Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Greia er jo at sett bortsett fra det at mercedes lar fører ikke følge med så er fsd beta mange ganger så avansert og brukende som mercedes sin Level 3.... Fokuset til merc virker å være mer å lage et system som gjør at sjåfør ikke trenger følge med. Men for å gjøre det lager de jo til et system som gjør at det knapt kan brukes noe sted i verden og skulle det rulles ut ville det kun vært på motorveier, og en sinnsyk jobb må gjøres for mapping av veier, samt at man må ha følgebil og det vil kun fungere på veier av veldig god standard. 

Ja, det er Level 3,men fsd sin Level 2 er allikevel vannvittig mye mer imponerende. 

Juridisk sett er saker og ting svært lite interresant for min del. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (På 30.4.2023 den 14.18):

100% enig her. Livet er for kort til å bruke tid på det man misliker!

Nettopp derfor gidd jeg ikke å bruke tid på disse Tesla-hatertrollene. Men må bare beundre tålmodigheten til de som gidde å svare seriøst på trillioner falske og misvisende påstander. Kudos!

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (37 minutter siden):

Nettopp derfor gidd jeg ikke å bruke tid på disse Tesla-hatertrollene. Men må bare beundre tålmodigheten til de som gidde å svare seriøst på trillioner falske og misvisende påstander. Kudos!

Blokkerte faktisk vedkommende nå.

Tenk å bruke så mye tid på noe man misliker bare for å skape dårlig stemning.

 

Foreslår andre gjør det samme :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (27 minutter siden):

Blokkerte faktisk vedkommende nå.

Tenk å bruke så mye tid på noe man misliker bare for å skape dårlig stemning.

 

Foreslår andre gjør det samme :) 

Samme her, begge to er blokkert men noen ganger klarer jeg ikke dy meg. Men nå er det blitt for mye, hele tråden ødelegges av denne 'kranglingen'. Jeg gir meg her for disse to brukerene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Samme her, begge to er blokkert men noen ganger klarer jeg ikke dy meg. Men nå er det blitt for mye, hele tråden ødelegges av denne 'kranglingen'. Jeg gir meg her for disse to brukerene.

Ja, det har sporet helt av til det negative :( 


Men da kan vi jo gå over til hyggelig tesla prat igjen!


Har for øvrig bestilt litt upgrades til min Y som jeg gleder meg til.

Bl.a Yoke ratt, brakett for å kunne vinkle skjermen alle retninger og en liten skjerm til å ha på dash:

 

image.png.b086e60263d927d05ee5e172304d797d.png 

Endret av KriZZ
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (5 minutter siden):

Ja, det har sporet helt av til det negative :( 


Men da kan vi jo gå over til hyggelig tesla prat igjen!


Har for øvrig bestilt litt upgrades til min Y som jeg gleder meg til.

Bl.a Yoke ratt, brakett for å kunne vinkle skjermen alle retninger og en liten skjerm til å ha på dash:

 

image.png.b086e60263d927d05ee5e172304d797d.png 

Kult! Har du prøvd yoke? Jeg har faktisk begynt å misslike det litt i det siste. Startet positivt men irriterer mer og mer egentlig:p

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Kult! Har du prøvd yoke? Jeg har faktisk begynt å misslike det litt i det siste. Startet positivt men irriterer mer og mer egentlig:p

Nei har ikke prøvd det enda 😅

Skulle jeg ende med å mislike det, så er det fort gjort å skifte tilbake.

Har du Yoke?

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (1 minutt siden):

Nei har ikke prøvd det enda 😅

Skulle jeg ende med å mislike det, så er det fort gjort å skifte tilbake.

Har du Yoke?

Ja sant, da har du iallefall ett alternativ. Det har ikke jeg😂 

 

Ja stemmer, har refresh model S med yoke:) 

Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Det er jo du som ikke forstår poenget. Tror nok de fleste merker kunne laget det mercedes laget. Det minner mest om dette:

 

"Tror" er stikkordet her. Jeg forholder meg til hva som faktisk finnes. Og hvis du bruker 5 min på å sette deg inn i hva som ligger i level 3 selvkjøring, så skjønner du nok også at grensene de har satt er der av juridiske årsaker, ikke tekniske.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer rattutslag med yoke egentlig? Var lovd å få prøve en kamerat sin, men han fikk kalde føtter og bestilte med tradisjonelt ratt istedenfor. 

Blir det som å kjøre med et avklipt ratt eller justeres utvekslingen fortløpende etter hastighet/andre faktorer? 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Jeg? Jeg har ikke prøvd å si at den er over nivå to. Sa det faktisk i innlegget over. Siter meg gjerne hvor jeg sier dette.

Hvis du skjønner forskjellen, så er det jo litt rart at du driver å sammenligner Mercedes sitt system med en youtubevideo der Tesla kjører fra San Fransico til LA hele tiden, eller?

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja sant, da har du iallefall ett alternativ. Det har ikke jeg😂 

 

Ja stemmer, har refresh model S med yoke:) 


Nice :D

Ser for meg det blir en vanesak, men får bare teste litt.


Kan se for meg den største utfordringen på S er at blinklys er på knappene på rattet og ikke spak.
Blir vel litt vrient avhengig av posisjonen til rattet og knapper er motsatt og opp ned osv?

Eventuelt får du vel skiftet til rundt ratt hos hos Tesla for en slant evt kjøpe  ratt løst fra de?

Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 minutt siden):

Hvordan fungerer rattutslag med yoke egentlig? Var lovd å få prøve en kamerat sin, men han fikk kalde føtter og bestilte med tradisjonelt ratt istedenfor. 

Blir det som å kjøre med et avklipt ratt eller justeres utvekslingen fortløpende etter hastighet/andre faktorer? 

Forløbig som et avklipt ratt

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (3 minutter siden):


Nice :D

Ser for meg det blir en vanesak, men får bare teste litt.


Kan se for meg den største utfordringen på S er at blinklys er på knappene på rattet og ikke spak.
Blir vel litt vrient avhengig av posisjonen til rattet og knapper er motsatt og opp ned osv?

Eventuelt får du vel skiftet til rundt ratt hos hos Tesla for en slant evt kjøpe  ratt løst fra de?

Det som irriterer meg mest er rattet nå egentlig, om en vill 'leke' litt med bilen blir det fort vanskelig pga rattet. Blink er veldig vanesak, eneste jeg ville ha endret på var L/R på knappene og ikke piler. Det er forvirrende når rattet står i alle kanter 😅

Rattene sliter med flassing, så jeg avventer bare til dette er en realitet og så bytter jeg til rundt:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Greia er jo at sett bortsett fra det at mercedes lar fører ikke følge med så er fsd beta mange ganger så avansert og brukende som mercedes sin Level 3.... Fokuset til merc virker å være mer å lage et system som gjør at sjåfør ikke trenger følge med. Men for å gjøre det lager de jo til et system som gjør at det knapt kan brukes noe sted i verden og skulle det rulles ut ville det kun vært på motorveier, og en sinnsyk jobb må gjøres for mapping av veier, samt at man må ha følgebil og det vil kun fungere på veier av veldig god standard. 

Ja, det er Level 3,men fsd sin Level 2 er allikevel vannvittig mye mer imponerende. 

Juridisk sett er saker og ting svært lite interresant for min del. 

Nå har du omsider skjønt det. Mercedes sitt system har begrenset bruksområde, men hvis du faktisk sitter i en saktegående motorveikø (som faktisk ikke er et veldig begrenset scenario i Tyskland eller California), så kan en faktisk ta frem PCen og begynne å jobbe. Tesla sitt fsd, som koster 70000? kan foreløpig ikke brukes til noe som helst annet enn å spille inn kule youtubevideoer med.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hansien skrev (5 minutter siden):

Hvordan fungerer rattutslag med yoke egentlig? Var lovd å få prøve en kamerat sin, men han fikk kalde føtter og bestilte med tradisjonelt ratt istedenfor. 

Blir det som å kjøre med et avklipt ratt eller justeres utvekslingen fortløpende etter hastighet/andre faktorer? 

Ja det fungerer som vanlig. Det burde ikke blitt lansert før det er steer-by-wire. Etter å ha prøvd Model X med Yoke fikk jeg avsmak med engang. Egentlig helt forferdelig når man driver og småkjører på veier/gater med mye ratting. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Nettopp derfor gidd jeg ikke å bruke tid på disse Tesla-hatertrollene. Men må bare beundre tålmodigheten til de som gidde å svare seriøst på trillioner falske og misvisende påstander. Kudos!

Nei for all del. Du må aldri diskutere med noen som er uenig med deg. Tenk om du hadde blitt litt smartere 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hansien skrev (15 minutter siden):

Hvordan fungerer rattutslag med yoke egentlig? Var lovd å få prøve en kamerat sin, men han fikk kalde føtter og bestilte med tradisjonelt ratt istedenfor. 

Blir det som å kjøre med et avklipt ratt eller justeres utvekslingen fortløpende etter hastighet/andre faktorer? 

Ja fungerer som avklipt. Forøvrig er alle velkommen til å prøve min om noen skulle befinne seg på Haugalandet:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
KriZZ skrev (54 minutter siden):

Forløbig som et avklipt ratt

 

Randeboy skrev (48 minutter siden):

Ja det fungerer som vanlig. Det burde ikke blitt lansert før det er steer-by-wire. Etter å ha prøvd Model X med Yoke fikk jeg avsmak med engang. Egentlig helt forferdelig når man driver og småkjører på veier/gater med mye ratting. 
 

Ah, kjipern. Hadde et håp om at det var en variabel utveksling inne i bildet. 

 

Salvesen. skrev (39 minutter siden):

Ja fungerer som avklipt. Forøvrig er alle velkommen til å prøve min om noen skulle befinne seg på Haugalandet:)

Nå er det synd at jeg ble sendt nordover og ikke til Sandnes på jobb. Hadde vært gøy å prøvd yoke. 

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...