Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Står dekket motsatt vei så vi det presse vann inn mot sentrum av dekket i motsetning til ut og vekk. Det er ikke noe jeg har lyst til å oppleve på E18 i alle fall, særlig ikke når piggfri vinterdekk generelt er dårlig på våt vei fra før av 😬

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (Akkurat nå):

Bak betalingsmur.

Har du konklusjonen?

Det gode

  • Svært støysvak
  • Høyere opplevd kvalitet
  • Lang rekkevidde
  • Designet ser bedre ut enn tidligere
  • Veldig god ladeløsning
  • Masse krefter
  • Firehjulsdrift
  • En av de mer kjøreglade elbilene
  • Godt med bagasjeplass
  • Teknisk sett den beste infotainmentløsningen på markedet

Det dårlige

  • Setene har for dårlig lårstøtte
  • Interiøret er for minimalistisk
  • Verken HUD eller instrumentpanel i synsfelt
  • Infotainmentsystemet er i ferd med å bli litt for komplisert, og stemmestyringen er ikke forståelsesfull
  • Kan ikke manuelt justere regenerering
  • Ikke skiluke

Det grusomme

  • Valget om å fjerne hendler på rattet
  • De automatiske vindusviskerne
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig i en god del der. 

Fjerne hendler har jeg ikke prøvd, så skal ikke uttale meg om den, selv om det ser helt håpløst med blinker knapp.

Auto viskerne og parkeringsassistenten er faktisk rævva, man burde kunne forvente bedre.

Når det gjelder HUD, regenerering så er dette kun fordi biltesteren ikke har lært seg å kjøre enpedal, som er mye bedre enn å kjøre en elbil uten regenerering.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Casey skrev (29 minutter siden):

Det gode

  • Svært støysvak
  • Høyere opplevd kvalitet
  • Lang rekkevidde
  • Designet ser bedre ut enn tidligere
  • Veldig god ladeløsning
  • Masse krefter
  • Firehjulsdrift
  • En av de mer kjøreglade elbilene
  • Godt med bagasjeplass
  • Teknisk sett den beste infotainmentløsningen på markedet

Det dårlige

  • Setene har for dårlig lårstøtte
  • Interiøret er for minimalistisk
  • Verken HUD eller instrumentpanel i synsfelt
  • Infotainmentsystemet er i ferd med å bli litt for komplisert, og stemmestyringen er ikke forståelsesfull
  • Kan ikke manuelt justere regenerering
  • Ikke skiluke

Det grusomme

  • Valget om å fjerne hendler på rattet
  • De automatiske vindusviskerne

Takker!

Reagerte på punktet "for minimalistisk". Det er jo en ren smakssak. Ellers enig i @bzzlink sin vurdering av dette.

Men skal låne en i ettermiddag, og får ha den til i morgen tidlig. Da skal jeg få dannet meg eget inntrykk av den. Og er bedt om å gi en liten oppsummering i ettertid, så det kommer vel på lørdagen en gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Zeph said:

Er den "svært støysvak" samanlikna med den forrige modellen eller andre modellar i det segmentet?

Dette lurer jeg også på.

Jeg har Y nå, men savner 3ern min. Liker ikke å sitte høyt og akselerasjonen er veldig mye dårligere. 

40-20-40 baksete på 3’ern kunne fått meg til å bytte tilbake nå som jeg er ferdig med barnevogn 

Lenke til kommentar
8 hours ago, Complexity said:

Tips til bilstol som passer til barn 3+ baki Model 3? Begynner å bli trangt i den jeg har men det er jo en jungel å velge i. Tesla har jo heller ikke feste til stropp under fremsetet så man vil vel unngå slike stoler om det går?

Jeg kan varmt anbefale denne. Forovervendt med airbag.

En ny verden for 3åringen vår å kunne sitte riktig veg.

Itillegg til mye bedre plass i forsetet så har dattera:

  • Bedre kontakt med oss andre i bilen
  • Bedre utsyn
  • varme/kjøling når frem til henne
  • mindre sjans for å bli bilsjuk osv.

Biler er jo ikke konstruert for at folk skal sitte baklengs

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/G3d5zl/foerste-i-verden-til-aa-lage-bilstol-med-airbag

 

IMG_0151.jpeg

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Biler er jo ikke konstruert for at folk skal sitte baklengs

Menneske er ikkje konstruert for å bli utsett for kollisjonar. Born bør sitje baklengs fordi det er tryggare i ein kollisjon. Det er tryggare for vaksne òg, men me er betre stilt pga. fysikk og storleik.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Fjerne hendler har jeg ikke prøvd, så skal ikke uttale meg om den, selv om det ser helt håpløst med blinker knapp.

Blir nok ikke et problem, det er få som vet at det eksisterer en hendel bak rattet nå i dag. 

 

Men til noe mer seriøst, tror det vil fungere helt greit så lenge en har yoke og steer by wire. Det funker fjell å dytte på knapper på rattet i simriggen under hektisk kjøring. 

Lenke til kommentar

Tesla app (for Tesla 3) virker ikke for meg i dag.

Charging og location ser ut til å virke så GSM på tlf må fungere, men controls og climate i app har plutselig forsvunnet!

Har restartet bil og telefon, oppdatert software i bil og Tesla app på telefon (iPhone), ingen endring. Må bruke nøkkelkort (Bruker ikke bluetooth key).

Er det Elon Musk som har blitt sint på norden etter streik i Sverige?

Lenke til kommentar
Zeph skrev (3 timer siden):

Er den "svært støysvak" samanlikna med den forrige modellen eller andre modellar i det segmentet?

Den er svært støysvak og kan regnes blant de bedre i klassen er min erfaring. Kjørt mye Model 3 i jobbsammenheng og synes den er et rakkelverk, det er ikke den nye. Fjæring, komfort og støy er i mine øyne 7-8/10 nå, opp fra 5. 

Jeg har kun 5-6 mil i den nye. Ble kjempeimponert av forbedringene. 

Endret av DrAlban3000
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Casey skrev (4 timer siden):

Verken HUD eller instrumentpanel i synsfelt

Kan se den med at det mangler HUD, det kunne jo kommet etterhvert - men instrumentpanel? Det er jo ingen forskjell på om man ser bittelitt til høyre enn bittelitt ned, man har det fremdeles i det samme synsfeltet. Jeg skjønner ikke den der, for jeg merker faktisk ikke forskjell fra en "vanlig" bil til en Y/3 på dette området. Det er langt fra den eneste bilen som har dette heller, det er mange biler som har det og faktisk så øker det feltet der du ser ut av frontruta og ut på veien. 

Enig i det andre stortsett. At de har fjernet hendlene er regelrett en tabbe for Europa, totalt meningsløst. Ser dette med at de vil produsere inhouse, men da kunne de heller funnet på nye hendler fremfor å sette det på rattet. Her i Drammen så ville jeg plages med dette 40 ganger om dagen, byen her er stappfull av rundkjøringer

Ok, rant over. Bare måtte :p 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
linux-fan skrev (49 minutter siden):

Tesla app (for Tesla 3) virker ikke for meg i dag.

Charging og location ser ut til å virke så GSM på tlf må fungere, men controls og climate i app har plutselig forsvunnet!

Har restartet bil og telefon, oppdatert software i bil og Tesla app på telefon (iPhone), ingen endring. Må bruke nøkkelkort (Bruker ikke bluetooth key).

Er det Elon Musk som har blitt sint på norden etter streik i Sverige?

Rart, min funker som normalt. Men fikk ikke slått på klimaanlegg via appen forrige uke, eneste som funka da var å reinstallere hele appen.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (27 minutter siden):

@DrAlban3000 Stor forskjell på Model 3 fra 2019 til den nye refreshen også, ikke bare refresh som har blitt forbedret - heldigvis :) 

Kult, jeg testet performance modellen av denne (må det vel ha vært) i 2021. Det var en kort tur bare for å se hvor koko den var.

Det var mye bra med de forrige også, men poenget var altså forbedringene. Det er veldig tydelig at de har tatt det seriøst og det er ikke snakk om nyanser, det er merkbart bedre med en gang. Tok 50 meter før jeg merka at dette var bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...