Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Iterion said:

Ah, glad jeg allerede har det min på model 3 :D Litt rart å tenke på at det ikke var standard før 2021 utgavene egentlig! Vil  tro det kommer til Norge før eller siden, ja. Men er det verdt $800?

har 2019 model er egentlig litt glad jeg ikke har det, har hørt det har vært endel problemer med den siden motoren til å løfte luka er bare på en side så har hørt at flere sliter med at luka blir skjev etter hvert og skraper i lakken.

Highland er bedre, der er motor på begge sider.

Igjen luka er ganske lett så har heller ikke sett behovet å ha motorisert luke, men ja er fint når man har en haug med poser.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer enn så lenge, i hvert fall. Hadde luka blitt skjev så hadde jo uansett vært en garantisak. Litt køddig om det blåser kraftig bare også må man naturligvis fjerne en del snø før man får åpna luka om vinteren. Men det må man jo gjøre uansett. Skulle gjerne hatt muligheten til å åpna bakluka med å sveipe foten under bilen av og til når man f.eks. har fulle hender. 

Lenke til kommentar

Er nok meningen at du skal holde kl 9 og 3. Men ja, det så veldig lite komfortabelt ut, merkelig digre sømmer. Når det er sagt, ikke lett å lage et ratt der du ikke kjenner de, vi griper jo rundt hele uansett - med unntak i 9/3, da er det bare tomlene som går over sømmen

EDIT: Måtte ut å se i min egen bil, jeg tror ikke sømmen i Highland blir noe problem egentlig, i alle fall ikke slik jeg ser det. Men må neste kjenne på det for å være sikker :) 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (21 timer siden):

Dette er et bilde av rattet til model 3 highland. Legg merke til sømmene på baksiden av rattet. Kan umulig være godt å holde i det rattet når man garantert kommer til å kjenne disse sømmene i henda?

STORE SØMMER: Og de er ikke nevnederdig gode å ta i. Foto: Fred Magne Skillebæk

Har hatt bil med sånt ratt, og de sømmene var et konstant irritasjonsmoment. Får bare håpe at det blir bedre på Highland. Men det bidrar vel til et bedre grep om rattet...?

Lenke til kommentar

Brukte "avisning" for første gang i går på MY-en min og fikk plutselig følelsen av å kjøre fossilbil igjen 😛

Noen som vet hva som skjer? Det begynte å dure under beina mine som om jeg hadde en motor under der.

Zeph skrev (6 minutter siden):

Trekket på rattet i MY er eg ikkje veldig begeistra for og det er litt glatt, men glatt er det ikkje.

Apropos rattet... Er det bare jeg som synes det er litt komisk lite? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nimrad skrev (5 minutter siden):

Brukte "avisning" for første gang i går på MY-en min og fikk plutselig følelsen av å kjøre fossilbil igjen 😛

Noen som vet hva som skjer? Det begynte å dure under beina mine som om jeg hadde en motor under der.

Apropos rattet... Er det bare jeg som synes det er litt komisk lite? 

Ja på avisning kjører vel klimaanlegget for fullt så da durer det litt ekstra godt til du slår den av igjen 😛 Veldig effektivt om vinteren for å fjerne snø/is da :D Mye raskere og bedre enn de fleste fossilbiler som gjerne trenger litt mer tid på seg til å tine bilen og få den god og varm. Når det gjelder rattet synes jeg ikke det er spesielt lite, men synes det er litt for glatt.  

Zeph skrev (14 minutter siden):

Er det behov for å halde så hardt i rattet at du må ha ekstra friksjon frå saumane?

Trekket på rattet i MY er eg ikkje veldig begeistra for og det er litt glatt, men glatt er det ikkje.

Det kunne uansett vært gjort på en bedre måte ved å bruke noe bedre egna stoff en "vegansk" skinn. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (21 minutter siden):

Brukte "avisning" for første gang i går på MY-en min og fikk plutselig følelsen av å kjøre fossilbil igjen 😛

Noen som vet hva som skjer? Det begynte å dure under beina mine som om jeg hadde en motor under der.

Apropos rattet... Er det bare jeg som synes det er litt komisk lite? 

Det er vel ein vanesak, men det er mindre enn mange andre bilar ja.

Iterion skrev (12 minutter siden):

Det kunne uansett vært gjort på en bedre måte ved å bruke noe bedre egna stoff en "vegansk" skinn. 

Ja, eg er einig i at det kunne vore betre. Både materialvalg og plassering på saum i Highland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (14 minutter siden):

Rattet kunne egentlig ikke vært så mye større i grunn, da ville det blokkert for skjermen, i alle fall slik jeg liker å ha rattet innstilt

Små ratt er mer sportslig enn store ratt. Ikke rart bilindustrien har endret seg fra "lastebilratt" til mer sportsratt, er mye mer behagelig å bruke, og sikrere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Rattet kunne egentlig ikke vært så mye større i grunn, da ville det blokkert for skjermen, i alle fall slik jeg liker å ha rattet innstilt

Nei, jeg har ikke vurdert det verken positivt eller negativt egentlig, kun noe som slo meg. Jeg kjører også en Seat Mii og der er rattet merkbart større selv om jeg føler jeg setter meg inn i en lekebil 😛

Lenke til kommentar

Den beste oppsummeringen av hvor idiotisk det er å fjerne spakene som jeg har sett. Han poengterer også det jeg mener de som forsvarer dette ignorerer. Se 2:28 og utover:

Sitat

Don't get me wrong, you would get used to this... And that's what people are saying, you get used to it. That's not really saying it's better, is it? Getting used to something is accepting a flaw.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...