sverreb Skrevet 15. april 2023 Del Skrevet 15. april 2023 On 4/13/2023 at 10:08 PM, AL123 said: Nei, datamaskinene som styrer lading, motorkontroll, batteristyring bremser, komforutstyr etc embedded og har ingen operativsystem. Nja, de kjører ofte ett eller annet RTOS. Det er etterhvert blitt uvanlig med bare-metal også på dypt embedded hardware. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 16. april 2023 Del Skrevet 16. april 2023 sverreb skrev (På 15.4.2023 den 12.02): Nja, de kjører ofte ett eller annet RTOS. Det er etterhvert blitt uvanlig med bare-metal også på dypt embedded hardware. Joda, men det er en litt annen sak 🙂 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Ser at Tesla har gått i gang med finansieringskampanje igjen. Fra 1,99% rente ved levering av bil før 30.juni Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Nimrad skrev (1 time siden): Ser at Tesla har gått i gang med finansieringskampanje igjen. Fra 1,99% rente ved levering av bil før 30.juni Jepp. Et nytt kvartal skal fylles. 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Hvor ofte og hva slags type vask tar dere på deres tesla? 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 (endret) Spyler først av løs sand og skitt med høytrykkspyler. Sprøyter så på avfetting og lar det stå å virke litt før jeg bruker svamp og går over det skitneste nederst rundt hele bilen. Så spyler jeg av den brune dritten. Da er bilen tilsynelatende "ren", men går nå over med en annen svamp og vasker grundig med varmt shampovoks vann. Spyler av, og så er bilen ren. Tar en liten time. EDIT: Det e både god trim og mental avslapning, så derfor gjør jeg det på "gamlemåten"😇 Endret 20. april 2023 av ozone 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 PgUp skrev (2 timer siden): Hvor ofte og hva slags type vask tar dere på deres tesla? Kjører børstefri på circle K stort sett, er medlem. Men fra 15 mai er det max 8 ganger i måneden så kommer til å se etter noe annet. Kjører oftere igjennom enn det. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Jeg har kjørt LA - San fran. Det er LANGT! Dette er selvkjøring! 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Interessant å se forskjellen på bagasjerom i Model 3 og Y. Dimensjonene virker nesten identiske.. Ikke så veldig rart da det er liten forskjell i lengden, men Y ser da en god del større ut. Bagasjerommet i 3 er vel 400 noe liter mens Y skal være over 800?? Gir liten mening. Hva er deres erfaring? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Model 3 har den klassiske "hattehyllen", men Y har takhøyde. Så da regner de med volumet opp til taket da tydeligvis... 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 ozone skrev (2 minutter siden): Model 3 har den klassiske "hattehyllen", men Y har takhøyde. Så da regner de med volumet opp til taket da tydeligvis... Det er vel litt juks? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 PgUp skrev (6 minutter siden): Interessant å se forskjellen på bagasjerom i Model 3 og Y. Dimensjonene virker nesten identiske.. Ikke så veldig rart da det er liten forskjell i lengden, men Y ser da en god del større ut. Bagasjerommet i 3 er vel 400 noe liter mens Y skal være over 800?? Gir liten mening. Hva er deres erfaring? Y tilbyr latterlig mye mer plass på grunn av luken og ikke fast hylle over. Jeg har eid begge to. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 PgUp skrev (1 minutt siden): Det er vel litt juks? Hvorfor er det juks? Det er jo reell plass som 3 ikke har? Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 (endret) Salvesen. skrev (9 minutter siden): Hvorfor er det juks? Det er jo reell plass som 3 ikke har? Vanligvis oppgis visst ikke literne over "hylla", så konkurrentene oppgir ikke det. Endret 20. april 2023 av PgUp Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Det fine er jo at model 3 jo også har den plassen! Men må bare stappe ting inntil bakruten! Men det er jo akkurat det man gjør på model Y også, så... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 ozone skrev (Akkurat nå): Det fine er jo at model 3 jo også har den plassen! Men må bare stappe ting inntil bakruten! Men det er jo akkurat det man gjør på model Y også, så... mister selve "luke" plassen, så det er ikke likt. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Nei, likt blir det ikke! Y er en større bil overall! Jeg hadde gjerne sett model 3 med samme type bakluke som Y! Men nøyaktig samme dimensjoner ellers. Lettere å få inn store ting, og overnatte i bilen😊 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 ozone skrev (Akkurat nå): Nei, likt blir det ikke! Y er en større bil overall! Jeg hadde gjerne sett model 3 med samme type bakluke som Y! Men nøyaktig samme dimensjoner ellers. Lettere å få inn store ting, og overnatte i bilen😊 ja gjerne, da hadde nok model 3 blitt poppis igjen. Jeg byttet den ut pga barnevogn. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 (endret) Ja, model 3 burde vært en hatchback. Endret 20. april 2023 av PgUp 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. april 2023 Del Skrevet 20. april 2023 Har både 3 og Y. Bakluka er nok den største forskjellen. 3ern har egentlig ganske god plass men du kan glemme å pakke i harde kofferter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå