Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syar-2003 skrev (27 minutter siden):

Dekkene teslaen benyttet (Goodyear Eagle 3R) er i samme kategori som Pirelli P-zero Trofero og Michelin Pilot Cup 2.
 

Nja, er du sikker på det? Er ikke Cup2 og Trofeo mer lik de mest ekstreme dekkene i Good Years Supersport serie? Som Supersport R og RS?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er et helt standard P zero Corsa Porsche har brukt her, så kanskje de kan klare å ta tilbake rekorden ved å kaste på Trofeo eller Cup2 ja. Spennende!

Hvis Tesla har fått godkjent å kjøre på semislicks, så er det snålt at ikke Porsche gjorde det også forrige runde.

De lister ikke hva slags dekk som er med i performance pack’en, men det er jo ikke vanskelig å se på bildene

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (39 minutter siden):

Hvis Tesla har fått godkjent å kjøre på semislicks, så er det snålt at ikke Porsche gjorde det også forrige runde.

De lister ikke hva slags dekk som er med i performance pack’en, men det er jo ikke vanskelig å se på bildene

Det handler vel om hva porsche ønsker å levere til kundene sine, dekkene tesla leverer med sin track package er etter hva jeg klarer å se ulovlige på vei i hele Europa men lovlige i USA. For at disse rekordene skal være gjeldende må det vel være med utstyr som kan leveres med bilen (med unntak av sikkerhetsutstyr som bøttestoler og veltebur). Men det kan jo for all del hende at Porsche kommer tilbake med å tilby en Track Pack+ eller lignende med semislicks de og, uten at jeg vet hva reglene vil si om det ettersom denne typen dekk ikke er lovlig på vei i Tyskland hvor disse bilene produseres.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Evil-Duck said:

Det handler vel om hva porsche ønsker å levere til kundene sine, dekkene tesla leverer med sin track package er etter hva jeg klarer å se ulovlige på vei i hele Europa men lovlige i USA. For at disse rekordene skal være gjeldende må det vel være med utstyr som kan leveres med bilen (med unntak av sikkerhetsutstyr som bøttestoler og veltebur). Men det kan jo for all del hende at Porsche kommer tilbake med å tilby en Track Pack+ eller lignende med semislicks de og, uten at jeg vet hva reglene vil si om det ettersom denne typen dekk ikke er lovlig på vei i Tyskland hvor disse bilene produseres.

Jeg ser at fler av de offisielle rekordene Porsche har satt med 911’er er satt på Michelin cup 2 R, og Lamboer med Pirelli Trofeo.

Så her kan det være at Porsche kan hanke den tilbake!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (På 3.6.2023 den 8.13):

En kollega hentet nylig ut sin Kia EV6, ett år etter at han bestilte. :p 

En kollega fikk nettopp sin Skoda Enyaq, etter å ha ventet i 19 måneder. En annen kollega ga opp hele ventelisten til Skoda etter å ha stått like lenge på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (14 minutter siden):

En kollega fikk nettopp sin Skoda Enyaq, etter å ha ventet i 19 måneder. En annen kollega ga opp hele ventelisten til Skoda etter å ha stått like lenge på den.

Ikke lett å komme på bestselgerlistene hvis man ikke klarer å faktisk lage og levere bilene man har "solgt"...

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Evil-Duck said:

Det handler vel om hva porsche ønsker å levere til kundene sine, dekkene tesla leverer med sin track package er etter hva jeg klarer å se ulovlige på vei i hele Europa men lovlige i USA. For at disse rekordene skal være gjeldende må det vel være med utstyr som kan leveres med bilen (med unntak av sikkerhetsutstyr som bøttestoler og veltebur). Men det kan jo for all del hende at Porsche kommer tilbake med å tilby en Track Pack+ eller lignende med semislicks de og, uten at jeg vet hva reglene vil si om det ettersom denne typen dekk ikke er lovlig på vei i Tyskland hvor disse bilene produseres.

Ser det er flere av rekordene som er satt på Pirelli Trofeo og Cup 2R av europeiske biler (VAG), som jeg tror er samme kategori dekk, men dette er jeg ikke noen ekspert på
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nürburgring_Nordschleife_lap_times

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, ozone said:

Ikke lett å komme på bestselgerlistene hvis man ikke klarer å faktisk lage og levere bilene...

Men ser ut som veldig mange reklamerer med lagerbiler, rask levering, rentekampanjer nå. Uten at det hjelper de oppover salgslistene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (19 minutter siden):

Ikke lett å komme på bestselgerlistene hvis man ikke klarer å faktisk lage og levere bilene man har "solgt"...

Når så det er sagt, så må jeg jo si at jeg det tok 2,5 år fra jeg bestilte min TMY til jeg hentet den ut. Kunne jo fått den lenge før, men ville vente til nyttelasten ble rettet opp. Jeg bestilte straks det ble åpnet for bestilling av Model Y i Norge. gikk vel et år eller så før de kunne begynne å levere, men da med merkelig lav nyttelast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (4 timer siden):

En kollega fikk nettopp sin Skoda Enyaq, etter å ha ventet i 19 måneder. En annen kollega ga opp hele ventelisten til Skoda etter å ha stått like lenge på den.

Jeg har straks en ID4 GTX for salg - blir to år i September. Folk har stått på venteliste lenger enn jeg har hatt den. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanligvis trykker jeg bare kort på "Park" for å parkere.... Men hvis man holder inne samme knappen i noen sekunder så dukker det opp et rødt klassisk håndbrekk-symbol i raden til venstre på skjermen.
Hva er forskjellen? Er det bedre/sikrere enn den vanlige Park? Er det to forskjellige systemer, eller er det samme system men forhjulene i tillegg til bak? Bruker den kanskje hydraulikken på den vanlige, og noe mekanisk/elektrisk på "håndbrekket"? Det er ingen slike detaljer i manualen. Vanlige folk trenger vel ikke vite sånt, men greit å vite hva som egentlig skjer i bakgrunnen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (28 minutter siden):

Vanligvis trykker jeg bare kort på "Park" for å parkere.... Men hvis man holder inne samme knappen i noen sekunder så dukker det opp et rødt klassisk håndbrekk-symbol i raden til venstre på skjermen.
Hva er forskjellen? Er det bedre/sikrere enn den vanlige Park? Er det to forskjellige systemer, eller er det samme system men forhjulene i tillegg til bak? Bruker den kanskje hydraulikken på den vanlige, og noe mekanisk/elektrisk på "håndbrekket"? Det er ingen slike detaljer i manualen. Vanlige folk trenger vel ikke vite sånt, men greit å vite hva som egentlig skjer i bakgrunnen...

Jeg har alltid kun brukt Park, men om jeg står i en bakke eller noe rart så holder jeg inne om jeg kommer på det. I min bil går den direkte til Park når jeg tar av beltet, så det skal litt for at jeg kommer på å trykke om dagen 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (På 15.5.2023 den 20.03):

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

Da kom det en liten gladmelding på epost i dag. Tesla har nå identifisert dette som ett problem/latent defect og tar nå å bytter på garanti. Ny forbedret Yoke skal komme på sensommer. 

Så, nok en lykkelig slutt på problemet. Om jeg skal pirke kunne det gjerne vært klarere på dette i sist samtale, men jeg må også ta det litt på min kappe da jeg var kjapp med å legge på. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

 I min bil går den direkte til Park når jeg tar av beltet, så det skal litt for at jeg kommer på å trykke om dagen 😛

Ja det står at både setebelte, sete-sensor, og åpning av førerdør kan aktivere Park automatisk, så det er jaggu ikke mye vi trenger å gjøre selv lenger😇
Men forskjellen på short og long-press er et mysterium...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...