Jens Kr. Kirkebø Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 Comma Chameleon skrev (1 time siden): Da blir det 4 i stedet for A, passer greit med 3 i stedet for E. At en bil som er mindre enn Model 3 skal få navnet Model 4 har jeg heller ingen tro på. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden): At en bil som er mindre enn Model 3 skal få navnet Model 4 har jeg heller ingen tro på. Er det ryktet en ny og mindre bil? Kan jo hende at de gjør som BMW med 3 og 4-serien. 4 er ikke direkte mindre, men "føles" mindre ut iom at den har 2 dører. Mer sannsynlig er vel at Elon driter i det som gir mening og kun gjør det pga memes Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 Comma Chameleon skrev (20 minutter siden): Er det ryktet en ny og mindre bil? Kan jo hende at de gjør som BMW med 3 og 4-serien. 4 er ikke direkte mindre, men "føles" mindre ut iom at den har 2 dører. Mer sannsynlig er vel at Elon driter i det som gir mening og kun gjør det pga memes Ja de har både sagt at de skal selge en mindre og billigere bil som neste steg. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 Salvesen. skrev (Akkurat nå): Ja de har både sagt at de skal selge en mindre og billigere bil som neste steg. Kult! Veldig spent på den modellen. Model 3 som er "den lille" er jo fortsatt stoor. Husker jeg ble overrasket første gang jeg prøvekjørte en. Ser mye mindre ut på bildene, men når man skal parkere i en trang Oslo-garasje så merker man hvor stor den er. Ble reddet av gode sensorer og kameraer heldigvis. Er det noen (realistisk) time-frame? 2 år eller 5 år? Digget å eie Model 3, men føler en enda mindre en kunne vært mer passende for meg i framtiden. En Honda e med Tesla tech og mer imponerende rekkevidde hadde vært amazing. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 4 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: At en bil som er mindre enn Model 3 skal få navnet Model 4 har jeg heller ingen tro på. Polestar 2 er mindre enn Polestar 1, og Polestar 6 blir mindre enn Polestar 3. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) Jens Kr. Kirkebø skrev (4 timer siden): At en bil som er mindre enn Model 3 skal få navnet Model 4 har jeg heller ingen tro på. Hvorfor skulle det være så rart. Flere bilprodusenter som går den veien. Enten er største tallet største bilen, eller så er det "1.plass, 2. plass" osv. Vil du helst spille på Manchester United 1 eller 2? Endret 22. februar 2023 av Nimrad Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 (endret) Model 3 skulle jo egentlig hete Model E men det stoppet jo Ford, så tror ikke Tesla er så kritisk på de tallene. Resten av bilene har jo bokstaver. Endret 22. februar 2023 av Complexity 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 22. februar 2023 Del Skrevet 22. februar 2023 Kunne jo hete "Model α" ('alfa') - liknende triks som Model 3 istedenfor Model E Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. februar 2023 Del Skrevet 23. februar 2023 7 hours ago, trikola said: Kunne jo hete "Model α" ('alfa') - liknende triks som Model 3 istedenfor Model E Kan jo ikke skrive SEXY da som var planen. Eller S3XY som det ble. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 23. februar 2023 Del Skrevet 23. februar 2023 Men "Cαrs" - forskjellen mellom 'a' og 'α' er dessverre ikke så åpenbar her med denne fonten. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 23. februar 2023 Del Skrevet 23. februar 2023 Complexity skrev (5 minutter siden): Kan jo ikke skrive SEXY da som var planen. Eller S3XY som det ble. Han mente hvis de skal skrive S3XY CARS Lenke til kommentar
nacario Skrevet 23. februar 2023 Del Skrevet 23. februar 2023 (endret) Klarte å få min første curb rash på aero caps, noen som har et produkt som brukes til å rette opp fargen? Edit: kjøpte denne https://ev-goodies.de/no/Malerkost-for-Tesla-Model-3-18-tommers-Aero-felger/SW10003 Endret 23. februar 2023 av nacario Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. februar 2023 Del Skrevet 24. februar 2023 Noen som kjøpte ny rød Tesla Y nylig? Hadde jun-aug levering ved bestilling. Oppdatert til jun-jul etter noen dager, og nå ser jeg 19.juni-2.september i appen... Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 ser det er mange rabatterte model y performance hos tesla nå, er alt virkelig utstillingsbiler, var jo så mange biler i hver region. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 henrikrox skrev (11 minutter siden): ser det er mange rabatterte model y performance hos tesla nå, er alt virkelig utstillingsbiler, var jo så mange biler i hver region. Er vell en del som står til 50km. De er nye. Resten er nok innbytte og utstilling. 1 Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 Salvesen. skrev (1 time siden): Er vell en del som står til 50km. De er nye. Resten er nok innbytte og utstilling. Forskjell på demobiler og utstillingsbiler dog. Snakka med en lokal her, og det er som regel biler som folk prøvesitter etc, som står i lokalene Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 4. mars 2023 Del Skrevet 4. mars 2023 weird På de som er satt ned så står det som regel "EtaToCurrent":"2023-02-24T15:06:15","FactoryCode":"GF05","FactoryDepartureDate":"2023-01-25T09:18:37 Factorydeparturedate er altså nylig, men hvorfor er denne satt ned https://www.tesla.com/no_NO/my/order/XP7Y304_0c05bdf5f434dbc80e346876afcef158?titleStatus=new&redirect=no#overview og ikke denne https://www.tesla.com/no_NO/my/order/XP7Y304_1cf666b024f5b1b5f48a9178c358ab9a?titleStatus=new&redirect=no#overview Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 5. mars 2023 Del Skrevet 5. mars 2023 Folk har avbestilt biler bl.a pga. manglende parkeringssensorer. Disse vil Tesla gjerne ha ut i første kvartal. Det er forventet at det kommer nye kameraer mm. i biler som bestlles nå. Det er også forventet nye støtdempere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå