Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Complexity skrev (Akkurat nå):

Nå er jo Y Long Range akkurat litt for slapp da. Jeg kjører ofte begge deler og det er mere futt i Model 3 LR som man kjenner mangler på Y'en.
Så er man vandt til sånt så må man kansje opp i Performance for å trives 😛

Jeg har lånt brodern sin Model 3 SR+ og jeg har Chill Mode på hele tida. Standard var mest for å teste for gøy. Så jeg tror LR Model Y er meeeer enn nok for min del. Jeg skulle heller hatt annet fokus enn krefter. Men det er bare min personlige mening da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Nimrad said:

Jeg har lånt brodern sin Model 3 SR+ og jeg har Chill Mode på hele tida. Standard var mest for å teste for gøy. Så jeg tror LR Model Y er meeeer enn nok for min del. Jeg skulle heller hatt annet fokus enn krefter. Men det er bare min personlige mening da.

VW ID.4 RWD høres ut som bilen for deg da. Som å kjøre Teslan i chill x2 😅

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Jeg har lånt brodern sin Model 3 SR+ og jeg har Chill Mode på hele tida. Standard var mest for å teste for gøy. Så jeg tror LR Model Y er meeeer enn nok for min del. Jeg skulle heller hatt annet fokus enn krefter. Men det er bare min personlige mening da.

Såpass ja 😆 Det er vel en vanesak som mye annet. Jeg kjører så og si kun i standardmode så chillmode blir litt for rolig for min smak nå 😁 Når det er sagt, kjenner godt forskjell på akselerasjonen på SR+ og LR! En kollega av meg har Model 3 LR og kjente at den er enda litt sprekere enn min når vi tok noen turer i sommer 😁 Elsker den råe akselerasjonen! 

Lenke til kommentar

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

Hvordan flasser det? Overalt eller ved en søm? 
 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (26 minutter siden):

en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti.

Jeg er helt sikker på at det ordner seg når en litt høyere opp i systemet blir oppmerksom på dette.
Selvfølgelig er dette en garantisak, selv på de laveste modellene. Men på en Plaid?! Tesla tuller ikke med premium-kundene sine! Si fra her når Tesla Norge har ringt deg 👍😉

Lenke til kommentar
ozone skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt sikker på at det ordner seg når en litt høyere opp i systemet blir oppmerksom på dette.
Selvfølgelig er dette en garantisak, selv på de laveste modellene. Men på en Plaid?! Tesla tuller ikke med premium-kundene sine! Si fra her når Tesla Norge har ringt deg 👍😉

Tja, det har de nå gjort mange ganger. Bare se over her. De er gode på å ta kunder til retten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (2 timer siden):

Jeg er helt sikker på at det ordner seg når en litt høyere opp i systemet blir oppmerksom på dette.
Selvfølgelig er dette en garantisak, selv på de laveste modellene. Men på en Plaid?! Tesla tuller ikke med premium-kundene sine! Si fra her når Tesla Norge har ringt deg 👍😉

Hvorfor skulle det være annerledes? Garantiansvarlige har faste retningslinjer å forholde seg til, så dersom det er avslag, så er det de "lengre oppe i systemet" som har bestemt det.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

Hva var begrunnelsen for avslaget da?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 timer siden):

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

Hvis dette er noe som går igjen så tipper jeg de ikke har rukket å fikse roten til problemet enda. Sånt som det der er ikke uflaks, det er rett og slett dårlig materialkvalitet.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 timer siden):

Da kom min første kjipe opplevelse med Tesla service. Merket nylig at yoken har startet å flasse. Noe som såklart er håpløst etter 4500km. Har sett mange bilder av tilsvarende på nettet så tenkte her var det bare å legge inn service å få det byttet. Men neida, ringer en stakkars jypling fra verkstedet som ikke har 'lov' å bytte dette på garanti. Ganske idiotisk å i det heletatt diskutere etter 4500km i mitt hode. 

Så da bærer det til NAF for en skriftlig uttalelse om hva de tenker om saken. Tipper visa endrer seg fort når jeg kommer sigende med denne til service sjefen.

Synd at en må gjøre så mye for en åpenbar feil/svakhet. Dette blir ikke billig for Tesla...

Er det dårligere materiale i yoken enn i de standard kunstlær-rattene de bruker på 3/Y?

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Kahuna said:

Er det dårligere materiale i yoken enn i de standard kunstlær-rattene de bruker på 3/Y?

De har vel bytta litt materiale oppigjennom tidene. Rattet i firmabilen med varme føles ut som gummi kontra rattet i egen min uten varme som føles ut som plast.

Men når Tesla gjør slike endringer er det jo for å spare penger så kvaliteten henger gjerne ikke med.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...