kremt Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 3 hours ago, Locrin said: Sniktitt på ny versjon av modell 3? Bildet er 4-5 måneder gammelt men har nå plutselig dukket opp igjen. Ryktene tilsier project highland ja, så får man se etterhvert hva endringene blir. Produksjon fra Q3 visstnok. Blir nok en større facelift dette her. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Jotun skrev (31 minutter siden): Kan man dele ruten til teslaen etter at navigasjon i maps er startet? Kan ikke se for meg noe annet enn at det er destinasjonsadressen som deles... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 ozone skrev (46 minutter siden): Kan ikke se for meg noe annet enn at det er destinasjonsadressen som deles... Nei har ikke fått til å dele ruten Google gir meg. Men skulle gjerne gjort det 🤔 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 SPOILER: Plaid slår porsche på håret, å følge autotopnl. Jeg er enig, selv om turbo S er en rå bil også. I tillegg er det en enorm prisforskjell. Synes det er teit at de trekker Tesla for å ikke ha keramiske bremser når en kan kjøpe pakken og likevel være billigere enn turbo s, feks. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Nimrad skrev (7 timer siden): Det har ingenting med CarPlay/Android Auto å gjøre. Polestar bruker android som operativsystem for hele bilen. "For hele bilen"? Hva legger du i det egentlig? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 AL123 skrev (10 minutter siden): "For hele bilen"? Hva legger du i det egentlig? "Dashbord" kanskje? Eller Infotainment? Føler infotainment høres litt smalt ut, for det er jo mer enn radio og musikk, men er kanskje det riktigste ordet å bruke. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 AL123 skrev (17 minutter siden): "For hele bilen"? Hva legger du i det egentlig? Også innstillinger som angår bilen, som lading osv. foregår i samme UI som infotainment, og man er åpenbart inne i Android hele tiden uansett hva man gjør i en Polestar. Derfor "hele bilen". Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Nimrad skrev (På 6.4.2023 den 16.15): Har «plutselig» gått fra 4.juni - 19.august levering til 4.juni - 30.juni på model y. Er det helt random eller kan jeg forvente å få bil før sommerferien? Nå står det altså 3. juli til 12. august. En del frem og tilbake altså, så får egentlig bare vente og se. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Når jeg bestilte min model 3 i mai i fjor så sa de "april-mai 2023"... Altså ett år levering!! Utover høsten krøp det nedover til feb-jan. 23... før jeg så helt i slutten av november plutselig og helt uventet fikk beskjed om at levering er 1. desember! Og det ble faktisk dagen jeg hentet bilen! Så alt kan skje med din bil også😇 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Nimrad skrev (1 time siden): "Dashbord" kanskje? Eller Infotainment? Føler infotainment høres litt smalt ut, for det er jo mer enn radio og musikk, men er kanskje det riktigste ordet å bruke. Da er jeg med, men det utgjør vel 1 av sikkert 50-100 prosessorer i bilen, så "hele bilen" er vel å ta litt kraftig i 🙂 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 ozone skrev (1 time siden): Også innstillinger som angår bilen, som lading osv. foregår i samme UI som infotainment, og man er åpenbart inne i Android hele tiden uansett hva man gjør i en Polestar. Derfor "hele bilen". Nei, datamaskinene som styrer lading, motorkontroll, batteristyring bremser, komforutstyr etc embedded og har ingen operativsystem. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg snakker om betjeningen og innstillingene som er tilgjengelig for brukeren, på det du nevner. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 ozone skrev (3 minutter siden): Jeg snakker om betjeningen og innstillingene som er tilgjengelig for brukeren, på det du nevner. Jaja, men android har ikke tilgang til resten av bilen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. april 2023 Del Skrevet 13. april 2023 (endret) Android har lite tilgang på polestar 2 ja. Er vel ikke engang tilgang til kameranene av sikkerhetsmessige grunner. Kjedelig da det sikkert ville vært flust av dashcam/sentry mode apper om det var tilgang. Endret 14. april 2023 av Complexity Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 (endret) Jotun skrev (14 timer siden): Kan man dele ruten til teslaen etter at navigasjon i maps er startet? Nei, dessverre- Jotun skrev (14 timer siden): Og det er supersmidig ja. Jepp! ☺️ Endret 14. april 2023 av Hanhijnn 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 https://www.nettavisen.no/okonomi/tesla-gjor-store-endringer-i-prisene-noen-modeller-far-enorme-kutt/s/5-95-1034190 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 Jarmo skrev (3 minutter siden): https://www.nettavisen.no/okonomi/tesla-gjor-store-endringer-i-prisene-noen-modeller-far-enorme-kutt/s/5-95-1034190 Ai ai, der kom kuttet jeg fryktet! Dog er bilen jeg har fortsatt dyrere enn det jeg betalte. Så ingen stor endring for min del. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 Der kom enda en prisøkning på Model Y LR ja. Nesten 20k dyrere enn min bestilling inkl mva. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 21 hours ago, Nimrad said: Android automotive betyr ikke automatisk manglende støtte for CarPlay/Android auto? Det er jo bare selve OS-et som bilen kjører på. Kjipt at de dropper støtte, men tydeligvis den veien det går. Ettersom det er litt forvirring omkring Android Auto vs. Android Automotive (- jeg inkluderer meg selv her -), fant jeg en artikkel som gjør et godt forsøk på å forklare dette på en oversiktlig måte: https://www.makeuseof.com/android-auto-vs-android-automotive-whats-the-difference/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. april 2023 Del Skrevet 14. april 2023 Tesla super service slår til igjen, denne gang Kokstad! Hentet bil der i desember og tenkte ikke over at sommerdekk ville bli levert kokstad før jeg fikk melding om at de var klare. En kjapp telefon med ønske om å få tilsendt dekkene til mitt service center eller bytte i tilsvarende dekk som allerede finnes her ble ordnet på få timer. Dekkene er på vei i fra tidlig neste uke. Tesla service får mye pes, så de skal ha de gangene de er gode synes jeg! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå