ikke slik at Tesla bare kaster penger etter ting.

Med å "kaste penger etter" mener jeg at Tesla, i motsetning til lokaleide forhandlere har penger til utstyr og fasiliteter uten å måtte bygge sten på sten. At de har bygget opp de fysiske fasilitetene de har på den tiden de har, er derfor ikke imponerende. Hadde de samtidig klart å bygge opp en velfungerende organisasjon der folk ønsker å jobbe, der kundene blir ivaretatt og der arbeidsdagen fungerer knirkefritt, så ville det vært imponerende, men det klarer de altså ikke.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, 3l33t3 said:

KAN dette være håndbrekk som er frosset eller er det noe annet, får den løs ved og gi wattpedal da køsner den med et nykk? 

2019 model 3

20231229_174342.jpg

Ja det kan det være. Kan og være at ledningen er skadet. Ta av bakhjulene og sjekk. På en 2019 er det mye lyd av motorene til parkbrems så lett å høre om de går eller ikke. Nyere Tesla har stillere motorer.

Når du sette bilen i tauemodus skal den slippe parkbremsen, så du kan bruke det som test når du har av hjulene. Husk at bilen kan trille da.

Og med mindre du har kjørt veldig langt så er det mulig du går fikset på garanti om det ikke er noe fysiske skader eller mye rust.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Veldig usikker selv, det er mange faktorer å ta hensyn til. På kort og mellomlang sikt kan det være litt motstand. Siste kvartalers production & delivery samt earnings har jo vært skuffende. Jeg føler også "hyper growth" er delvis over når man ser på tallene.

 

tsla financial.JPG

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (8 minutter siden):

More like Yuniper, heh 😎

Juniper er prosjektnavnet for TMY refresh, Highland var prosjektnavnet på TM3 refresh.

Har ikke sett Yuniper som skrivemåte. Bare prøv å google din skrivemåte, så ser du den foreslår Juniper istedet, og der du får mest treff.

Og var det en spøk inni der, så må jeg bare beklage, men i så tilfelle klarer jeg ikke følge den spøken, så gjerne hiv litt kjøtt på det beinet.

 

Sorry, nå tok jeg 'an. Y for TMY... :thumbs:

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Sorry, du har helt rett😂 jeg har iallefall troen på denne og kan fort bli den som vipper meg av plaiden

Har store forventninger til Juniper selv. Med endringene til Highland, og kanskje noe mere snack som V2L, så er jeg veldig klar for å vurdere bilbytte før tiden...

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Har store forventninger til Juniper selv. Med endringene til Highland, og kanskje noe mere snack som V2L, så er jeg veldig klar for å vurdere bilbytte før tiden...

Mer komfortable dempere, bedre støyisolering og ventilerte seter hadde vært snacks. Sleng på et større batteri, V2L og 500-600 ekstra bak på kroken så snakker vi myyye bil. Det er vel dessverre ikke vits å håpe på gir og blinklysspaker, men hadde den hatt alt dette hadde den tikket tilnærmet alle boksene mine.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Mer komfortable dempere, bedre støyisolering og ventilerte seter hadde vært snacks. Sleng på et større batteri, V2L og 500-600 ekstra bak på kroken så snakker vi myyye bil. Det er vel dessverre ikke vits å håpe på gir og blinklysspaker, men hadde den hatt alt dette hadde den tikket tilnærmet alle boksene mine.

Jeg hadde tatt HUD før mer tilhengervekt, da jeg synes 1600 kg passer meg fint.

Men jeg skjønner at andre har forhåpninger om mer, så det hadde absolutt ikke gjort meg noe. Men jeg skulle sett 100 kg taklast og at Tesla støttet 3. parts takstativ, da jeg liker og har mer tiltro til Thule på det området.

Så hadde jeg gjerne sett takrails, eller innfestning lik det Rivian har. Virker utrolig lett å feste på, og samtidig kan de låses lett som plett.

Lenke til kommentar

Jeg hadde sagt JA til 2000kg hengervekt og V2L. Ser ikke behovet for større batteri, og HUD eller rails vil jeg ikke ha. 

Mer komfortable dempere og bedre støyisolering har vel '24-modellene allerede fått (i forhold til de eldre)? I hvert fall er vår '24 modell produsert i oktober i år mer enn komfortable nok dempere og den er svært støysvak innvendig. Så ser ikke helt behovet for forbedring på noen av de tingene. 

Lenke til kommentar
9 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Jeg hadde sagt JA til 2000kg hengervekt og V2L. Ser ikke behovet for større batteri, og HUD eller rails vil jeg ikke ha. 

Mer komfortable dempere og bedre støyisolering har vel '24-modellene allerede fått (i forhold til de eldre)? I hvert fall er vår '24 modell produsert i oktober i år mer enn komfortable nok dempere og den er svært støysvak innvendig. Så ser ikke helt behovet for forbedring på noen av de tingene. 

Får nok stoffinteriør som Highland. Det hjelper vistnok veldig mye på veistøy. 

Spent på hvordan de skal løse det med de nye subwooferne. De er jo montert i "hattehylla" på Highland men Y har jo ikke det. Mulig Y kommer med den gamle subben da.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Får nok stoffinteriør som Highland. Det hjelper vistnok veldig mye på veistøy. 

Spent på hvordan de skal løse det med de nye subwooferne. De er jo montert i "hattehylla" på Highland men Y har jo ikke det. Mulig Y kommer med den gamle subben da.

Det "stoff-interiøret" du snakker om, er en plast-imitasjon av semsket skinn. Så ikke noe stoff, slik jeg ville definert det. Ingen naturlige ingredienser i dette. Man kan i beste tilfelle håpe dette er laget av olje fra planter, og ikke det stoffet vi får bensin fra.

Men at det er med på å dempe vibrasjoner og dermed virker støydempende, det er sant. Highland er svært behagelig lydnivå innvendig i. Men tror de må ha benyttet noen flere knep for å dempe støy. Uansett, det er absolutt velkommen i TMY, for det både føles godt og ser pent ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...