Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
50 minutes ago, 3l33t3 said:

Er det noe nytt Tesla service har begynt med og ringe før en verksted avtale bare for og gjenta det som står i appen/chat/serviceordre?

Aldri vært borti. Hadde min innom her om dagen for en bagatell (litt lyd når man åpnet passasjerdøren - viktig å melke garanti)

Hørte ingenting da. Satte fra meg bilen og henter den noen timer senere. Snakket ikke ett ord med noen. Veldig tidseffektivt iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
3l33t3 skrev (4 timer siden):

Er det noe nytt Tesla service har begynt med og ringe før en verksted avtale bare for og gjenta det som står i appen/chat/serviceordre?

De ringte meg sist, men det var i hovedsak for å få sertifikat nummeret mitt. Selv om jeg har gitt de det 100 ganger før. Ellers lurte de på om jeg hadde noen spørsmål og om jeg kjente til prosessen. 

Greit nok men synes infoen i app er mer en god nok. Er få som leverer like bra service opplevelse som Tesla om dagen om en ser på system siden.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Zeph said:

Den går som taxi, så eg antar det blir ein del hurtiglading. Må vel nesten det for å kunne kjøre fleire hundre kilometer til dagen.

Den har nok helt sikker blitt ladet svært mye på hurtiglader.

Det kunne godt i teorien på bare AC, men tviler på at det har blitt gjort. Disse kom jo med mulighet for 22 kW lading ("dobbeltlader") og lader dermed rundt 100 km/t+ på AC.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Jepp, men latterlig dårlig hastighet så nesten liksågreit å lade på 22kW AC.

Tja hva var det, 120 maks? Husker ikke så langt tilbake 😅 men raskt var det ikke😅

Kjørte en slik treg ladende S til Regensburg en gang faktisk. Tilfeldigvis ned til BMW sin fabrikk. Det gikk egentlig overraskende greit/raskt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 timer siden):

Ja, alt avhengig av hvordan den har blitt ladet men en kan i teorien snakke om flere millioner. Forstår det også slik at det har blitt byttet mye større deler, men i hovedsak på garanti.

Burde ikke være vanskelig. Ta en røff snittpris på hurtiglading også finne ut hvor mange kr pr kjørte km/mil også gjøre det samme med bensin. 

 

Håper noen her tar seg bryet. Hodet mitt er alt for tregt nå etter ei lita uke sykdom.. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (Akkurat nå):

Burde ikke være vanskelig. Ta en røff snittpris på hurtiglading også finne ut hvor mange kr pr kjørte km/mil også gjøre det samme med bensin. 

 

Håper noen her tar seg bryet. Hodet mitt er alt for tregt nå etter ei lita uke sykdom.. 

Litt vanskelig uten å vite så mye om hvordan bilen er brukt. Kan være alt i fra 0 kroner i lading til endeløst egentlig. 

Også må en jo skaffe data for drivstoffpriser i området.

Men at det kan være snakk om 2 millioner+ er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
ozone skrev (8 minutter siden):

En Tesla med gratis superlading må jo være en gullgruve å bruke som taxi!
Nesten rart hvis Tesla tillater det...

Mener på det ble noe trøbbel i Amsterdam, at de måtte kjøpe sin egen lader eller noe slikt. Men ellers i verden tror jeg de har latt det gå

Lenke til kommentar
3 hours ago, Salvesen. said:

Tja hva var det, 120 maks? Husker ikke så langt tilbake 😅 men raskt var det ikke😅

Kjørte en slik treg ladende S til Regensburg en gang faktisk. Tilfeldigvis ned til BMW sin fabrikk. Det gikk egentlig overraskende greit/raskt 

Var...
De fleste daffer vel på halvparte om de er heldige. Bilene med 85 batteri er meget innsnevret.
Cellene kan bare lades til 4.1V også så kortere rekkevidde enn ny..

Batteriene havarerer jo så fort man ser litt hardt på dem så Tesla prøver vel å begrense skaden litt. Gratis superlading hjelper neppe..
Tesla kjører vel noe kampanje nå om at man får flyttet gratis superlading om man bytter inn sin gamle bil og kjøper en ny. Muligens for å få de gamle bilene av veien.
En Model Y med gratis superlading må være meget praktisk. Men spørs nok om det kun gjelder for privatpersoner og ikke firma (Taxi).

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (6 minutter siden):

Var...
De fleste daffer vel på halvparte om de er heldige. Bilene med 85 batteri er meget innsnevret.
Cellene kan bare lades til 4.1V også så kortere rekkevidde enn ny..

Batteriene havarerer jo så fort man ser litt hardt på dem så Tesla prøver vel å begrense skaden litt. Gratis superlading hjelper neppe..
Tesla kjører vel noe kampanje nå om at man får flyttet gratis superlading om man bytter inn sin gamle bil og kjøper en ny. Muligens for å få de gamle bilene av veien.
En Model Y med gratis superlading må være meget praktisk. Men spørs nok om det kun gjelder for privatpersoner og ikke firma (Taxi).

Ja det er noe der ja! Såvidt jeg har forstått har bare denne bilen hatt 2 eller 3 batteri. Noe som er langt under hva er forventet for cellene. De har vell i snitt 500 cycler mens bilen har gjort nærmere 5000 mener jeg på.

Lenke til kommentar

NRK fortsetter Tesla-kampanjen sin: https://www.nrk.no/norge/tesla-ansatte-organiserer-seg-i-hemmelighet-1.16641657

Ganske overrasket egentlig. Trodde ikke det stod så dårlig til.

Sitat

– Tesla-ansatte som melder seg inn i Fellesforbundet vil ikke at noen skal få vite det, de vil holde det hemmelig for ledelsen og for kollegene. Det sier sitt om hvor giftig Teslas holdning er.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...