Iterion Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 (endret) Da var kupéluftfiltrene byttet! Var noe hærk å komme til under der, men deilig å få unnagjort. Endret 9. desember 2023 av Iterion Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 ozone skrev (På 16.11.2023 den 11:07 PM): Wow! Det ville nok ikke Tesla sagt så raskt hvis ikke de vet noe vi ikke vet... Kanskje ladeporten er utsatt for korrosjon fra saltsprut o.l. bak den der ganske flimsy ladeluken? Har tenkt tanken selv, og har kjøpt sånt gummideksel som trykkes over og dekker begge kontaktene når jeg skal på langtur. Vasket Min TMY i børsteløs automat etter første frosten. Det klarte visst på en eller annen måte komme vann inn i ladeåpeningn, slik at kabelen ikke låste seg riktig. Antakelig noe is der som sperret. Jeg fikk ladet uten at den var låst, men bilen klaget stort over dette før bilen startet. Etter noen timer i et litt varmere p-hus så var problemet borte. Kan ikke huske at jeg har hatt et slikt problem før. Da mener jeg ladeluken stort sett har holdt ting ute. Bør jeg be om service tro? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Markiii skrev (1 minutt siden): Vasket Min TMY i børsteløs automat etter første frosten. Det klarte visst på en eller annen måte komme vann inn i ladeåpeningn, slik at kabelen ikke låste seg riktig. Antakelig noe is der som sperret. Jeg fikk ladet uten at den var låst, men bilen klaget stort over dette før bilen startet. Etter noen timer i et litt varmere p-hus så var problemet borte. Kan ikke huske at jeg har hatt et slikt problem før. Da mener jeg ladeluken stort sett har holdt ting ute. Bør jeg be om service tro? Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt. Så bør du kanskje skaffe deg et slikt deksel som dekker DC-kontaktene når man lader med AC. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Snowleopard skrev (1 minutt siden): Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt. Så bør du kanskje skaffe deg et slikt deksel som dekker DC-kontaktene når man lader med AC. De der dekslene er ikke til å stole på. Kjøpte ett som var alt for lite og satt helt fast i lave temperaturer. Endte med at jeg måtte knuse det for å få ladet engang. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Salvesen. skrev (2 minutter siden): De der dekslene er ikke til å stole på. Kjøpte ett som var alt for lite og satt helt fast i lave temperaturer. Endte med at jeg måtte knuse det for å få ladet engang. Er ikke kjent med slike problemer, bilen min har slike originalt til bilen, og festet slik at det ikke skal falle av. Også har den skikkelig "håndtak" for lett å ta det av. Men er vel ikke så god plass i ladeluka på Teslaer. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 PS! Fordel med å ha f.eks. fysisk husnøkkel, så har man noe å pirke det løst med! 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Snowleopard skrev (23 minutter siden): Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt. En sånn en? https://www.clasohlson.com/no/CRC-elektronikkrens/p/34-6049-1 Kahuna skrev (3 timer siden): I prinsippet så skal kamera med god 3d-software kunne navigere en bil med mye større nøyaktighet enn ultralydsensorer. I praksis virker det som Tesla nok en gang er alt for fremoverlente ved å bytte ut gammel teknologi før den nye er tilstrekkelig moden.. Lurer på når den nye blir moden, jeg.. Har jo kjørt med 2 som minimumsavstand på Autopilot i hva da, 2-3 år? Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Markiii skrev (2 minutter siden): Snowleopard skrev (26 minutter siden): Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt. En sånn en? https://www.clasohlson.com/no/CRC-elektronikkrens/p/34-6049-1 Jupp! 👌 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Snowleopard skrev (49 minutter siden): Er ikke kjent med slike problemer, bilen min har slike originalt til bilen, og festet slik at det ikke skal falle av. Også har den skikkelig "håndtak" for lett å ta det av. Men er vel ikke så god plass i ladeluka på Teslaer. Er nok bedre når det kommer i fra produsent som tar høyde for toleranser og temp forandringer. Når en kjøper fra randoms som har kjøpt seg 3d printer så oppstår det slike problemer:p Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Snowleopard skrev (48 minutter siden): PS! Fordel med å ha f.eks. fysisk husnøkkel, så har man noe å pirke det løst med! Esj, nøkler sluttet jeg med når Tesla kom med blåtann connection:p Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Esj, nøkler sluttet jeg med når Tesla kom med blåtann connection:p Samme her. To Teslaer og tre Yale Doorman Må ha med meg en haug nøkler på jobb da, til kjøretøyene der. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. desember 2023 Del Skrevet 9. desember 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (41 minutter siden): Samme her. To Teslaer og tre Yale Doorman Må ha med meg en haug nøkler på jobb da, til kjøretøyene der. Jeg har ikke hode til å ha med meg annet enn mobilen. Alt for distre 😅 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 19 hours ago, Iterion said: Da var kupéluftfiltrene byttet! Var noe hærk å komme til under der, men deilig å få unnagjort. Hvilken modell har du? Model 3 ‘19 var skikkelig knot. Mener å ha lest at det er bedre på nyere? Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 (endret) bzzlink skrev (32 minutter siden): Hvilken modell har du? Model 3 ‘19 var skikkelig knot. Mener å ha lest at det er bedre på nyere? 2021. Var skikkelig knot å få av dekslene på denne skal jeg si deg. Skruen som hørte til dekselet til filtrene var noe skikkelig dritt da den lå så sykt tungvint til. Og hele dekselet var noe hærk å få av. Måtte ligge med halve kroppen inni bilen med kroppen opp ned så og si 🤣 Endret 10. desember 2023 av Iterion Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Eg er kommet dit at eg blir sur når eg har glemt mobilen inne og skal ut i bilen. Er det VIRKELIG nødvendig. Så bil nummer 2 som krever nøkkel er heeeelt grusom! 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Iterion skrev (40 minutter siden): 2021. Var skikkelig knot å få av dekslene på denne skal jeg si deg. Skruen som hørte til dekselet til filtrene var noe skikkelig dritt da den lå så sykt tungvint til. Og hele dekselet var noe hærk å få av. Måtte ligge med halve kroppen inni bilen med kroppen opp ned så og si 🤣 Jeg har 2023 MY. Ikke byttet filter enda, men installerte auto frunk. Det var veldig lett å få av dekselet på den til filterbyttte. Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 10. desember 2023 Del Skrevet 10. desember 2023 Nimrad skrev (11 minutter siden): Jeg har 2023 MY. Ikke byttet filter enda, men installerte auto frunk. Det var veldig lett å få av dekselet på den til filterbyttte. Filteret på model Y ligger vel ca samme sted som på min. Varierer nok litt på hvor skruene er plassert bare. Var én skrue(T20) for å få av selve dekselet under hanskerommet, og 2 i plastikk jeg fikk pirket av med verktøy. Så var det en 6mm mutter på dekselet til filteret hvor jeg brukte en skralle. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 11. desember 2023 Del Skrevet 11. desember 2023 Casey skrev (På 8.12.2023 den 9:50 PM): Verken instrumentpanel eller HUD i det primære synsfeltet er bare helt håpløst, og i tillegg trafikkfarlig. Gjelder det også alle de franske bilene som har (hatt) midtstilt instrumentpanel? Rart ingen bemerket det når det gjelder DE bilene. Jeg har hatt flere av de, og det opplevdes ikke som noe problem da, og det oppleves fortsatt ikke som noe problem. 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 11. desember 2023 Del Skrevet 11. desember 2023 Skjønner heller ikke det voldsomme opphenget enkelte ser ut til å ha for HUD. Har prøvd det en gang og det var litt meh. Mulig jeg ble utsatt for en dårlig implementasjon(måtte endre fokus fra vei til HUD) Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. desember 2023 Del Skrevet 11. desember 2023 1 hour ago, Hanhijnn said: Gjelder det også alle de franske bilene som har (hatt) midtstilt instrumentpanel? Rart ingen bemerket det når det gjelder DE bilene. Jeg har hatt flere av de, og det opplevdes ikke som noe problem da, og det oppleves fortsatt ikke som noe problem. Nissan har også kjørt midtstilt på endel modeller. (Primera bl.a,) tar ca. en halv dag å venne seg til. Null problem, og ikke noe mer oppmerksomhetskrevende enn å ha de midt i rattet. Ofte er det bedre. I min Skoda Citigo så ser jeg ikke farten mellom 40 km/t - og 120km/t pga rattet er i veien f.eks. Jeg er 185cm som vel må sies å være ganske gjennomsnittlig også. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå