Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

On 4/13/2023 at 10:08 PM, AL123 said:

Nei, datamaskinene som styrer lading, motorkontroll, batteristyring bremser, komforutstyr etc embedded og har ingen operativsystem.

Nja, de kjører ofte ett eller annet RTOS. Det er etterhvert blitt uvanlig med bare-metal også på dypt embedded hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spyler først av løs sand og skitt med høytrykkspyler. Sprøyter så på avfetting og lar det stå å virke litt før jeg bruker svamp og går over det skitneste nederst rundt hele bilen. Så spyler jeg av den brune dritten. Da er bilen tilsynelatende "ren", men går nå over med en annen svamp og vasker grundig med varmt shampovoks vann. Spyler av, og så er bilen ren. Tar en liten time.
EDIT: Det e både god trim og mental avslapning, så derfor gjør jeg det på "gamlemåten"😇

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant å se forskjellen på bagasjerom i Model 3 og Y. Dimensjonene virker nesten identiske.. Ikke så veldig rart da det er liten forskjell i lengden, men Y ser da en god del større ut. Bagasjerommet i 3 er vel 400 noe liter mens Y skal være over 800?? Gir liten mening. Hva er deres erfaring? Bagasjerom i Tesla Model 3

Bagasjerom i Tesla Model Y

Lenke til kommentar
PgUp skrev (6 minutter siden):

Interessant å se forskjellen på bagasjerom i Model 3 og Y. Dimensjonene virker nesten identiske.. Ikke så veldig rart da det er liten forskjell i lengden, men Y ser da en god del større ut. Bagasjerommet i 3 er vel 400 noe liter mens Y skal være over 800?? Gir liten mening. Hva er deres erfaring? Bagasjerom i Tesla Model 3

Bagasjerom i Tesla Model Y

Y tilbyr latterlig mye mer plass på grunn av luken og ikke fast hylle over. Jeg har eid begge to. 

Lenke til kommentar
ozone skrev (Akkurat nå):

Nei, likt blir det ikke! Y er en større bil overall!
Jeg hadde gjerne sett model 3 med samme type bakluke som Y! Men nøyaktig samme dimensjoner ellers.
Lettere å få inn store ting, og overnatte i bilen😊

ja gjerne, da hadde nok model 3 blitt poppis igjen. Jeg byttet den ut pga barnevogn. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...