Snowleopard Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Hadde forresten store ladeproblemer ved V4-laderne på Gardermoen på tirsdag kveld. Viste seg at 17 av laderne var "kaputt", i minst ett døgn, da de var merket nede også onsdag kveld. Tesla-appen ga ingen indikasjon på dette da, så det i ettertid via Chargefinder sin kart-tjeneste. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Noen som har solgt Tesla'en sin til utlandet? Så nettopp en annonse i Danmark for en brukt plaid til 980 danske😲 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Blir det ikke mye toll før den kan tas inn til danmark? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 kremt skrev (Akkurat nå): Blir det ikke mye toll før den kan tas inn til danmark? Jo det er sikkert ett godt poeng, er ikke oppdatert på ordningene der. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Jo det er sikkert ett godt poeng, er ikke oppdatert på ordningene der. Det er det ikke mange som er, da de er omtrent like kompliserte som det de norske var på tidlig 90-tall. En fullspekket Plaid inkl alle avgifter koster i Danmark ca 1.200.000 Dkr helt ny, så da er vel verditapet i % omtrent som i Norge vil jeg tro. Mao lønner det seg lite med paralellimport til Danmark dersom ikke avskrivingsreglene er vannvittig gode. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 (endret) Her var det vel snakk om å selge til Danmark, ikkje importere frå? Med dagens kronekurs er 1.2m DKK ~1.9m NOK. Endret 9. november 2023 av Zeph 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 9. november 2023 Del Skrevet 9. november 2023 Zeph skrev (2 timer siden): Her var det vel snakk om å selge til Danmark, ikkje importere frå? Med dagens kronekurs er 1.2m DKK ~1.9m NOK. Derfor skrev jeg paralellimport TIL Danmark. En nypris på 1,9 mill Nkr tyder på veldig høye avgifter, og det må en danske betale dersom han kjøper en bil fra Norge. Ettersom det prosentvise tapet på en Plaid er omtrent det samme i Danmark som i Norge vil det neppe lønne seg for en danske å privatimportere. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 10. november 2023 Del Skrevet 10. november 2023 Jarmo skrev (På 5.10.2023 den 8:45 AM): https://wattsupwiththat.com/2023/10/03/the-irony-of-green-charging-stations-the-harris-ranch-tesla-supercharger-station/?fbclid=IwAR0SdVK76SdtkR2xzdMpAMqZ-2UEmrlUzd8lKsVASrhgxLRmiWrSXbPElUA Det er verdt å merke seg at Anthony Watts, mannen bak dette nettstedet, er en velkent vitenskapsbenekter, og notorisk svindler og falskner. Også i dette tilfellet: https://kmph.com/news/local/harris-ranch-resort-denies-rumors-of-diesel-plant-invites-skeptics-for-property-inspection-tesla-coalinga-california-sfgate-tesla-charging-tesla-charger-model-x-model-s 1 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 11. november 2023 Del Skrevet 11. november 2023 Splittet politibil diskusjonen ut til følgende tråd : 3 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) Når jeg kjøpte min model 3 for et år siden så var der et valg under "Pedals & Steering" der man kunne la bilen simulere regenerering med caliper-bremsene når batteriet var fullt eller for kaldt til å motta nok effekt. Tanken var vel at énpedal-kjøreopplevelsen skulle være den samme hele tiden. Jeg brydde meg aldri om den, men tenkte at idag skal jeg teste. Men nå er det valget borte vekk! Er det fjernet helt, eller er det "auto" nå? De som likte å ha det på må jo ha merket tydelig når Tesla evt. fjernet det... EDIT: Det het vel "Apply brakes when regen is limited" eller noe sånt. Endret 13. november 2023 av ozone 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 ozone skrev (2 minutter siden): Er det fjernet helt, eller er det "auto" nå? De som likte å ha det på må jo ha merket tydelig når Tesla evt. fjernet det... Jeg hadde ikke Tesla når dette var en mulighet, men det var definitivt irriterende å høre at det faktisk har vært en feature. Sånn jeg forstår det er det fortsatt et valg på S/X, så mulig de har bestemt seg for at det må man betale en halv million for. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Nimrad skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke Tesla når dette var en mulighet, men det var definitivt irriterende å høre at det faktisk har vært en feature. Sånn jeg forstår det er det fortsatt et valg på S/X, så mulig de har bestemt seg for at det må man betale en halv million for. Tvilsomt at det er fjernet, dette er relativt nytt. Han kan sjekke at det er rett profil inne, for kanskje er han logget på med en begrenset bruker ved en feil. "To experience the same amount of deceleration whenever you release the accelerator pedal, regardless of the state of the Battery, you can choose to have the regular braking system automatically engage whenever regenerative braking is limited. Touch Controls > Pedals & Steering > Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited." https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/en_us/GUID-3DFFB071-C0F6-474D-8A45-17BE1A006365.html Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Snowleopard skrev (21 minutter siden): Tvilsomt at det er fjernet, dette er relativt nytt. Jeg kan ikke si med sikkerhet om det aldri har vært, men jeg kan si med sikkerhet at det ikke finnes i min Model Y. Jeg spurte på elbilforum/denne tråden om det for et par måneder siden også, og da var det kun på Model S/X. Snowleopard skrev (22 minutter siden): "To experience the same amount of deceleration whenever you release the accelerator pedal, regardless of the state of the Battery, you can choose to have the regular braking system automatically engage whenever regenerative braking is limited. Touch Controls > Pedals & Steering > Apply Brakes When Regenerative Braking is Limited." Denne teksten finnes ikke i norske utgaven av Model 3/Y brukermanual. Valget finnes heller ikke i menyen på min bil. https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-3DFFB071-C0F6-474D-8A45-17BE1A006365.html https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/no_no/GUID-3DFFB071-C0F6-474D-8A45-17BE1A006365.html Model S/X derimot: https://www.tesla.com/ownersmanual/models/no_no/GUID-3DFFB071-C0F6-474D-8A45-17BE1A006365.html https://www.tesla.com/ownersmanual/modelx/no_no/GUID-3DFFB071-C0F6-474D-8A45-17BE1A006365.html Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) Måtte inn og sjekke på min for det vet eg at eg huket av for tidligere. Og den er borte nå hos meg også Endret 13. november 2023 av Jotun 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Jotun skrev (2 minutter siden): Måtte inn og sjekke på min for det vet eg at eg huket av for tidligere. Og den er borte nå hos meg også This just in: Tesla kan ikke bare forbedre og gi ny funksjonalitet over OTA, de kan også fjerne ting 😅 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Ja det er vel ikke første gang egentlig..... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Nimrad skrev (8 timer siden): Jeg hadde ikke Tesla når dette var en mulighet, men det var definitivt irriterende å høre at det faktisk har vært en feature. Sånn jeg forstår det er det fortsatt et valg på S/X, så mulig de har bestemt seg for at det må man betale en halv million for. Ikke på ny S/X, kun de gamle. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 ozone skrev (8 timer siden): Når jeg kjøpte min model 3 for et år siden så var der et valg under "Pedals & Steering" der man kunne la bilen simulere regenerering med caliper-bremsene når batteriet var fullt eller for kaldt til å motta nok effekt. Tanken var vel at énpedal-kjøreopplevelsen skulle være den samme hele tiden. Jeg brydde meg aldri om den, men tenkte at idag skal jeg teste. Men nå er det valget borte vekk! Er det fjernet helt, eller er det "auto" nå? De som likte å ha det på må jo ha merket tydelig når Tesla evt. fjernet det... EDIT: Det het vel "Apply brakes when regen is limited" eller noe sånt. Er det ikke bare default på da? Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 Salvesen. skrev (28 minutter siden): Er det ikke bare default på da? Det håper jeg absolutt ikke. Har ikke sett valget på noen av våre biler (3&Y), og virker heldigvis ikke som noe slikt er aktivt heller. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. november 2023 Del Skrevet 13. november 2023 (endret) Salvesen. skrev (59 minutter siden): Er det ikke bare default på da? Jeg valgte bevisst å ikke skru det på når jeg hadde muligheten; fordi jeg tenkte at da ville jo bilen sløse med energien og bremset når jeg egentlig bare kunne "coastet" avgårde... Den dag idag merker jeg fremdeles forskjellen mellom full regen når batteriet er varmt og halvfullt, og når symbolet for limited regen kommer opp. Men det er jo mulig at siden jeg ikke hadde huket av for det valget, så ble min bil "default off", mens de som hadde huket av ble default on når Tesla fjernet muligheten for å velge... We will never know, hehe Men en rar ting når det gjelder regen: i bunnen av lange slake nedover-bakker (2-3 km) kommer ofte symbolet for limited regen opp selv om temperaturen er både ti og femten grader, og batteriet har god plass! Hva skjer? Forsvinner med en gang jeg er på flaten igjen... Endret 13. november 2023 av ozone 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå